Kalevalan äiti-lapsikoru

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Meeri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja minäkin:
haluaisin kovasti noita koruja :-) Itse olen ajatellut, että haluaisin joka lapsesta oman "tynnyrin" .Sitä vain mietin, että tuleeko siitä miten raskaan näköinen, kun niitä tulisi siihen kuusi kappaletta...

en usko että olisi raskaan näköinen. minun neljän viereen sopisi hyvinkin vielä kaksi. ei ne tynnyrit kuitenkaan NIIN isoja ole :D

Siis miten niin ei voi istuttaa? Kyllä minä olen kuullut, että niin voi tehdä, ja eikö tässäkin ketjussa ollut monta sellaista, joilla on useampi kivi samassa helassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Pömppiäisen äiti:
Siis miten niin ei voi istuttaa? Kyllä minä olen kuullut, että niin voi tehdä, ja eikö tässäkin ketjussa ollut monta sellaista, joilla on useampi kivi samassa helassa.

Siis kyllä voi jälkikäteen laittaa uuden kiven samaan helaan....!

Kävin tämän ketjun innoittamana just emännälle ostamassa hopeisen. Hela 61? ketju 86 ? = 147 ?.

Huomasimme liikkeessä, kun kysyin että voiko kiviä istuttaa, että heloja on kahdenlaisia. Toisessa on mahdollista istuttaa kaksi kiveä lisää, niille oli jopa selkeät paikat valmiina. Toisissa heloissa ei paikkoja ollut!!!!

Elikkä heloja on kahdenlaisia, joten vastauksiakin siis kahdenlaisia. Eipä ne siellä koruliikkeessäkään tiennyt istä ennen kuin nyt huomattiin.

Toisaalta idea on kuulemma se, ettei alkupepäistä pitäisi mennä muuttamaan jälkeenpäin... näin kuulemma ainakin korujen suunnittelijoiden mielestä.

että millaisia äiti-lapsi-koruja saa ulkomäiltä tilattua...paljon paljon paljon kauniimpia:)!!ja halvempia;)...mutta samalla tyylillä(punainen kivi tytölle jne...)tai halutessaan saa kiven värin myös lapsen syntymäkuukauden mukaan;)... itse halusin tilata sellaisen,kun tuo tynnyri-koru ei mielestä mikään kauhean kaunis ole...

Alkuperäinen kirjoittaja Onnellinen Villasukka:
Alkuperäinen kirjoittaja Miili:
Mulla kaks helaa, toisessa sininen kivi ja toisessa punainen. Kyllä se kivi kuuluu hintaan, en tiedä voiko yhteen koruun jälkeenpäin istuttaa lisää kiviä ... siis jos ei haluu toista helaa viereen.

ei voi istuttaa :( kysyin asiaa minäkin.
Uusi tynnyri toisen viereen.

Siis...?? Kyllähän helaan voi jälkeenpäin istuttaa kiviä.

pakko nyt oikoa tässä sen verran "vanhaa" asiaa, että todellakin tuo kalevalan LAPSI-koru on sellainen johon voi istuttaa kaksi kiveä lisää. (vaikka se miltei taitaakin maksaa samanverran kuin uusi hela, mutta kukin toki tyylillään)
Kalevalalla on myös erikseen TYNNYRIHELA koru, johon EI kiviä voi istuttaa ja tämä on nyt ilmeisesti sekoittunut tuolla jk:n käymässä liikkeessä.

Kalevalakorun sivulta voipi jokainen käydä katsomassa, laitan linkin tuohon TYNNYRIHELA koruun joka on siis täysin eri asia kuin tuo lapsi-koru. :)
http://www.kalevalakoru.fi/korut/kuvasto/helat_riipukset_ilman_ketjua/1629

Miisku, ei ainakaan Kalevalakorun verkkosivuilta löydy lapsi-korua pronssisena, kun taas tynnyrihelaa löytyy sekä kultaisena, hopeisena, että pronssisena. Itse toivoisin äitienpäivälahjaksi kahta tynnyrihelaa lapsikorun virkaa toimittamaan, kun en niin välitä noista varsinaisen lapsi-korun kivistä.

täällä on kaunis koru. mieheni osti kun esikoinen kastettiin =) suomalainen sivusto ja nopea toimitus oli. nimi kun päätettiin alle viikko ennen ristiäisiä ja sain korun ristiäisissä oikealla nimellä =D

http://www.babylux.fi/product_catalog.php?c=17

Yhteistyössä