Kamalat nimet pinoon!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maanantaisentekee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kamalaa on mun mielestä kun näkee kastetuissa nämä nimet VIELÄKIN (vaikka niitä on jo tuhat):
AINO, EMMA, ELLA, ALEKSI, AADA, VILMA, VEETI, ONNI.... Tunnen niiiiiiiiiiiiiiiin monta tämännimistä pikku ihnmistä ja kaikkien naamat vilahtaa edessä. Mietin, että miten joku voi antaa TAAS vauvalle jo noin monella käytössä olevan nimen. Itsellänikin tuhat omanikäistä kaimaa ja se on ollu tosi ärsyttävää kun aina on yksilöity sukunimellä. Ei kivaa lapsella!!!

väliviivalliset nimet jotka ei soinnu mitenkään keskenää kuten Anne-Liisa, Ritva-Leena, Minna-Liisa, Mirja-Leena siis eiiiiii. Noi ei mitenkään voi olla totta, mutta silti on

päivi(en tiedä miksi), johanna (niin hemmetin yleinen!) yrjö, impi (tarvitseeko edes selittää?!), sumu, kivi, tähti (ravihevosen nimi!), raija, reija, matti, jukka, kaino, mielikki, kanerva (ilikka!, säde(pyssy), vanilija omena tms, leila, laila...

Suurin osa suomalaisista nimistä on niin outoja nykyään, et minkä ihmeen takia ne nimet edelleen siellä kalenterissa ylipäänsä on!

Vai tunnetteko montaa seuraavaa: Jousia, Into, Toimi, Keimo, Iivo, Varma, Ilmi, Asmo, Helli, Ilta, Launo jne.jne.

Alkuperäinen kirjoittaja Beep:
Suurin osa suomalaisista nimistä on niin outoja nykyään, et minkä ihmeen takia ne nimet edelleen siellä kalenterissa ylipäänsä on!

Koko nimikalenteri tuntuu jo vähän aikansa eläneeltä perinteeltä.

Mä en tykkää "lempinimi"nimistä eli siis kuulostavat ihan lempinimiltä (esim. Manu, Masa, Titta...) enkä myöskään lässyttelynimistä, kuten Nanna, Manna, Ninni, Minni jne.

Mutta mun ykkösinhokki ehdottomasti on Kimi :x .

Vai tunnetteko montaa seuraavaa: Jousia, Into, Toimi, Keimo, Iivo, Varma, Ilmi, Asmo, Helli, Ilta, Launo jne.jne.

mun kohta 90 v mummi on varma :heart:

Näistä ketjuista tulee oikeastaan ihan hyvä mieli. Ei ole yhtäkään sellaista nimeä, josta kaikki tykkäisivät ja jokaista nimeä joku inhoaa. Ainoa mikä merkitsee on siis ihan oma mielipide.

Mä en tykkää näistä "lähiönimistä" enka liian erkoisiksi väännetyista.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Koko nimikalenteri tuntuu jo vähän aikansa eläneeltä perinteeltä.

Miksi ihmeessä? Mukava perinnehän se on, en ymmärrä miksi jollakin olisi jotain nimipäiviä vastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Mä inhoan kaikkein eniten näitä Janessa- ja Jenita-tyyppisiä väännöksiä. Ja poikien nimistä Tino on ihan ykkösinhokki!

Samoin! Mun yksi vanha työkaveri antoi tytölleen nimeksi Jenisa ja mä en vaan voi käsittää sitä...

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Alkuperäinen kirjoittaja tiituli:
mihinkäs titta, tanja ja terhi jäivät ? :D muistan että niitä jossain ketjussa haukuttiin ja rankasti... ;)

Sieltähän se tuli
;)

no, itse ainakin rakastan nimeäni :D aina erottunut minnojen, tiinojen ja sannojen joukosta :D ja sopii kuulma minulle kuin nenä päähän ! :)

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Alkuperäinen kirjoittaja tiituli:
mihinkäs titta, tanja ja terhi jäivät ? :D muistan että niitä jossain ketjussa haukuttiin ja rankasti... ;)

Sieltähän se tuli
;)

Mä en pidä kyllä Titasta ollenkaan. Enkä Tytistä! Jännä juttu, miten ennen pidin Terhiä rumana nimenä, mutta nykyään kun ystäväpiiriin kuuluu yksi Terhi, joka on tosi mukava ja ihan järjettömän kaunis, koko nimellä on ihan erilainen kaiku mun korvissa...

Mä en tunne ketään Asmoa, mutta muut on hyvinkin tuttuja nimiä. Mutta mä olenkin töissä vanhusten palvelukodissa. :)

Noihan on ihan mahtavia nimiä!
Inhoan yli kaiken c-nimiä, joita jo tuossa aiemmin mainittiinkin. Hirveitä nämä kansainvälisiksi yritetyt nimet: Isabella Lumia Alexandra ynnä muut, ja sitten sukunimi on joku tavallinen Virtanen... Let me laugh.

janina, janika, jannika, janica, janniina jenina, jenika, jennika, jenniina, jenica, jessika, jessica... ;)
Ite oon niin vanhanaikanen, että tykkään vain ja ainoastaan toodella perinteisistä ja yksinkertaisista nimistä... mutta onneksi makuja on monia =)

Yhteistyössä