Kaloreista.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

v

Vieras
Kuinka monta kilokaloria päivässä olisi minun hyvä päivässä syödä, etten pääsisi lihomaan näin raskausaikana. Olen normaalipainoinen ja ongelmana on se, että jäin pari viikkoa sitten äitiyslomalle vanhainkodista, joten sain töiden puolesta siis paljon liikuntaa, mutta nyt on alkanut lonkka vihoittelemaan niin paljon, että hyvä kun liikkeelle pääsee. Mietinkin tässä nyt, mikä olisi hyvä kalorimäärä päivässä monipuolista ravintoa, jolla en pääsisi lihomaan ja vauvan olisi hyvä olla nyt kun en liikkumaan paljoa pääse?

Alkuperäinen kirjoittaja ?.?:
kysy neuvolasta,miksi hankkiuduit raskaaksi jos et ole valmis vastaan ottamaan yhtään kiloa ja plus vielä se että olet normipainoinen....en ymmärrä..

Voi herran jee, se on siis huono asia etten halua kerätä ns. TURHAA PAINOA raskauden aikana, josta on sitten vaikea päästä eroon raskauden jälkeen? Jos et tiennyt liikalihavuus ei tee mitenkään hyvää vauvalle. Ja olen tähän mennessä painoa jo kerännyt noin 12kg ja rv 33 menossa.
Ajattelin nyt lähinnä, ettei mitään 40kg tulisi kerättyä.

kysy neuvolasta,miksi hankkiuduit raskaaksi jos et ole valmis vastaan ottamaan yhtään kiloa ja plus vielä se että olet normipainoinen....en ymmärrä..

Joo, olipas tympeä vastaus :(

Tuollainen tuli googlella: http://www.pampers.fi/fi_FI/parenting-articles/eating-for-two-pregnancy-nutrition/1442 ja siellä sanotaan että noin 2000 kcal. Toki jos olet aika liikkumaton nyt niin se voisi sitten olla vähemmänkin.

Alkuperäinen kirjoittaja hmn:

Tuollainen tuli googlella: http://www.pampers.fi/fi_FI/parenting-articles/eating-for-two-pregnancy-nutrition/1442 ja siellä sanotaan että noin 2000 kcal. Toki jos olet aika liikkumaton nyt niin se voisi sitten olla vähemmänkin.

Kiitosta paljon! Täällä on nykyään hyvin vaikeaa saada asiallista vastausta mihinkään, mitä nyt olen seurannut... :/

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Kiitosta paljon! Täällä on nykyään hyvin vaikeaa saada asiallista vastausta mihinkään, mitä nyt olen seurannut... :/

Ole hyvä vaan :) Mutta kokeile googlea vielä itsekin niin voit ehkä saada enemmän tietoa jos asia painaa mieltäsi.

Ei pidä kiloista stressata.Mitä tulee raskausaikana niin se myös lähtee vauvan syntymän jälkeen kuin huomaamatta,kun antaa aikaa itselleen. Iteltäni katosi joka kilo vaikken laihduttanu tai mitään 10kk aikana ja kiloja tuli n.15 raskausaikana. Joten älä hätäile kiloista.

Ei pidä kiloista stressata.Mitä tulee raskausaikana niin se myös lähtee vauvan syntymän jälkeen kuin huomaamatta,kun antaa aikaa itselleen. Iteltäni katosi joka kilo vaikken laihduttanu tai mitään 10kk aikana ja kiloja tuli n.15 raskausaikana. Joten älä hätäile kiloista.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Ole hyvä vaan :) Mutta kokeile googlea vielä itsekin niin voit ehkä saada enemmän tietoa jos asia painaa mieltäsi.

Joo, olen vaan niin huono ettimään netistä mitään! :) Mut toi oli todella hyvä linkki, kiitos vielä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja .:

Joo en mä niin niistä kiloista hätäile, haluan vaan syödä mahdollisimman terveellisesti ja monipuolisesti ja huomasinkin, että olen niin puoliksi huomaamattani tehnyt. Välillä tulee vaan huono omatunto kun käy vaikkapa hesellä tankkaamassa itseensä niitä tyhjiä kaloreita ja sitten ei pääse kunnolla liikkumaan.. Olen vaan aina ollut tarkka näistä asioista.

mikään tympeä vastaus ollut..helvetti kai nyt jokainen järkevä ihminen ymmäaikkrtää et niitä kiloja tulee raskaudessa,lopetat vaikkina mässyjen syömisen, ni ei pitäis normaalilla ruokavaliolla liika kiljoa tulla

Yhteistyössä