Kammo/pelko/inho joka on varmasti kaikilla naisilla mutta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiira
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kiira

Vieras
minulla joskus mielestäni jo häiritsevästikin.

Nimittäin en enää oikeastaan käy iltaisin missään ( baarit, klubit, risteilyt, kesätapahtumat jne. ) koska se tunne kun joku tuiki tuntematon mies tulee humalassa lähelle jotain sopertamaan ( ihan vaikka vaan tupakkaansa tulta kysymään tai esim. pyytää katsomaan kännykästä kuka soittaa kun ei itse näe/saa selvää tms. ) niin en kestä sitä. Minulle tulee siitä likainen olo ja iltani on pilalla. Tahdon kotiin suihkuun ja oman peiton alle turvaan nukkumaan mieheni kainaloon.

Tiedän että tämä pelko on ihan typerä ja itsekin koetan sen työntää taka-alalle ja rohkeasti lähteä iltaisinkin liikkeelle mutta se vainoaa minua silloin aina kun jossain iltaisin olen.

Alkuperäinen kirjoittaja Kiira:
( ihan vaikka vaan tupakkaansa tulta kysymään tai esim. pyytää katsomaan kännykästä kuka soittaa kun ei itse näe/saa selvää tms. ) niin en kestä sitä. Minulle tulee siitä likainen olo ja iltani on pilalla.

Onpa omituinen pelko. Miten sä voit mennä baariin ollenkaan, sillä miten voit välttyä siltä, että humalainen ukko tulee jotain sopertamaan. Siis ainahan siellä on joku...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
( ihan vaikka vaan tupakkaansa tulta kysymään tai esim. pyytää katsomaan kännykästä kuka soittaa kun ei itse näe/saa selvää tms. ) niin en kestä sitä. Minulle tulee siitä likainen olo ja iltani on pilalla.

Onpa omituinen pelko. Miten sä voit mennä baariin ollenkaan, sillä miten voit välttyä siltä, että humalainen ukko tulee jotain sopertamaan. Siis ainahan siellä on joku...

Sanoinkin etten juurikaan käy enää misään tämän pelkoni takia. Välttelen paikkoja joissa voi tälläiseen tilanteeseen joutua. Mieheni tahtoisi esim. risteilylle mutta en ole vielä innostunut lähtemään mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:

Sanoinkin etten juurikaan käy enää misään tämän pelkoni takia. Välttelen paikkoja joissa voi tälläiseen tilanteeseen joutua. Mieheni tahtoisi esim. risteilylle mutta en ole vielä innostunut lähtemään mukaan.

Miksi tunnet itsesi likaiseksi? Ei se humalaisuus sinuun tartu.

ai että kaikilla naisilla varmaan on :D

epäilisin suuremmin että ei tasan ole, suurin osa mammoista vaan ovat pöksyt märkinä jos joku vieras uros kehtaa heihin lähempää kontaktia ottaa!

Likainen olo,jos ei edes koske, häh?? Onko miehesi kenties ainoa mies johon olet koskenut vai onko sinua käytetty seksuaalisesti hyväksi tai vastaavaa?

Alkuperäinen kirjoittaja lol:
epäilisin suuremmin että ei tasan ole, suurin osa mammoista vaan ovat pöksyt märkinä jos joku vieras uros kehtaa heihin lähempää kontaktia ottaa!

Joo, ihan jokaisen humalaisen urpon naitavaksihan sitä on päästävä tietysti.

Onko lapsuudessasi lähelläsi ollut haisevia pelottavia humalaisia? Ei kaikilla naisilla ole tuollaista pelkoa. Väittäisin, että ei monellakaan.

Lähinnä tarkoitinkin sitä että varmaan lähes kaikki naiset tuntee inhoa vastaavia tilanteita kohtaan. Minulla se vaan on enemmänkin jo kai pelko. :(
Tahtoisin vaan päästä siitä eroon.

Onko lapsuudessasi lähelläsi ollut haisevia pelottavia humalaisia? Ei kaikilla naisilla ole tuollaista pelkoa. Väittäisin, että ei monellakaan.

Lähinnä tarkoitinkin sitä että varmaan lähes kaikki naiset tuntee inhoa vastaavia tilanteita kohtaan. Minulla se vaan on enemmänkin jo kai pelko. :(

Minäkin tarkoitin juuri sitä, että naisista on inhottavaa tuollainen känninen punkeminen, mutta sinulla tuo ei kuulosta normaalilta. Siksi hain mahdllista syytä lapsuudestasi. Voi tietysti olla, että et edes muista niitä asioita, mutta alitajunta tietää.

Miksi tunnet itsesi likaiseksi? Ei se humalaisuus sinuun tartu.

En tiedä miksi olo tulee sellaiseksi. Olen toki joskus ollut humalassa itsekin eikä humala minusta tee ihmistä likaiseksi ( riippuen tietysti siitä kuinka humalassa on ja miten käyttäytyy ).
Enemmänkin kai se tekee olon likaiseksi että humalaiset miehet tulee ihan 'iholle'. Minua ei humalaiset haittaa ollenkaan jos istuvat omilla paikoillaan missä ovatkaan mutta jos täysin tuntematon ihminen tulee kohti ja vielä ihan liki jotain sopertamaan niin en jostain syystä siedä sitä. Siitä tulee se likainen olo ja tahdon äkkiä pois.

Minäkin tarkoitin juuri sitä, että naisista on inhottavaa tuollainen känninen punkeminen, mutta sinulla tuo ei kuulosta normaalilta. Siksi hain mahdllista syytä lapsuudestasi. Voi tietysti olla, että et edes muista niitä asioita, mutta alitajunta tietää.

Ei minulla lapsuudessa mitään sellaista ole ollut. Olen kyllä lapsesta asti karttanut humalaisia miehiä mutta nyt vasta myöhemmin tästä on kehittynyt tälläinen häiritsevä pelko. Vai voikohan puhua edes pelosta vielä mutta häiritsevää se on silti.
Varsinkin kun mieheni kaipaisi kovasti kahden keskistä reissua ja tahtoisi käydä Tukholmassa risteilyllä.
Ja minä en pysty myöntymään, vielä.

Tarkennan vielä, että takana ei ole välttämättä mitään insestiä tms, vaan lapsen mieli on voinut pelästyä aikuisen mielestä hyvinkin mitättömästä asiasta, jonka olet nyt lokeroinut jonnekin sisällesi?

Ei minulla lapsuudessa mitään sellaista ole ollut. Olen kyllä lapsesta asti karttanut humalaisia miehiä mutta nyt vasta myöhemmin tästä on kehittynyt tälläinen häiritsevä pelko. Vai voikohan puhua edes pelosta vielä mutta häiritsevää se on silti.
Varsinkin kun mieheni kaipaisi kovasti kahden keskistä reissua ja tahtoisi käydä Tukholmassa risteilyllä.

No mene vaan aattele, että sun miehes on siellä turvana sulla...

Alkuperäinen kirjoittaja darin:

No mene vaan aattele, että sun miehes on siellä turvana sulla...

Eipä mies taitaisi osata edes arvata että tuollainen minua niin kamalasti ahdistaa vaikka olen asiasta vähän koettanut kyllä puhua.

minulla joskus mielestäni jo häiritsevästikin.

Nimittäin en enää oikeastaan käy iltaisin missään ( baarit, klubit, risteilyt, kesätapahtumat jne. ) koska se tunne kun joku tuiki tuntematon mies tulee humalassa lähelle jotain sopertamaan ( ihan vaikka vaan tupakkaansa tulta kysymään tai esim. pyytää katsomaan kännykästä kuka soittaa kun ei itse näe/saa selvää tms. ) niin en kestä sitä. Minulle tulee siitä likainen olo ja iltani on pilalla. Tahdon kotiin suihkuun ja oman peiton alle turvaan nukkumaan mieheni kainaloon.

Tiedän että tämä pelko on ihan typerä ja itsekin koetan sen työntää taka-alalle ja rohkeasti lähteä iltaisinkin liikkeelle mutta se vainoaa minua silloin aina kun jossain iltaisin olen.

Peesi! Ihan samoja tuntemuksia täällä.

Mulla on jossain määrin samat fiilikset ku sulla. Baareissa en ole viihtynyt viimeiseen 6 vuoteen, ja lapsen myötä sitäkin vähemmän. Ja kun joskus kerran vuodessa on oikeasti hyvä syy mennä ulos, en pääse siihen tunnelmaan millään. Mua ahdistaa ne kaikki humalaiset ja tulee semmonen pakokauhu, että mun on pakko päästä pois. En mä itteäni likaiseksi tunne, mutta musta tuntuu kuin olisin jollain toisella planeetalla, jolla en viihdy. Jos mulla olis "taito" juoda itsenikin mukavasti humalaan, mutta kun mä saan päänsäryn jo kahdesta kaljasta ni sekin vaihtoehto on menetetty.

No ei ole kyllä kaikilla tuollaista inhoa, varmaan suurimman osan mielestä känninen urpo on lähinnä naurettava ja jos se käy hermoille niin sen käsketään suksimaan muualle... ;)

Jos joku vieras ihminen aiheuttaa sulle noin kovaa inhoa ja pelkoa niin kuulostaa kyllä vähän huolestuttavalta... :|

Alkuperäinen kirjoittaja Lex:
No ei ole kyllä kaikilla tuollaista inhoa, varmaan suurimman osan mielestä känninen urpo on lähinnä naurettava ja jos se käy hermoille niin sen käsketään suksimaan muualle... ;)

Jos joku vieras ihminen aiheuttaa sulle noin kovaa inhoa ja pelkoa niin kuulostaa kyllä vähän huolestuttavalta... :|

Kyllä minustakin voi tuntua huvittavalta vielä siinä vaiheessa kun tämä urpo selittää jotain jossain kauempana ja jollekin toiselle. Mutta ei naurata enää siinä vaiheessa kun huomaa tyypin tulevan kohti.
Miksi se huolestuttaa jos ei pysty luottamaan tuntemattomaan humalaiseen mieheen?

Miksi se huolestuttaa jos ei pysty luottamaan tuntemattomaan humalaiseen mieheen?

Ei siinä minusta ole luottamuksesta kiinni, vaan siitä, että osaa jättää tyypin omaan arvoonsa. Jos baarissa joku tulee (mies taikka nainen) humalassa selittämään tai pyytämään jotain, niin ei se minua sen ihmeemmin ällötä eikä inhota. Jos minulta pyydetään vaikka tulta, niin vastaan ettei valitettavasti ole ja jatkan matkaani :) Eikä ilta siitä pilalle mene.

Jospa menisitkin sinne laivalle ja miehen mukana olo toisi sinulle turvaa ettet kokisi vastaavia tilanteita enää ahdistavina? Saisit onnistumisen kokemuksen siitä, että pärjäät tilanteessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kaikilla naisilla?:
Miten voi olettaa että tuollainen kammo on KAIKILLA naisilla? Ei mulla ainakaan ole, ei se tunnu yhtään miltään. Siinäpähän sönkkäävät.

Aiemmin jo sanoinkin että lähinnä tarkoitin että tuskin kenestäkään on mukavaa jos tuntematon humalainen mies tulee ihan liki. En tarkoittanut että kaikki naiset tuntisivat niin kuin minä. Tiedän ettei se ole normaalia ja siksi asias vaivaakin minua.

Ei minuakaan haittaa jos sönkkäävät jossain viereisessä pöydässä. Eikä niin kauheasti sekään, jos kauempaa vaikka hihkaisisivat ja kysyisivät tulta. Mutta se ahdistaa ja saa olon 'likaiseksi' kun tulevat ihan liki. Siis niin että voin tuntea niiden inhottavan hengityksen ihollani ja koko ajan tuntuu että hetkenä minä hyvänä kaatuvat päälle.
En tiedä voisiko tämä sitten johtua siitä että olen itse tosi pieni kokoinen, vain 150cm pitkä? Eli jään pakostakin 'jalkoihin' tuollaisessa tilanteessa enkä tunne ollenkaan voivani enää siinä kohtaa vaikuttamaan siihen mitä tapahtuu ( käykö tyyppi käsiksi vai ei tms. ).

Minua ei häirinnyt edes se, että eräs spiididiileri nimitti minua tyttöystäväkseen kerrottuaan ensin nykytekniikat, joilla pyörän saa varastettua. En kammoa, en pelkää. Olen kävellyt ja tulen kävelemään suurkaupungeissa pimeällä yksin. Enkä todellakaan tarkoita Helsinkiä. Terve järki on hyvä lisävaruste, ei ainoastaan riskien minimoimiseksi vaan myös taltuttamaan turhat pelot.

Yhteistyössä