Kamala UKKO ja vauvahaave

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja heinoskainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

heinoskainen

Vieras
Mitä hyödyttää rutista ukkonsa käytöksestä jossain vauvahaaveketjussa vuodesta toiseen? Eikö voi erota? Onko epänormaalista tullut jo niin normaalia ja tuttua, että ei suostu tajuamaan?

Yhden rutinoita olen yhdestä vauvakuumeketjusta lukenut jo pitkään ja se mies kuulostaa "sairaalta". Silti tämä nainen roikkuu siinä ja haaveilee vauvasta. Itse tuntuu olevan ihan rikki kotonaan ja sitten sinne pitäisi saada vielä lapsi vuosiksi kärsimään ja ottamaan mallia siitä käytöshäiriöisestä isästään ja alistuneesta äidistään. Tekisi usein mieli kirjoittaa sille naiselle, että miettiikö asiaa sen lapsen kannalta yhtään...

Miten sen mies kestäisi yleensä jotain itkevää vauvaa, kun ei muutenkaan tunnu sietävän mitään?

Voinko kirjoittaa sille naiselle mielestänne?

Taidan tietää, kenestä on kyse. Tai ainakin tuossa mun seuraamassa (ja kirjoittelenkin sinne joskus) on just tuommoinen tapaus. En jaksa enää hänen viestejään enää lukeakaan. AIkuinen ihminen on, joten niin makaa kuin petaakin. Hankala ulkopuolisten mennä siihen neuvomaan.

Minäkin olen lukenut tuon kaltaista ketjua. Alkuun teki kovasti mieli rekisteröityä ja sanoa jotain. Nykyään en enää lue tuon naisen juttuja lainkaan vaan muuten seuraan ketjua, sillä siinä muutamat muut asiat liippaavat omaa tilannetta. En minäkään ymmärrä, miksei se nainen tajua jo. Tiedän, että noin käy, mutta lukisi ne juttunsa läpi joskus eikä vaan kerjäisi toisilta empatiaa, kun ei se auta mitään. Ei ainakaan, jos vauvan saavat.

[QUOTE="vieras";23151231]Näillä keskustelupalstoilla voi saada vähän yksipuolisen kuvan suhteesta. Helposti kirjoitetaan niitä negatiivisia juttuja ja hyvät jutut jää kertomatta.[/QUOTE]

Niin varmasti, mutta jos toisella ihan selvästi on aika isolta tuntuvia ongelmia, jotka näkyy arjessa monta kertaa päivässä...

Niin minäkin ihmettelen. Tuollainen ukko pitäis heittää pellolle. Eikö naisraukka tajua miten menettää tärkeitä vuosia elämässään? Ei vauvaa tuohon perheeseen!

Taidan kans tietää... Kovasti olen miettinyt, että jos olisin siinä ketjussa niin huomaisiko kukaan, jos en kommentoisi mitään koskaan tästä tapauksesta. Puhelisin vaan muista jutuista. Ohittaisin täysin nuo. Toisaalta olen aika paha suustani joskus niin saattaisin möläyttää jotain. En ole sitte liittynyt juttuporukkaan. Ei se ainoa syy ole mutta syy kuitenkin. Toinen syy on se, että joku tuttu tunnistais mut jutuista kun olen aika lörppösuu. :-D

[QUOTE="juu";23151322]Niin minäkin ihmettelen. Tuollainen ukko pitäis heittää pellolle. Eikö naisraukka tajua miten menettää tärkeitä vuosia elämässään? Ei vauvaa tuohon perheeseen![/QUOTE]

Komppi

Olen miettinyt samaa että onko mulla oikeutta sanoa siihen mitään. Pahaa teki/tekee ja juuri sen tulevan mahdollisen lapsosen takia. Epäilen että sama nainen kyseessä. Kirjoittelin joskus samaan aikaan samaan ketjuun. Nyt joskus luin juttuja monen kuukauden edestä ja mikään ei ollut muuttunut. Pahemmaks vaan menny.

Tänään joku hänelle sivusta vähän kommentoi tuota ukkoa ja mahdollista persoonallisuushäiriötä mutta vielä hän ei ole siihen viestiin vastannut. Siellä palstalla taitaa olla aika monikin, joka ei kommentoi hänen miesasioita koskaan, eikä se ole ollut huono juttu tai huomiota herättävää.

minun on tehnyt mieli kommantoida yhdelle joka kuulostaa tältä, kun olen miettinyt asiaa sen toivotun lapsen kannalta. Miten tuollainen mies lapsen kanssa kestäisi?

[QUOTE="vierailija";23151728]Tänään joku hänelle sivusta vähän kommentoi tuota ukkoa ja mahdollista persoonallisuushäiriötä mutta vielä hän ei ole siihen viestiin vastannut. Siellä palstalla taitaa olla aika monikin, joka ei kommentoi hänen miesasioita koskaan, eikä se ole ollut huono juttu tai huomiota herättävää.[/QUOTE]

En usko että kommentoikaan.

Näin ketjun eilen illalla mutta en jaksanut enää niin myöhään kirjoittaa enää. Jos tässä on sama tapaus kyseessä kuin epäilen, niin hän on kirjoitellut useammallakin vauvapalstalla miehestään jo pitkään. Kyllä taitaa olla jumittunut tuohon ukkoonsa. Ei varmaan auta mikään. Parempi kun kukaan ei vastaisi hänen rutinoihinsa lainkaan. En ymmärrä miksi kukaan enää niitä viittii kommentoida.

Tuohon ketjuun, kun tulee uusia, se osa joka ei ole sitä pahemmin seurannut, kauhistelee miestä ja lohduttelee naista. Aluksi. Sitten hekin lopettavatat. Ainoastaan muutama siinä ketjussa sanoo niihin miesjuttuihin mitään. Mä ainakin sanoisin, että tämä on vauvahaaveketju ja tietty miesjuttujakin voi kirjoittaa, mutta että alkoholistiukkelikukkeleistaan voi mennä muualle valittamaan, mikäli sitä pitää koko aika tehdä.

Nyt siihen ketjuun oli tullut joku toinenkin nainen miehestään kertomaan... ehkä saavat nämä kaksi vertaistukea toisistaan. Oma ketju heille. Ehkä pitäisikn tehdä eri ketju johon valittaa ja toiseen sit haaveilla.

Yhteistyössä