Kamala nälkä ollut koko päivän, mutta kun en pahemmin uskalla

• Viestiketjun aloittaja nälkäinen
  • Ensimmäinen viesti
nälkäinen
mitään ruokia syödä, ettei tule liikakiloja. Olen raskaana ja siksi tarkkailen nyt entistä enemmän painoani. Rv. on nyt 13+1.

Tänääkin olen juonut monta mukillista teetä ( olen flunssassa ja kurkku on kipeä ), syönyt monta annosta salaattia, nyt illalla söin kananmunan ja omenoita. Niin ja teen kanssa muutaman palan leipää.

Silti edelleen vain nälkä mouruaa mahassa.

Tee yhdessä neuvolan kanssa terveellinen dieetti itsellesi. Ettei vain käy niin että sinulta jää jotain tärkeitä ravintoaineita saamatta.
Itselleni tuli ylipaino ensimmäisen raskauden aikana ja toisen raskauden aikana siitä lähti suurin osa. Itse en syömistä tarkkaillut, mutta mielihalut ohjailivat syömistä todella terveelliseen suuntaan.
Tärkeintä on varmasti tarkkailla suolan ja sokerin käyttöä. Kokeile tehdä suolaton ruoka, mausta se suolattomalla sitruunapippurilla ja yrteillä ja ylläty miten hyvää voi olla suolaton ruoka!

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja nälkäinen;27588485:
mitään ruokia syödä, ettei tule liikakiloja. Olen raskaana ja siksi tarkkailen nyt entistä enemmän painoani. Rv. on nyt 13+1.

Tänääkin olen juonut monta mukillista teetä ( olen flunssassa ja kurkku on kipeä ), syönyt monta annosta salaattia, nyt illalla söin kananmunan ja omenoita. Niin ja teen kanssa muutaman palan leipää.

Silti edelleen vain nälkä mouruaa mahassa.
Eipä kuulosta hyvältä ruokavaliosi. Tutustu ihan oikeasti niihin neuvolan ohjeisiin ettet aiheuta sikiölle ja itsellesi haittaa. Ruokavaliosi on riittämätön kaikin puolin, jos tuossa on oikeasti se mitä söit.

Onko sinulla syömishäiriötausta? Sitten ainakin tarvit apua vähintäänkin terveydenhoitajalta, mieluummin vielä ravintoterapeutilta.

"vieras"
Raskaana ollessa sun pitää todellakin saada tarpeeksi energiaa ja ravintoaineita. Et tee sikiölle todellakaan palvelusta jos kärvistelet nälässä! Aika vähäiseltä kuulostaa nuo sun päivän syöntisi, oliko niissä salaateissa jotain proteiinia mukana?

Yhteistyössä