kalluppia: minkäikänen muksu on sinusta liian vanha juomaan tuttipullosta ?

Ammattilainen
Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin akka:
Yli 2 vuoden ikäinen.
Peesi. Miksi ihmeessä vauvojen pitää "aikuistua" niin aikaisin, että 1.vuotiaalta jo pitää ota kaiki "vauvojen jutut" pois? Tärkeämpää on mun mielestä se, että illalla hampaiden pesun jälkeen ei saa enää muuta kuin vettä.

Mä en myöskään ymmärrä sitä, mikä siinä NOKKAMUKISSA on niin hienoa, että se pitää ottaa jo vauvana käyttöön. Voisko joku selittää? Siis että miksi on "hienompaa" juoda nokkamukista kuin pullosta?

Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Yli 2 vuoden ikäinen.
Peesi. Miksi ihmeessä vauvojen pitää "aikuistua" niin aikaisin, että 1.vuotiaalta jo pitää ota kaiki "vauvojen jutut" pois? Tärkeämpää on mun mielestä se, että illalla hampaiden pesun jälkeen ei saa enää muuta kuin vettä.
Miksei vanhemmat voi opettaa lapselleen nokkamukia hyvissä ajoin, helpompaa sen tuttipullon pois ottaminen on, mitä aiemmin sen teet.

Alkuperäinen kirjoittaja Kamala:
Miksei vanhemmat voi opettaa lapselleen nokkamukia hyvissä ajoin, helpompaa sen tuttipullon pois ottaminen on, mitä aiemmin sen teet.
meillä tuo 1v9kk osaa juoda ihan normaalimukista - on osannut jo kauan aikaa , mutta siltikin "tykkää" ottaa maidon sen pari,kolme kertaa pullosta juoden päivän aikana. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Yli 2 vuoden ikäinen.
Mun lapset on osannut alle vuoden iässä juoda nokkamukista mutta silti tuttipulloa on käytetty lähemmäs 2-vuotiaaksi asti. En mä näe mitään syytä ottaa sitä pulloa aikasemmin pois. Paitsi tietysti palstamammojen mielipide. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
meillä tuo 1v9kk osaa juoda ihan normaalimukista - on osannut jo kauan aikaa , mutta siltikin "tykkää" ottaa maidon sen pari,kolme kertaa pullosta juoden päivän aikana. :)
Varmasti tykkää. Mut mä ottaisin sen pullon pois, koko ajan siitä tulee vaan vaikeampaa ja vaikeampaa.

+
n.1v pintaan koska silloin sillä pullolla ei ole ravinnollista merkistystä vaan siitä tulee lähinnä tapa,esim unille mennessä...ja osaksi johtuu myös siitä etteivät vanhemmat raaski luopua pullosta kun olisi todettava että vauvaikä on päättymässä

Mun lapset on osannut alle vuoden iässä juoda nokkamukista mutta silti tuttipulloa on käytetty lähemmäs 2-vuotiaaksi asti. En mä näe mitään syytä ottaa sitä pulloa aikasemmin pois. Paitsi tietysti palstamammojen mielipide. :whistle:
Jos lapsi osaa juoda nokkamukista, niin MIKSI sille tuttipullostakin juomista annetaan? Annatko koululaisellekin nokkamukin, vaikka hän osaa juoda oikeasta lasista?

vieras
Mun 1,5v saa ainakin juoda vielä pullosta jos haluu, juo kyllä mukistakin. Saa juoda vaikka 2,5 vuotiaaks jos tahtoo, mulla on vissiin itellänikin ollut unipullo vielä 3 vuotiaaksi asti. Ai niin ja mulla on oikein nätit suorat hampaat eikä koskaan ole ollut reikiä.

Jos lapsi osaa juoda nokkamukista, niin MIKSI sille tuttipullostakin juomista annetaan? Annatko koululaisellekin nokkamukin, vaikka hän osaa juoda oikeasta lasista?
Koska lapsi haluaa juoda tuttipullosta välillä. Aterialla juoneet mukista ja pyytäessään tuttipullosta.

Yhteistyössä