Kamalia ajatuksia :(

Mä meinasin viime yönä menettää yöunet ihan kokonaan.

Edellispäivänä mun kaverin telkkari pamahti, ja alko haisemaan. En tiedä oisko syttynynt palamaan, jos eivät ois ottaneet heti töpseliä irti. Nyt se ainakin on entinen tv.

Siitä sit tuli eilen illlalla mieleen, että mitä jos meijän telkkari syttyis yöllä palamaan, niin mä en pääsis pelastamaan poikia. :( Meidän makuuhuone on poikien huoneen vieressä, periaatteessa. Siinä välissä on tietenkin olkkari, ja olkkarissa telkkari.

Noh, siitä ajatuksesta mulle tuli sit mieleen, että vielä kamalempaa (jos niin nyt voi sanoa) ois se, että mä yhtäkkiä yöllä kuolisin ja pojat ois täällä sit päivän keskenään. :( Ei meitä kukaan kaipailis kun vasta illalla, kun mies on kerran työmatkalla, ja ajatus siitä, että pojat ois täällä keskenään koko päivän. :'(

Oikeesti, mä en ymmärrä miks mulle tulee tommosia ajatuksia kun oon "yksin," menossa nukkumaan. Siis melkein aina sillon kun mies on työmatkalla. Ne ajatukset ahdistaa ihan törkeesti, ja ne onki sit tosi vaikee saada päästä pois. *huoh*
 
Minäki oon tuota miettiny, et jos jotain sattus niin kukaan ei tietäs mitään. Mies lähtee neljän jälkeen aamusin töihin ja tulee neljän jälkeen näin keskimäärin, joten ei kukaan kaipais, jos ei sattus asiasta tähden soittamaan. Ja sittenkin luulisivat, että en pysty muuten vastaamaan tai sitten oon vaikka nukuttamassa jompaa kumpaa.

Tällasia mietin varsinkin silloin, kun mulla oli kauheita sydänkouristuksia, mitä lie sitten olivatkaan, mutta ihan kauheita olivat!! (ei tullu mentyä lääkäriin...)
 
Mä oon mietiskellyt ihan samoja juttuja. Esikoinen oli muistaakseni 4-vuotias, kun opetin hänet soittamaan kännykälläni ja selitin, että jos äitiä ei joskus saa hereille tms., niin pitää avata takaovi, jättää se auki ja mennä naapuriin kertomaan asiasta.

:hug:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.05.2007 klo 00:00 Harmaa kirjoitti:
Mä oon mietiskellyt ihan samoja juttuja. Esikoinen oli muistaakseni 4-vuotias, kun opetin hänet soittamaan kännykälläni ja selitin, että jos äitiä ei joskus saa hereille tms., niin pitää avata takaovi, jättää se auki ja mennä naapuriin kertomaan asiasta.

:hug:
Helpottavaa tietää, etten oo ainoo. :ashamed:

Nyt sitä tarvis taas mennä nukkumaan. Toivottavasti tänä iltana uni tulee helpommin.
 
Silloin kun esikoinen oli vauva niin pelkäsin tosi paljon sitä että kuolen ja sitten vauva kuolisi nälkään samalla.
Niinpä keksin mieltäni rauhoittavan keinon... aloin nukkumaan vauva vieressäni ja pidin rinnan esillä yöllä, että jos kupsahan siihen niin vauva osaa kuitenkin hamuta rinnan suuhunsa ja selviää niin kauan kunnes mies tulee kotiin. Nyt naurattaa ihan älyttömästi tommonen, eikä silloin käynyt mielessäkään että vauva voisi vaikka tippua sängystä kun olen kuollut :LOL:
Nyt kun vanhin lapsi on jo sen verran iso niin olen opettanut saman, että jos äiti ei herää (vaikka tekisit mitä) niin pitää mennä pyytämään apua naapurista. Ollaan myös neuvottu isommille lapsille mitä pitää tehdä jos palovarotin alkaa soida tai huomaa että jossain palaa.
 
joo,määkin oon varautunut. Opetin esikoisen soittamaan mun puhelimella miehelle jos äiti vaikka lyö päänsä,tai ei millään aamusti herää..
ja opettanut jos tulipalo niin juoksee pihalle. onhan se pelottavaa että jos jotain käy niin toi pikkuisempi tuolla pinnasängyssä,no tietnkin siltä tulis pois ja siinä vois jo loukata itsensä kun yli kiipeis,sitten rappuset alas,siinä vois loukata.

joo mä mietin kaikenlaista.vasinkinn sängyssä kun oon menos nukkuu.
Oon miettinyt että mitäs jos mökillä kaivon kansi petäis ja lapsi tippuis kaivon,eihän sinne voi perään hypätä kun sitten hyppäis lapsen päälle. taas lapsi ei osaa pitää itseään pinnalla,pitäis saada köytä ja liukua alas.

Ja entä jos puu kaatuu tuulella men talon päälle ja talo rytstyy kasaan ja lapset jää jumiin

Voi sitä ihmisen mieltä :/
 
Sukulaisilla paloi talo maan tasalle, ja tv:stä oli palo saanut alkunsa.

Ketään ei onneksi talossa ollut, oli niin rajusti edennyt palo, että sieltä olis täpärällä ollut, että pääseekö pois.

Mitään laitteita ei kannata ikinä jättää valmiustilaan, niistä ne useimmiten palot lähtee.
 

Yhteistyössä