Kamalat alaselkäkivut!

Viime viikon olin neuvolalääkärin kehoituksesta tiistaista sunnuntaihin sairaslomalla aivan käsittämättömien alaselkäkipujen vuoksi. Käski ottaa muutamaa panadolia päivässä ja lenkkeillä. Nyt alaselkäkivut ovat entisestään pahentuneet. Kipu heijastuu vasempaan pakaraan ja samanpuolen jalkaan. Lauantaina jalasta hävisi muutamaksi minuutiksi tunto. Työkseni siivoan, ja tuntuu ettei töistäkään meinaa tulla yhtään mitään kun ei pääse kumaraan. Työterveyshuoltoon olin tänään yhteydessä, jospa pääsisi vaikka fysioterapiaan. Viikkoja on vasta takana 13+3. Onko muilla ollut tälläisiä kipuja ja miten niitä on hoidettu?

terve! mulla kans ollut aika kipee alaselkä :( just olin neuvolassa ja kerroin et on melkosia kipuja ja varsinkin illat yhtä tuskaa,huomaa et on touhunut koko päivän. mulle vaan neuvottiin et aamupäivällä tehä niitä askareita ja käydä lenkillä,jumpassa ym. oman voinnin mukaan =) illat sit vaan rauhottaa. ei oikein pysty muuta..en viitsis ottaa mitään lääkkeitä,koitan vaan kestää. tää voi olla jos joskus mennyt selkä jostain ni nyt se sit muistuttaa siitä :( . voimia sulle :hug: en muuta osaa neuvoa.

Mulla tulee kans semmosta oikein puristavaa ja tosi kipeetä ottavaa kipua alaselkään, lähinnä takapuolessa tuntuu tuo kipu!
Lähtee aika hyvin ku venyttelee pakaralihaksia, eli istuelleen lattialle ja toinen jalka suorana ja toinen koukussa toisen jalan yli ja kevyesti vielä kädellä vetää sitä koukistettua jalkaa polven kohdalta sivulle päin. Kannattaa kokeilla!

Neuvolalääkäri kanssa suositteli lenkkeilyä, mutta sen seurauksena kipu paheni! Vasemmasta pakarasta vetää välillä alaselkään asti aivan järkyttävää kipua. Venyttely sattuu niin paljon, ettei siitä tahdo tulla mitään. Neuvolalääkäri suositteli myös fysioterapiaa ja sen asian puitteissa menenkin huomenna työterveyslääkäriä katsomaan. Tuntuu kuin neuvolalääkäri ei olisi minua edes kovin tosissaan ottanut :/

Tuo kuulostaa vähän iskiakselta.
Ite kärsin siitä joskus ennen raskautta. Raskauden aikana ja sen jälkeen ei ole kertakaan ollu vaivaa sen kanssa... *koputtaa puuta*
Poika on nyt 4kk :)

Mulla autto siihen venyttely (vaikka tekiki kipeetä |O ) ja sitten se sunki lääkärin mainitsema kävely...

No toi kävely ei mulle tee kamalan hyvää tällä hetkellä, kun oon taas migreeni puhjennut.
Ei oo kahteen vuoteen tullut yhtäkään kohtausta enkä ole sen koomin joutunut siihen lääkkeitäkään syömään, mutta alkuraskaudesta tuli ensimmäinen kohtaus. Lenkkeily vaan pahentaa migreeniä. Tuntuu että kuolen näihin kipuihin ennenkun pääsen edes lääkäriin asti :/

Eilen selvisi syy selkäkipuihin. Mulla on kai vasemman jalka huomattavasti toista pidempi :eek: Itse en ole eroa huomannut, kuten ei muutkaan.
Lääkäri sanoi että kivut pahenevat kun vatsa alkaa painaa. Oli vähän sitä mieltä, ettei töihin olisi enää mitään asiaa. Työ kun on fyysisesti todella raskasta ja selkää ei saisi rasittaa.

Täällä kans samanlaiset kivut - johtuu mulla välilevyvaivasta, joka aiheuttaa hermopuristuksen. Sain työterveyslääkäriltä lähetteen fysioterapiaan, jonne suuntaan ihan just. :)

Kummastuttaa tuo neuvolalääkäreiden ohje lenkkeillä... Itselläni ainakin varsinkin hölkkä ja myös kävely pahentaa kipua huomattavasti. Sain aiemmin fysioterapeutilta tosi hyvät jumppaohjeet. Tärkeintä on syvien vatsa- ja selkälihasten treenaus. Venyttely oli kokonaan kielletty, koska se kuulemma repii vaan hermoa lisää. Sain kivut kuriin näillä ohjeilla ennen raskautta. En tiedä, miten nyt. Menossa rv 19+4 eli puolet vielä jäljellä...

Tsemppiä kaikille kivun kanssa taisteleville!

Sain itsekin lähetteen fysioterapiaan, mutta lääkärin mukaan siitä ei ole ainkaan vielä mitään hyötyä kun kipu on äitynyt niin pahaksi. Eli ei vielä fysioon. Voi olla, että tulee pitkä odotus jos töistäkin joutuu jo pois jäämään. Nyt rv 14.

Yhteistyössä