Kalkkiarvo koholla.

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Yleisin syy on muistaakseni lisäkilpirauhashormonin liikatuotanto mutta jos nuo arvot olivat vain lievästi koholla niin voi olla sinulle ihan normaalitilakin eikä välttämättä siis merkitse yhtään mitään.

Maitotuotteiden saantisuositus on noin 6dl maitoa, viiliä tai jugurttia sekä muutama juustoviipale.
 
Mä meinasin et en ehi kirjoittaa, mutta nyt kun käskin googlettaa niin pakkohan mun on, ettet pelästy.

Menin rytmäreiden takia lääkäriin, ja verikokeissa selvisi korkeat kalkit. Korkea kalsium veressä voi olla merkki pahanlaatuisista kasvaimista, luihin asti edenneestä syövästä yms. tosi mukavasta, osteoporoosista... Jos englanninkielisiä sivuja selailee, niin hypercalcemia sanan yhteydessä alkaa pääkallot vilkkua.

Tota taatusti pelästyy. Mutta sitten multa katsottiin kontrollikäynnillä ionisoitu(nut?) kalsium, ja se on se aktiivinen kalsium siis, ja se olikin normaaleissa rajoissa kuitenkin... Tiedä sitten, ehkä mä kehitän tässä itselleni osteoporoosia. Mutta toi liika kalsium tekee mm. noita rytmihäiriöitä, sikamaista väsymystä jne.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Tohtori Lecter:
Yleisin syy on muistaakseni lisäkilpirauhashormonin liikatuotanto mutta jos nuo arvot olivat vain lievästi koholla niin voi olla sinulle ihan normaalitilakin eikä välttämättä siis merkitse yhtään mitään. maitotuotteiden saantisuositus on noin 6dl maitoa, viiliä tai jugurttia sekä muutama juustoviipale.
Näin muuten onkin. Mulle maailailtiin kauhukuvia siksi kun noi arvot oli ok. Ainoastaan kalsium koholla.
 

Yhteistyössä