Kamalat aamut, saako näin tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äipskä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äipskä"

Vieras
eli meidän klo.6 herätykset kun hoidossa pitää olla klo.6.30.
Ongelmana on Tytön kanssa 5v. hampaiden pesu, tämä on myös iltaisin hankalaa mutta leikin varjolla se saadaan tehtyä. Aamulla se on ihan hysteeristä tappelua.

Onko väärin jos ostan lapselle hammasharjan ja tahnan hoitoon, jos aamupalan jälkeen siellä pesisi hampaat?
Mitä mieltä te olette???

Miksi se on hankalaa? Siis miksi lapsi protestoi sitä? Entäs jos laitat tarrapaperin seinään ja jokaisesta hyvin hoidetusta hammaspesusta saa tarran ja vaikka 100 tarran jälkeen saa jotain pientä? Ja muistat koko ajan kehua ja kannustaa kuinka ylpeä ja iloinen olet että hammaspesu menee hyvin niin ei siinä montaa kertaa tarvii tarroja kerätä kun lapsi huomaa ettei se niin kauheaa olekkaan.

purkkaa syö kyllä paljon, mutta ei se hampaiden pesua korvaa. Minulla ja pojalla on huonot hampaat (herkästi tulee reikiä) eli periaatteessa hampaiden pesu aamuisin ja iltaisin on ihan pakko.

Aamupalan jälkeen hoitopaikoissa on jo paljon lapsia ja vasta kaksi hoitajaa. Jos joku pesisi hampaat hänelle, tarvittaisiin oma henkilökohtainen avustaja, että kaikki sujuisi. Hammaspesuvälineet löytyvät helposti vessanpöntöstä jne.

Lapsi kyllä itse ne pesee, ei tarkoitus ole hoitajia pistää niitä pesemään :D pitää varmaan vaan pestä ensimmäisen kerran päivälllä kun tulee hoidosta ja illalla. kiitos mielipiteistä :)

En tappelisi noin aikaisin aamulla mistään. Jättäkää hampaat pesemättä. Ei se niin vakavaa ole, jos kuitenkin illalla pesette. Jonkun ajan päästä voi sujua taas hyvin.

[QUOTE="a.p";27296353]Lapsi kyllä itse ne pesee, ei tarkoitus ole hoitajia pistää niitä pesemään :D pitää varmaan vaan pestä ensimmäisen kerran päivälllä kun tulee hoidosta ja illalla. kiitos mielipiteistä :)[/QUOTE]

Jaa, että sitten päiväkodissa suostuisi pesemään kun miljoona mukavaa puuhaa ja kaverit odottavat :D

Jaa, no mä en antaisi periksi. Hampaidenoesu on asia, joka tehdään tykkäsi tai ei. Kun annat tuossa periksi " no, ei sitten pestä nyt kun et halua" niin luuletko ettei lapsi ala temppuilemaan muustakin?

Mulle suuhygienisti sanoi, ettei aamulla hampaita tarvitse pestä sitä kahta minuuttia. Tärkeää on saada se hammastahna jotenkin sinne suuhun. Mä olen siis vähentänyt sitä stressiä, kun lapsi kuitenkin pesee "itse", eli hinkkaa jonkun aikaa sitä harjaa suussa. Riittää meille. Mä tarkistuspesen sitten illalla lapsen omien hajausten jälkeen.

[QUOTE="a.p";27296353]Lapsi kyllä itse ne pesee, ei tarkoitus ole hoitajia pistää niitä pesemään :D [/QUOTE]

päiväkoti.ikäinen lapsi ei pysty pesemään hampaitaan itse riittävän hyvin (toki voi ja on hyvä harjoitella itsekin, mutta myös vanhemman pitää niitä aina pestä). 10 vuotiaaksi asti taitaaolla suositus.

Tämä paska äiti jättää suosiolla hampaiden pesun aamulla 05.15. puen neidin 6v ja neiti kävelee autoon ja autosta päikkyyn ja petiin takas. Hammasharjaa en laita mukaan, kun se ei kuulu hoitoon. mikä on toisaalta typerää mun mielestä, kun siellä kerran herääkin. Saa siellä illalla 22.00 jälkeenkin pukea yökkärit päälle..
Ja onhan neidillä harja ja ponnarikin mukana, että herättyään harjaa hiuksensa.
Jos hoidettais nää kaikki kotona, olis ensinnäkin herätys jo 04.30 ja toiseksi, ei kenenkään kaverinkaan tarttis hoidossa enään yrittää nukkua..

päiväkoti.ikäinen lapsi ei pysty pesemään hampaitaan itse riittävän hyvin (toki voi ja on hyvä harjoitella itsekin, mutta myös vanhemman pitää niitä aina pestä). 10 vuotiaaksi asti taitaaolla suositus.

Sitten kun osaa kirjoittaa kaunoa niin hienomotoriikka on riittävällä tasola hampaiden pesemiseen.
Hoidossa ei pestä hampaita ihan hygienia syistä. Ennen pestiin, mutta se lopetettiin kun huomattiin että se lisäsi tautien tarttumista (harjat vaihtuu, lapset pesee toistensa hampaita, sylki roiskuu jne.)

Sitten kun osaa kirjoittaa kaunoa niin hienomotoriikka on riittävällä tasola hampaiden pesemiseen.
Hoidossa ei pestä hampaita ihan hygienia syistä. Ennen pestiin, mutta se lopetettiin kun huomattiin että se lisäsi tautien tarttumista (harjat vaihtuu, lapset pesee toistensa hampaita, sylki roiskuu jne.)

entä ne lukuisat onnettomat, jotka eivät koskaan opi kaunoa? :)

Mitenkään niin aiheeseen ei liity, mutta jos haluat niitä hampaita suojata, niin ne pitäisi pestä 30min ennen ensimmäistä suupalaa aamulla ja sitten illalla 30min iltapalan jälkeen :)

Yhteistyössä