Kaloriasiaa! Riittääkö pitämään painon kurissa jos syö viikon aikana tietyn kalorimäärän??

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kalorit hukassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kalorit hukassa

Vieras
Siis tarkoitan sitä, että olen saavuttanut tavoitepainoni, joka on 60 kg. Nyt ei ole enää tarvis laihtua, mutta haluan pitää painoni.
Ensinnäkin kuinka monta kaloria saa päivässä syödä (jos ei lasketa liikuntaa mukaan), että tämänkokoinen kuluttaa mitä syökin?
Entäpä jos esim. tuo kaloritarve olisi vaikka 1500/vrk niin jos kerron tuon seitsemällä eli viikolla ja syön sen yhteismäärän viikon aikana, tyyliin viikolla vaikka pihistän 200 kaloria per päivä ja säästän ne sunnuntaille?
Tajusikohan kukaan mitä yritän selittää?
 
En nyt muista niitä päivittäisiä kalorimääriä, mutta ainakin painonvartijoiden systeemin mukaanhan tuo on ihan oikeaoppista. Eli ns. säästöpisteitä voi säästä herkkuhetkiin tms.
Ymmärtäisin, että jos syöt päivittäin terveellisesti ja monipuolisesti, mutta et käytä kaikkia kaloreita, voit hyvällä omalla tunnolla herkutella viikonloppuisin :)
 
periaatteessa riittää. Yhden päivän ylensyönnillä ei liho vaan se pidemmän aikavälin kokonaisuus ratkaisee.

Mulle on sisätautilääkäri ja ravitsemusterapautti molemmat sanoneet että pari tuhatta kilokaloria päivässä on se määrä mitä pitäisi/ saisi syödä
 
Noin 1800 kcal saat syödä päivässä pysyäksesi nykyisissä mitoissasi. Muuhun en osaa sanoa mitään. Kutri netissä oli muistaakseni, että kitupäivillä ennen herkkupäivää ei ole mitään merkitystä, mutta herkkupäivän jälkeinen päivä pitäisi mennä vähillä kaloreilla.
 

Yhteistyössä