KALOREIDEN LASKENNASTA KYSYMYKSIÄ?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sekamelska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sekamelska

Jäsen
14.12.2006
86
0
6
Heipsun kaikille laihduttajille.

Kävin tossa laskurisivulla www.kutri.net ja sen mukaan saan laihduttaessani syödä 1750kcal/päivässä. Onkohan se ookoo? Siis että sillä varmaan laihtuu....

Olen pitkä 167cm ja painan nyt 84kg pyrin 4kertaa viikossa kävelylle ja juoksemaan... kotona on myös kuntopyörä.

ps. miten ihmeessä tiedän paljonko esim perunasta tulee kaloreita tai puurosta kun syön... vaikuttaa vaikeelta?!

Kiitos mahdollisista vastauksista. :D

Tuo kalorimäärä vaikuttaa alkuun ihan hyvältä, kun muistaa liikunnan mukaan.

Käy katsomaas keho.net. Siellä pystyy laskee noita energia-arvoja. Sinne pitää vissiin rekisteröityä, mut sit pääsee laskee. Ite lasken nutrica-ohjelmalla. Sen saa tilattua kelalta. Se on kyllä aika kallis, mut jos oikein kunnolla innostuu niin kannattaa tilata. Mut eiköhän tolla keho.netillä ainakin alkuun pääse.

On niitä varmaan paljon muitakin laskureita olemassa, mut mulle ei kyllä tuu tähän hätään nyt muita mieleen. Mut jos joku muistaa niin laittakaa ihmeessä viestiä!

Kannattaa kokeilla muitakin laskureita, ne antaa todella paljon erilaisia tuloksia. Mutta älä ainakaan syö alle 1500kcal päivässä.. Kaloreiden laskeminen ei sovi kaikille, mutta toivottavasti siitä apua sinulle.

Lisään tämän tähänkin. Oli laihdutusmenetelmä tai elämäntapa remontti sitten mikä tahansa. Kiinnitä huomiota sen lisäksi, että mitä syöt, milloin syöt - niin myös siihen, että miksi syöt. Tunnustele fiiliksiä ja mieti onko sinulla varmasti nälkä. Myös pelkästään jano voi laukaista näläntunteen.

Tutkiskele myös syötkö kenties johonkin tunteeseen (ilo, suru, stressi) tai pahoinvointiin (fyys) tätä pahoinvointia (jota ei välttämättä edes huomaa) aiheuttaa esimerkiksi e-pillerit tai muu hormonaaliset jutut. Itse syön ovulaatiosta menkkojen alkuun todella paljon, kun menkat alkaa syöminen loppuu kuin seinään.

Kannattaa siis opetella kiinnittämään huomio todelliseen näläntunteeseen ja syödä vain siihen.

Ehkä et saanut vastausta kysymykseesi tästä, mutta jotain vinkkejä kuitenkin halusin jakaa eteenpäin.

Heips! mun mielestä toi kaloreiden laskeminen on helppoa kun pääsee vauhtiin. Itse aloittelin niin, että ostin vain ruokia joihin oli valmiiksi merkitty kalorimäärä, mieluiten annosten kalorimäärä tai ainakin niin että oli helppo ilman vaakaa niitä laskea. Esim pakastekeitoissahan lukee kalorimäärät per paketti. Monissa leivissä per siivu ja jopa leikkeleissä on merkitty kalorimäärä per siivu. Kun siinä olin päässyt vauhtiin, niin aloin käyttää kaloritaulukoita. Googlaa hakusanalla fineli ja siellä on aakkosjärjestyksessä elintarvikkeita kalorimäärineen. Suosikeistani olen laskenut itse (Suffelipuffien kalorimäärän mm :p :p :p ) kalorit.
Niinsanottuja lähes kalorittomia täyteruokia tulee käytettyä paljon, esim kurkussa on 10 kaloria 100gr:ssa ja kukkakaalissa 20 kcal 100gr:ssa.
Intoa kalorilaskentaan!

kalorilaskuri.fi on myös yks sivu, mitä mie käytin syksyllä.
Sieltä löytyy aika paljon ruoka-aineita jo valmiiksi listattuna- lisää vaan syömänsä määrän.
Itselleni koin tuon kaloreiden laskennan tosi hyväksi ja ainakin tuolla sivulla(muita en ole käynyt edes katsomassa), sinne lisäänty liikunta"pisteiden" mukaan lisää kulutettavaa. Ja esim. mie olin ilmoittamut painonputoamisvauhdiksi 500g viikossa niin se pienenti automaattisesti tavoitetta jos ei liikkunut tarpeeksi.
nim. vieläkin tyytyväinen =)

Alkuperäinen kirjoittaja sinitaivas:
Fineli! Se oli se mitä mä hain tossa aiemmin. Ne on kyllä hyvät sivut.
Kalorien laskentaan jää vähän niin kun koukkuun kun vaan pääsee alussa vauhtiin.

:D Joo koukuttavaa puuhaa. Miehestäkin varmaan kiva kun aina kun pistää suuhunsa jotain, niin saa samalla kaloriarvion :whistle:, vaikka ei oo hällä ees paino-ongelmaa.

Kyllä meilläkin mies seuraa tarkasti mitä suuhunsa pistää ja laskee kaloreita, vaikka ei painoa tiputakaa. On vaan tarttunu multa. Varmaan aika friikkiä, mut ekoja kertoja kun tavattiin laskin miehelleni päivän ruoka-annoksista saadut kalorit ja se oli vielä ihan innoissaan siitä B)

Yhteistyössä