Kalkkitableteista kelakorvaus?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Pojalla todettiin pari vuotiaana altistuksella maitoallergia. Maito ei edelleenkään sovi nyt 4-vuotiaana ja ollaan tähän asti annettu kalkkitabletteja. Mietin oliskohan niistä saanut reseptillä? Lastenlääkäri kirjotti vaan lapun päiväkotiin maidottoman ruuan saamiseksi.

"vieras"
Pitäisikö tomaatti- tai banaaniallergikolle antaa rahaa siitä, että hän joutuu ostamaan jotain muita elintarvikkeita. Nythän te säästätte maitotuotteissa kalkkitabletteja vastaavan summan. Onko tämä taas noin vaikeaa.

"Hmm"
Minä sain kalkkitabletit kelakorvauksella ja tuli maksettavaa siitä isosta purkista vain murto osa siitä purkin hinnasta.

Leikattiin kilpirauhanen ja sen jälkeen kalkkiarvot romahti, niin piti syödä 2 tablettia päivässä niitä
Mutta sen reseptipurkin jälkeen olen ostanut itse kalkit, en tiedä saisinko niistä vielä reseptin, en ole lääkäriltä kysynyt

"Vieras"
Annan minäkin lapsellemme kalsium-tabletteja maitoallergian takia, eikä tämä asia ole tullut edes mieleeni! Eihän ne maksakaan juuri mitään, alle kympin purkki, jossa on 100 tablettia.

Minulla on kalsium resepillä kilpirauhasen vajaatoiminnan vuoksi. Kuuluu siis olennaisena osana hoitoon, koska lääkitys lisää osteoporoosin riskiä. Saan ison purkin ostaessani kelakorvauksen. Joudun käyttämään myös D- ja B-vitamiineja, jotka eivät ole kelakorvattavia. Kannattaa selvittää asia Kelasta.

Yhteistyössä