Kamalat nimet pinoon!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maanantaisentekee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Perus Jessica, Jannica, Jennica yms.

Nykyiset muotinimet joissa kamalasti pelkkiä vokaaleja esim. eetu, veeti, aada, aava, nooa, jooa yms. joita on joka toisella sekä Onni.

Sitten perus 40-60 lukulaiset Martti, Pirkko, yrjö, Heikki, Matti, Tiina, Raisa, Reija, Ukko, Reijo yms.

Lisäksi oikeasti vain tosi oudot kuten Hiski, Tutteli, Tuutikki, Rambo, Jeesus, Barbi, Jupiter, Ahma, Piltti yms.

Sitten ne jotka tarkoittaa jotain rivoa jossain määrin kuten Jorma, Fanny tai Pekka (joka on virossa kirosana).

Tästä sai kuvan että inhoaisin kaikkia nimiä. :D Mutta kun ottaa huomioon, että nimiä on miljardeja niin tässä oli vain murto-osa.

Inhoon kans noit miehen nimistä tehtyjä väännöksiä kuten just täällä jo mainittu Petronella, sit Nicoliina, Nicola, Daniella, Theodora, Alexiina, Alecia, Alexia yms.

Alkuperäinen kirjoittaja headwall:
Alkuperäinen kirjoittaja :(:
Alkuperäinen kirjoittaja headwall:
Alkuperäinen kirjoittaja tytönjapoikienmamma:
Tulin vaan sanomaan, että kyllä tästä ketjusta kuitenkin pahoittaa jollain lailla mielensä......oma nimeni, tyttäreni , appiukkoni, lapseni kummisedän nimi jo mainittu. Tarpeetonta ja typerää.

siinähän lukee että herkkänahkaset älkää lukeko tästä pidemmälle. ;) :headwall:

Tyhmä lista :/. Aikuiset ihmiset, kasvakaa!!!!

voi kyynel.

Mie tykkään näistä listoista.. oikein odotan aina koska se minun nimeni tulee vastaan ja joka kerta se on listoilla ollut..myös minun sukulaisten ja tuttavien nimet näissä vilahtaa.. huumoria peliin.. :)

Alkuperäinen kirjoittaja VIERAS:
AADA
ADA
SOFIA
LEEVI
VEERA
OSKARI
TIITUS
VENLA
HERTTA
EMMA
ELLA
SAARA
TILDA
AATOS
AUGUSTI
OTSO
ALMA
TUOMA
TENHO
ALEX
ALEKXIS
ELMERI
KIELO
MIMOSA
HELMI

tuossahan noita

tossa on mun ja äiteen kissojen nimet. kauniita suomalaisia nimiä, kirjailijoita vielä :lauhg:

Alkuperäinen kirjoittaja tiituli:
päivi(en tiedä miksi), johanna (niin hemmetin yleinen!) yrjö, impi (tarvitseeko edes selittää?!), sumu, kivi, tähti (ravihevosen nimi!), raija, reija, matti, jukka, kaino, mielikki, kanerva (ilikka!, säde(pyssy), vanilija omena tms, leila, laila...

PEESI TÄLLE !!!!

Kaikki väliviivalliset nimet, kuten Kirsi-Maria, Eeva-Leena, Erkki-Petteri...En myöskään ymmärrä mitä virkaa on kolmella nimellä, kun ei sitä toistakaan koskaan käytetä. Tuntuu siltä, että pakko vaan laittaa kolme nimeä, että saa kaikkia (omasta mielestä) "kivoja" nimiä käytettyä.

Janina, Janita, Jenica, Jessica jne.
Tyyne, Hilma, Kerttu, Terttu
Kaikki ne nimet, joiden lausumista täytyy miettiä (Roger, Kenneth jne.)

Nämähän on aina makuasioita nämä nimet. Mikä toisen mielestä on kamala, voi toisen silmissä (ja korvissa) olla iki-ihana. Siksi en niin tosissani ottaisi tällaisia "listauksia", saati sitten loukkaantuisi niistä.

Itselläni ei ole tullut vastaan mitään erityisen inhokkia, mutta tässä taannoin oli lehdessä ilmoitus kastetusta pojasta, jolle oli lätkäisty nimeksi Patrick Ethan Mikko. Ja sukunimi ihan tuikitavallinen, supisuomalainen. Ymmärrän toki (niinkuin ilmoituksestakin oli pääteltävissä), jos toinen vanhemmista on muualta ja halutaan kunnioittaa myös sen puolen sukua, mutta tuo nimiyhdistelmä ei kyllä minusta ollut kovin onnistunut.

Mun mielestä ei välttämättä niinkään rumia, mut tyhmää on antaa lapselle sellainen nimi, jota se joutuu jatkuvasti tavaamaan.
Esim.:
vokaalien määrä (Iida, Neea, Eerika vs. Ida, Nea, Erika?
mikä kirjain, yleensä C:llä/K:lla (Janica, Nico, Jessica vs. Janika, Niko, Jessika)
väliviivalla vai ilman (Sallamari, Marjaleena vs. Salla-Mari, Marja-Leena)

Jotenkin vaan nimienkyselytilanteessa särähtää korvaan nuo lapset, jotka niin tottuneesti esittelevät itsensä: "Iida yhdellä I:llä", "Janica C:llä", "Sallamari yhteen" jne...

Lisäks en ymmärrä sitä, että supisuomalaisille lapsille annetaan nimi, joka lausutaan eri tavalla kun kirjotetaan, koska se nyt vaan ei sovi suomen kieleen. Tyyliin Amy, Yasmin (sitä paitsi e-pillerimerkki!!!), Katie jne...

Nimen taivutusta suomen kielessä vois myös ajatella ennen nimen antamista, huonoja on esim., Säde, Sade, Pilvi, Taika, Elliot ja tässä mielessä myös Satu

Se Melena (veriuloste) on myös ah niin ihana nimi antaa tytölle...

Lisäks omat henkilökohtaset inhokit on Leila, Birgitta, Herkko ja Kerkko.

Ja kaamein, jonka tiedän jonkun (tutun tutun) oikeesti antaneen lapselleen, enkä oo vaan lukenu jostain, on ehdottomasti Jori-Ossi! :S voi oksetus...

Heh heh.. Mieheni ja mun nimi tuli kerran mutta kumma kyllä ettei kummankaan tyttöjeni nimeä. Olin aivan varma että toinen olisi ollut, toinen sen verran harvinaisempi mutta silti almanakkanimi. Aika paljon nimiä että moni saa mielensä pahaksi jos sikseen. Itse tiijä onko niinkään inhokki nimiä mutta oudoin kyllä livenä tavannut kuin Tutteli. :D

[QUOTE="gemma";25354682]

Nimen taivutusta suomen kielessä vois myös ajatella ennen nimen antamista, huonoja on esim., Säde, Sade, Pilvi, Taika, Elliot ja tässä mielessä myös Satu

[/QUOTE]

Mikä ongelma taivutus noissa on?

Säde : Säteelle, Sade : Sateelle, Pilvi : Pilville, Taika : Taikalle, Elliot : Elliotille, Satu : Satulle tai Sadulle.

Pääsääntö on, että nimet taipuvat vahva-asteisina, luonnonilmiöt heikkoasteisina --> Lumi : Lumille mutta lumi : lumelle. Toki noista on sitten poikkeuksia, niin kuin vaikka tuo Sade taipuu nimenäkin heikkoasteisena.

Viimeksi muokattu:
anna on ällö, se on mun toinen nimi, jota en käytä. susanna, luukas, taavetti, lassi, lasse, kyra, kerstin, nanna, nina, nea, unna, ukko, miko/mico, jonna, joanna, minna, KAAPO.

Yhteistyössä