Kålmården ja Peppi-maa kesällä?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mikäs Ruotsissa olisi hyvä kohde?

Kolmården varmaan hyvä. Mutta mikä joku Peppi Pitkätossu -juttu on ja missä?

Olen mökillä huonolla nettiyhteydellä ja Googlella en nyt oikein löytänyt.

Ja olisi kiva kuulla kokemuksia.

Kannattaako ottaa matkatoimiston reissu vai onko helppo mennä myös omatoimisesti?
 
vierailija
Mikäs Ruotsissa olisi hyvä kohde?

Kolmården varmaan hyvä. Mutta mikä joku Peppi Pitkätossu -juttu on ja missä?

Olen mökillä huonolla nettiyhteydellä ja Googlella en nyt oikein löytänyt.

Ja olisi kiva kuulla kokemuksia.

Kannattaako ottaa matkatoimiston reissu vai onko helppo mennä myös omatoimisesti?
Junibacken, jossa oli jotain Astrid Lindgrenin satujuttuja oli ainakin meidän perheelle pettymys. Muksu oli silloin 8 tai 9, kun siellä käytiin. Lisäksi varmaan jotain Peppi juttuja on Gotlannisaa, koska Peppi tv-ohjelmia on kuvattu siellä.

Kolmårdenin on helppo mennä omatoimisestikin. Me käytiin joskus niin, että mentiin laivalla Turusta Tukholmaan, päiväksi Kolmårdeniin ja sit taas illalla laivalla Tukholmasta Turkuun. Jonkun verran joutui Kolmårdenissa pitämään kiirettä, mutta ihan positiivisia muistoja reissusta lähes 30v takaa tulee mieleen. Tosin enemmän paluumatkalta laivalta kuin itse eläinpuistosta.

En tiedä vieläkö se safarikierros on siellä Kolmårdenissa, mutta jos on, kannattaa mennä heti aamusta sinne. Silloin eläimet ovat virkeitä ja liikkellä.
 
Mikäs Ruotsissa olisi hyvä kohde?

Kolmården varmaan hyvä. Mutta mikä joku Peppi Pitkätossu -juttu on ja missä?

Olen mökillä huonolla nettiyhteydellä ja Googlella en nyt oikein löytänyt.

Ja olisi kiva kuulla kokemuksia.

Kannattaako ottaa matkatoimiston reissu vai onko helppo mennä myös omatoimisesti?
Kävin siellä kaksi vuotta sitten ja se oli melkoinen pettymys. Kaikki holhousvaltiot on tylsiä turistikohteita.

Paras kohde on Tukholman teatteriravintola.
https://www.google.fi/maps/uv?hl=fi&pb=!1s0x465f77fb6c81a859:0x4935e58a9eab7b1b!2m5!2m2!1i80!2i80!3m1!2i100!3m1!7e115!4shttps://picasaweb.google.com/lh/sredir?uname=114354788756507221107&id=6276710782065516258&target=PHOTO!5s - Google-haku&imagekey=!1e3!2s-Zld2Z-tRQNM/V1HiRpaCPLI/AAAAAAAAK2I/7dt4rkGAoeIhcBi1KSdFR_vWBbUhIgvSACLIB
 
Viimeksi muokattu:
vierailijatrrrr
Astrid Lindgren -maa on Vimmerbyssä. On kiva paikka! Peppi-landia Gotlannissa, jos Gotlannissa lasten kanssa käy, niin kävisin toki sielläkin. Junibacken on sitten Tukholmassa. Googlettele, niin sillähän se selviää!
 
Astrid Lindgren -maa on Vimmerbyssä. On kiva paikka! Peppi-landia Gotlannissa, jos Gotlannissa lasten kanssa käy, niin kävisin toki sielläkin. Junibacken on sitten Tukholmassa. Googlettele, niin sillähän se selviää!
Pikkupoikana tuli luettua kaikki Astrid Lindgrenin kirjat. Tuo Vimmerby voisi olla mielenkiintoinen kohde.
https://www.google.fi/search?q=vimmerby&rlz=1C1NHXL_fiFI699FI699&espv=2&biw=1366&bih=667&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwi2x5ia6dnNAhUFDiwKHdBhAu0QsAQIPw
 

Yhteistyössä