Kamala tilanne :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harmaapääsky
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Harmaapääsky

Vieras
Yhteisestä päätöksestä teetimme miehelleni vasektomian 4 vuotta sitten, mutta viimeisen vuoden ajan olen kärsinyt sinnikkäästä vauvakuumesta. En vain tule toimeen tämän asian kanssa. Olen kuitenkin vasta 28v ja miehenikin 35v.. Hänellä on entisestä liitostaan 2 lasta, yhteisiä lapsia meillä ei ole. 4 vuotta sitten päätös vasektomiasta tuntui hyvältä ajatukselta, mutta ei enää!!! Olemme keskustelleet asiasta mieheni kanssa ja koko asian esiin ottaminenkin tuntuu hermostuttavan häntä suunnattomasti. En tiedä mitä tekisin.. En halua erota, enkä haluaisi kuolla lapsettomanakaan..

Onko kellään kokemusta vasektomian perumisesta, miten hyvin se onnistuu ja mitä se yleensä maksaa? Millaiset toipumisajat yms.

Olisitte miettineet asian loppuun asti. Miehelleni tehty myös vasektomia, mutta meillä onkin lapsia jo 6 joista yhteisiä kaksi ja ikääkin enemmän kuin teillä.

Mistä syistä päädyitte vasektomiaan jo noin nuorella iällä? Onko miehesi mieli muuttunut vai sinun pelkästään?

Ei ole omakohtaista kokemusta vasektomian purusta, mutta melko kallista on ja hedelmällisyyden palautumisesta ei ole takeita.

Meille sanottiin, että vasektomian purkuja tekee Dextra Helsingissä (jos yksityisellä haluaa teettää) ja maksaa noin 7000 euroa, ei ole takuita, että onnistuu ja vaikka siemenjohtimet sais liitettyä yhteen, voi olla ehtinyt muodostua vasta-aineita, jolloin miehen oma keho hyökkää siittiöitä vastaan ja ne eivät onnistu hedelmöittämään.

Päädyimme saamaan vauvan ICSIllä, eli miehen kiveksista punktiolla otettiin siittiöiden esiasteita, kasvatettiin niitä labrassa, laitettiin minusta punktoituihin munasoluihin ja siirrettiin näin saatu alkio kohtuuni. Viktor on nyt reilu 2 kk vanha vauveli. Hintaa tuli kaikkineen noin 5000 euroa.

[QUOTE="vieras";29098250]Vähän epäilyttää koko aloitus... Että miehesi olisi saanut vasektomia 31vuotiaana.. Ei ihan uskottavaa..[/QUOTE]
Minä uskon. Mun mies sai vasektomian 29-vuotiaana. Ei mitään ongelmaa.

Haluaako ap:n mies todella lapsia vai miksi hän ei halua edes puhua asiasta. Meille sanottiin, että vasektomian on lopullinen, purkamaton vasta-aineiden muodostumisen vuoksi.

[QUOTE="vieras";29098250]Vähän epäilyttää koko aloitus... Että miehesi olisi saanut vasektomia 31vuotiaana.. Ei ihan uskottavaa..[/QUOTE]

Häh, kyllähän lain mukaan sterilisaation saa kunhan on täyttänyt 30 vuotta.

Ilmiselvästi miestäsi ei vasektomian purku kiinnosta! Jos sinä haluat lapsia, sun pitää etsiä toinen mies.

Olen minä sitäkin vaihtoehtoa harkinnut.. jotenkin tunnen kuitenkin jopa syyllisyyttä ajatuksesta jättää mies kun vasektomia oli yhteinen päätös. Toisaalta taas tästä lapsettomuus asiasta on tullut minulle niin ylitse pääsemätön asia, että kompromissit ei enää tunnu mahdolliselta. Kunpa saisin miehen pään käännettyä!

Toivottavasti mies ei suostu vain sun mieliksesi koska sellainen yleensä ei kanna pitkälle. Peruminen ei välttämättä edes onnistu, ja ethän sinä tiedä voitko edes saada lapsia!
Mitä jos keskustelisitte ihan faktoista; miksi sinä haluat lapsia, miksi hän ei halua lisää lapsia, miten usein purku onnistuu jne.

Entäs luovutetuilla siittiöillä tehty raskaus? Vasektomian purku on iso ja riskialtis leikkaus miehelle, eikä takuita sen onnistumiselle ole. Näitä tehdään kyllä ajoittain myös julkisella puolella.

Alkuperäinen kirjoittaja Harmaapääsky;29098407:
Olen minä sitäkin vaihtoehtoa harkinnut.. jotenkin tunnen kuitenkin jopa syyllisyyttä ajatuksesta jättää mies kun vasektomia oli yhteinen päätös. Toisaalta taas tästä lapsettomuus asiasta on tullut minulle niin ylitse pääsemätön asia, että kompromissit ei enää tunnu mahdolliselta. Kunpa saisin miehen pään käännettyä!

Tässä nyt taas nähdään syyt, miksi sterisaatio ei kannata ellei ikää ole jo reilusti, on useampi lapsi jne.
Aika jännän päätöksen teitte, kun sinäkin olit tuolloin vasta 24v ja sen ikäinen ei välttämättä osaa ajatella seurauksia pitkälle tulevaisuuteen. Kun moonille se vauvakuume iskee vasta yli 30v ja joillekin jopa yli nelikymppisenä.
Ja kun teidän tapauksessa lapsia oli vaan toisella puolisolla, niin en näe mitään järkeä tuossa päätöksessä.
Kyllä mielipidettä voi muuttaa, vaikka se tuolloin oli teidän "yhteinen" päätös, olit kuitenkin sen verra nuori tuolloin.
Se tietysti toinen juttu, suostuuko mies siihen ja jos suostuukin, voi yrittämiseen mennä vuosia ja sittenkään ei onnistu.

Eilen illalla sitten otin taas asian puheeksi.. Mies ei edes halunnut kuulla minun näkemystäni asiasta vaan jankutti vaan, että mehän ollaan jo käsitelty tää asia. Sanoin lopulta, että joko tehdään lapsi tai etsin jonkun joka sellaisen kanssani haluaa. Olisin odottanut tämän kirvoittavan edes jotain tunteita mutta mies paineli vihaisena pihalle lenkille?! Näinkö vähän yhteiset vuodet hänelle todella merkitsee että on valmis luopumaan minusta ja perheestä tuosta vaan??

Itkettää ja ahdistaa niin etten pysty olemaan :(

Kyllä sinunkin pitäisi vähän paremmin perustella kantasi. Voisit ainakin aloittaa pyytämällä anteeksi sitä, että teit niin ison päätöksen niin nuorena ja voisit olla edes hieman pahoillasi siitä, että olet mielesi muuttanut.

On hyvin tavallista, että naisen sterilisaatiota tai miehen vasektomiaa kadutaan. Tilanne johtaa usein siihen, että nainen hylkää miehen ja etsii itselleen sellaisen joka on lisääntymiskykyinen.

Kyllä mun mies on jonottamassa leikkaukseen. Juuri täytti 30. Laki vaatii 30 v. iän tai vähintään 3 lasta. Meillä on 2, ja mä olen jo niin "yli-ikäinen" ettei enää lapsia tehdä.

Ap:n tapauksessa kyllä ihmetyttää, miten olette päätyneet noin lopulliseen ratkaisuun ennenkuin toisella puolisolla on yhtään lasta. Todella harmillista. Itsellänikään ei ollut MINKÄÄNLAISIA ajatuksia tehdä lapsia ennen kuin siinä 30 v. synttäreiden jälkeen iski tunne, että nyt tai ei koskaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Harmaapääsky;29100223:
Sanoin lopulta, että joko tehdään lapsi tai etsin jonkun joka sellaisen kanssani haluaa.

No miten ihmeessä voit vaatia tuollaista? "Tehdään lapsi" ei ole yksinkertaista aina EDES vasektomiaa tekemättömille, purku ei ole mikään helppo toimenpide eikä aina onnistu, ja sä uhkaat, että jos ei onnistu miehesi kanssa, menet etsimään jonkun muun? Onhan tuo aika julmasti sanottu.

Eilen illalla sitten otin taas asian puheeksi.. Mies ei edes halunnut kuulla minun näkemystäni asiasta vaan jankutti vaan, että mehän ollaan jo käsitelty tää asia. Sanoin lopulta, että joko tehdään lapsi tai etsin jonkun joka sellaisen kanssani haluaa. Olisin odottanut tämän kirvoittavan edes jotain tunteita mutta mies paineli vihaisena pihalle lenkille?! Näinkö vähän yhteiset vuodet hänelle todella merkitsee että on valmis luopumaan minusta ja perheestä tuosta vaan??

Hmmm...itse olet valmis etsimään toisen isän? Sinusta ja perheestä? Eikö ne lapset ollut sen miehen?

Näinkö vähän yhteiset vuodet hänelle todella merkitsee että on valmis luopumaan minusta ja perheestä tuosta vaan??

:(

Kerropas että miten mies on valmis luopumaan perheestään? Käsittääkseni hänellä on kaksi omaa lasta, miten hän niistä luopuisi jos sinut päästää menemään? Eikä teille ole yhteisiä lapsia.

Tähän pätee sanonta "niin makaa kuin petaa". Minusta olet tosi itsekäs kun painostat miestä tuolla tavalla.

Aika tiukaksi olet miehelle vaihtoehdot laitellut, ettei ihme jos suuttuu ja painelee pihalle. Iältään mies on kuitenkin ollut jo siinä vaiheessa, että on tiennyt mitä tekee ja sinä et todenneäköisesti ajatellut aikanaan yhtään mitään. Rakkaus tekee sokeaksi? No, jos nyt on luonto kutsumassa kannattaa punnita vaihtoehtoja onko helpompaa etsiä siittäjä vapailta markkinoilta vai miettiä lisää vaihtoehtoja miehesi kanssa? Yh-äidiksi nyt pääsee hyvinkin helposti, jos olet hedelmällistä mallia, mutta jos olisin sinä antaisin miehen sulatella asiaa ja välttäisin painostamista. Vauvakuume ei ole vielä syy hankkia vauvaa, mutta hyvin perustellen yleensä asiat lähtevät liikkeelle ja jos viitsit kuunnella miehen perustelut olet jo muutaman askeleen eteenpäin toiveesi täyttymisessä.

Yhteistyössä