kalorilaskuri.fi ja proteiinit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kertokaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kertokaa

Vieras
olen nyt muutaman päivän kirjannut syömisiäni ylös ja molempina päivinä olen syönyt "liikaa" proteiinia. Mitense vaikuttaa jos sitä syö enemmän kuin on suositeltu? Lihottaako?

No siis sieltähän voi valita, että syötkö ravitsemussuositusten vai minkä mukaan. Itellä on se, että 1g proteiinia per painokilo. Mitä enempi liikkuu, sitä enempi tarvitsee proteiinia.

siis tänäänkin olen syönyt vain noin 1100kcal, vajetta melkeen 900kcal, mut siis silti oon ilmeisesti syönyt liikaa proteiinia. Mut noin yleisesti ottaen onko se pahasta jos saa ruuasta paljon proteiinia?

vihanneksia oli tänään yli 700g eli pallura on vihreenä,kuituja oli 21g(joka on mielestäni itselleni jo paljon) eli punasella,herkut oli vihreenä. Rasvoista siinä oli että kovaa rasvaa oli muutaman prosentti tullut liikaa.

Jos et kuntoile joka päivä et tarvitse 2000 kcal väittävät ne jossain mitä tahansa. (oletan että olet nainen n.160 cm-170cm.. vaikka ei saisi olettaa :).) Liiasta proteiinista voi olla haittaa jos syöt vuosia yhtä jaksoisesti.. rasittaa munuaisia. Mutta esim. 2 g/per kg ei ole liikaa.

Yhteistyössä