Kamalaa tänä kädestä suuhun eläminen

  • Viestiketjun aloittaja Harmaana
  • Ensimmäinen viesti
Harmaana
:'( :/ :kieh: Ahdistavaa...
Meillä tullu rakentamisen jälkeen muutama ylläri lasku ja ollaan niitä tässä makseltu. Nyt kaks vuotta rakentamisesta ja kohta puolin alkaa helpottaan. Tosi tiukille eletään. Moni tuttu naljailee et hyvähän se teidän on ku on talot ja kaikki. Joo on ne mut lainalla ne on vielä. Todellisuutta ei kukaan tiedä et kuin vähällä meidän on pärjättävä. Mut elossa ollaan vielä ja lapsilla ruokaa ja vaatteita.
Se tässä hyvä puoli on että meille ei merkkaa se että minkälaisella autolla me ajellaan ja onko talo pikkulinna. Et kelpaa huonompiki.

Mut taas tässä mietin et miten ihmessä mä saan nuo laskut päiväjärjestykseen ja maksettua.
 
Kumma juttu, että uusi talo herättää kateutta ihmisissä. Vaikka joillakin ainoa syy rakentaa on, että vanhat asunnot ovat kalliita. Eikä ole varaa ostaa valmista.

Meillä lisäksi hyvänmerkkinen auto, joka herättää kateutta. Vaikka sekin on haettu itse ulkomailta halvalla, ajettu aika monta tuntia yötä myöten ... että ei aina kivaa tuo kadehtiminen, kun kaikki on omasta selkänahasta.

toivottavasti saatte laskut hoidettua. Meillä minä olen rajoittanut miestä. Hän kun olisi halunnut samaan lainaan elektroniikkaa ym. Onneksi ei otettu. On nyt kuitenkin vähän pelivaraa, kun tulee kalliita autonhuoltolaskuja ym. joita on jo tullut.
 
Harmaana
Niinpä. Mut meille kelpaa tuo vanha autokin.

Mut minä en kadehi ketään joilla on uutta ja hienoa. Ku aika harma saa niitä ostettua käteisellä ilman lainaa ;) Ei niitä kannata kadehtia.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 11:27 Harmaana kirjoitti:
Niinpä. Mut meille kelpaa tuo vanha autokin.

Mut minä en kadehi ketään joilla on uutta ja hienoa. Ku aika harma saa niitä ostettua käteisellä ilman lainaa ;) Ei niitä kannata kadehtia.
Meillä kotona kaikki vanhaa, vaikka on uusi talo. Huonekalut ja televisiot ja kaikki on noin 10 vuotta vanhoja. Tästäkin joku valittanut täällä, että miten jotkut kehtaavat viedä uuteen taloon vanhat tavarat. Aika hullua, että jotkut kuvittelevat, että jos rakentaa talon, on rahasta tehty ja rahaa on kuin roskaa. Sitten vielä kaikki tuntuvat ajattelevan, että jos rakentaa talon, se on valtavan iso. Meillä on pieni (alle 100 neliöltä) ja hyvin riittää meille.

Olemme kaksi korkeakoulutettua pienituloista, ja rahasta on tosi tiukkaa, mutta uusi talo meillä on, koska ihmiset pyytävät vanhoista niin hirveitä hintoja, että ei ollut varaa ostaa mitään, ei edes kerrostaloasuntoa, kun ovat niin kalliita.
 
harmaana
Meillä on nyt vasta ostettu sohvat. Tähän mennesä meillä on ollut tosi vanhat saadu kalusteet. Ja varmaan moni on niitä ihmetellyt ja kauhistellut. Mut olen aina sanonu et ku ei ole millä ostaa niin pakko kelvata vaha. ;)
 
WTF
tuttu tunne toi kädestä suuhun... tänään tuli lapslisät ja rahaa jäi viikoksi 2? :'( no onnkes toi ukkokulta maksaa sit ruoat ja muut kulut...
mä en tajua mihin mun kaikki rahat menee???
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 11:38 Udenforstående kirjoitti:
tuttu tunne toi kädestä suuhun... tänään tuli lapslisät ja rahaa jäi viikoksi 2? :'( no onnkes toi ukkokulta maksaa sit ruoat ja muut kulut...
mä en tajua mihin mun kaikki rahat menee???
:hug: Minulla jäi 32? ja sillä pitää pärjätä 6henkeä. Onneksi ei tarvi ostaa vaippoja enään ku olin kaukaa viisas ja hommasin kestoja. Nyt isäntäkin on sen huomannu et mikä kulu se oli vaipattaa kertaköyttösillä.
En minäkään tiiä et mihin se menee...Olen monesti tehny laskelmia ja suunnitelmia mut johonki se silti menee. Ja ei tarvi ku yks isompi lasku tulla niin siinä se on. Ja mekin vasta rakennettu ja pihat laittamatta. Niin näyttää sitä menevän. Vaikka me ollaan halvalla rakennettu talo sekä piha niin menee se silti.
Mut eikö ole aika kiva saaha sitten ku joskus saa niin vaikka ihan jotain pientä. Ei se muuten tarvi olla ku vaikka uus paita niin se piristää ihan mielettömästi. =)
 

Yhteistyössä