Kaljamaha ja kauluspaita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pukeutumistapa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pukeutumistapa

Vieras
Jos miehellä on huomattavan iso maha niin onko parempi pitää kauluspaidan helmaa farkkujen päällä?

Mieheni mukaan on junttia ja epäsiistiä pitää helmaa housujen päällä repsottamassa. Mies ei tuossa ajattelekaan korostaako suhteettomasti mahaansa vaan pukeutuu mielestään siistin näköisesti. En anna mahan mitan häiritä itseäni, mutta en vain näe itse järkeä korostaa kehon huonoja puolia suorastaan tyrkylle. Minun mielestä helma olisi siisti housuissa jos kroppa on sopusointuinen, mutta isommalla räystäällä se on vähän hassun näköinen.

Miten voisi avata miehen silmät tuossa asiassa, ettei suututtaisi häntä?

Meillä kans tämä ikuinen tappelun aihe. Miehen mielestä paita kuuluu housuun ja mun mielestä on paremman näköinen päällä. Mahan koosta riippumatta. Paita on liian pieni jos siihen joku "räystäs" jää.

Riippuu paidasta, mutta siistimpää paitaa EI PIDETÄ housujen päällä. Kokeilkaa paita housuihin ja päälle joku rento pikkutakki aukinaisena, se peittää jotain.

Tai sitten voi ostaa lyhyemmän rennon kauluspaidan jota pitää päällä, mutta siisteyttää pikkutakilla kokonaisuutta.

[QUOTE="vieras";28130690]Riippuu kyllä housuista. Jos farkut sen kans niin päälle jos suorat housut niin sisään.[/QUOTE]

Töissä miehellä on suorat housut ja siistimpi kauluspaita päällä, joskus pukukin. Kotona taasen farkut ja rennompi kauluspaita, mutta mies ei silti suostu luopumaan periaatteestaan. En ole edes ottanut puheeksi mahaa missään muotoa. Uskoisin, että se saisi aikaan hirveän närkästyksen... Mies tuskin edes ajattelee koko mahaansa. Kuvittelee vain näyttävänsä siistiltä ja tyylikkäältä.

[QUOTE="Vieras";28130711]Riippuu paidasta, mutta siistimpää paitaa EI PIDETÄ housujen päällä. Kokeilkaa paita housuihin ja päälle joku rento pikkutakki aukinaisena, se peittää jotain.

Tai sitten voi ostaa lyhyemmän rennon kauluspaidan jota pitää päällä, mutta siisteyttää pikkutakilla kokonaisuutta.[/QUOTE]

Tämä voisi ratkaista tilanteen. Edestä napitettava neuletakki varmaan istuisi miehen tyylitottumuksiin, muttei hän jaksa sellaisia kotona pitää. Ehkä silloin jos yhdessä jonnekin menemme, tuo mahajuttu vähän enempi pistää silmään.

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;28130894:
Suorien housujen (ja puvun) kanssa sisään, ihan niinkuin naistenkin pitäisi laittaa jakkupuvun kanssa hameen sisään eikä ulkopuolelle repsottamaan. Arkisempaa paitaa voi pitää housujen päällä, kuten tässä kuvassa:
Product Detail | H&M FI

Mutta kun mies ei pidä arkistakaan kauluspaitaa housun päällä! Paita kuin paita, aina housun sisään laitettava. Väitänpä, että hän näyttäisi vapaalla monin kerroin vetävämmältä rento paita housun päällä. Paidan laitto housuun on vaan joku pinttynyt pakkomielle. Muuten on mukamas epäskarppi persoona tms. millaiseksi hän ei halua leimautua. Kyse on jostain syvemmästä.

Muutoinkin mies pukeutuu todella konservatiivisesti eikä halua missään mitään persoonallista. Pipo esim. ei saa olla kuin musta eikä etenkään kenenkään tuttavan neuloma (vaikka olisi miten taitavasti tehty). Olen itsekin taitava ompelija, mutta mies ei suostu epävarmuutensa vuoksi pitämään muunlaisia kuin kaupan liukuhihnatekeleitä ja niissäkin on todella valikoiva. Tosiasiassa mies valitsee kaupasta ne kaikkein ankeimmat vaatteet ja pitää jotenkin itseä parempana kun pukeutuu niin järkevästi ja siististi. En osaa selittää asiaa ihan sillä tavoin kuin se ehkä pitäisi...

Kuvaavaa varmaan on se, että jos ostan miehelle samanlaisen kauluspaidan niinkuin hän itsekin kaupasta ostaisi, hän pitää kuitenkin vain itse ostamiaan, koska on niissä "varmempi olo". En tajua joskus miestä yhtään... Lähti vähän rönsyämään aihe.

No mun mielestä vain lihavat ja nelikymppiset pitää kauluspaitaa housuissa arkena. Jos vatsa on tynnyri, niin sitä ei kyllä voi peittää, ei millään. Kyllä se vaan näkyy ihan koko ajan.

Todella monet paidat ovat aivan liian pitkiä ja isoja pidettäväksi housujen päällä. Reiden päälle tullessa paita saa näyttämään persjalkaiselta ja lyhyeltä. Minusta paita rennosti housuissa on sporttisempi, atleettisempi ja skarpimpi.

Esim. pystyraidallinen paita on tyhmän näköinen housun päällä

tuossa pari kuvaa

http://myntra.myntassets.com/images...238f309f839600a668b_images_1080_1440_mini.jpg

http://us.123rf.com/400wm/400/400/n...0070/9608980-man-in-white-shirt-and-jeans.jpg

Ja sit päällä: http://images04.olx.in/ui/20/75/75/...o-Bay-Branded-Casual-Shirt-Jeans-Clothing.jpg

No mun mielestä vain lihavat ja nelikymppiset pitää kauluspaitaa housuissa arkena. Jos vatsa on tynnyri, niin sitä ei kyllä voi peittää, ei millään. Kyllä se vaan näkyy ihan koko ajan.

Yhteistyössä