Kalpea lapsi.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
lapsi on 4,5-vuotta. Aina ollut kalpeahko ja tummat silmänaluset. Mitään kummallista ei koskaan ole lääkärissä huomattu. Voiko tämä kalpeus ja tummien silmänalusten syy olla huonosti nukutuissa öissä? Lapsi kyllä nukkuu mielestäni hyvin, mutta kuorsaa ja ollaan menossa polille tarkistuttamaan risat. Mutta jos lapsen uni on ns. pinnallista, vaikka ei heräisikään yöllä? Onko jollain kokemusta?

Meillä myös kalpea lapsi josta välillä olen ollut huolissani. Toisaalta on selvästi vaaleaa ihotyyppiä ja tummat silmänaluset näkyvät helposti. Yhdessä vaiheessa pyysin neuvolassa että ottaa hemoglobiinin kalpeuden vuoksi, mutta arvot olivat hyvät. Itsekin olin aika kalpea lapsena, tosin nukuin ehkä liian vähän.
Pyrin saamaan lapselle tarpeeksi unta, mutta ei sekään tuota kalpeutta poista. Ja tämän lapsen kanssa olen huomannut että verensokeri saattaa laskea yhtäkkiä, nälkä siis voi yllättää aivan yhtäkkiä kesken kauppareissun esim. ja lapsi valahtaa aivan voimattomaksi. Onko teillä samaa?
Heräilee myös yöllä helpommin kuin pienempi sisarus, ehkä uni sitten on helpommin jotenkin kevyempää, tosin kuorsausta ei ole.