kalevalakorun lapsihelan omistavat!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miten tekisi...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miten tekisi...

Vieras
Voisitteko kertoa, onko lapsihela ketjun kanssa miten painava ja ison tuntuinen, eli nukutteko koru kaulassanne? Saisin tällaisen synttärilahjaksi (hopeisen) ja minun pitäisi vain valita että otanko kolmella eri tynnyrillä vai niin että yhteen tynnyriin istutetaan kolme kiveä. Enempää lapsia ei ole tulossa joten lisätilaa ei tarvise ;)

Koru on mielestäni ihana ja kaunis, mutta minulla on sellainen "korufobia" että kovin painava ja raskas riipus alkaa tuntua ahdistavalta ja jotenkin painaa kaulaa. Nyt siis mietin että tulisiko korusta kolmella eri helalla painava ja kankea? Ehkä myös voisin harkita ketjun vainhtamista ohuempaan ja kevyempään, mutta toisaalta ihan ohuessa ketjussa hela näyttää kyllä huonolta.

Miten te muut olette tehneet? Useampi kivi yhdessä helassa vai joka lapsesta oma? Kultaisena tuo olisi vielä hienompi mutta minulla ei ole kyllä ikinä varaa laittaa 1500-2000e koruun.... joten hopeinen taitaa tällä kertaa riittää (itse tavallaan rahoitan osan vaikka lahjaksi saankin)

Painoista en tiedä, kun itselläni ko. olevaa korua ei ole =(, mutta itse ottaisin ehdottomasti yhdellä tynnyrillä, johon jokaisen lapsen kivi istutetaan. Silloin se olisi yksinkertaisuudessaan kaunis. Näin yhdellä äidillä samaisen korun, jossa oli kaksi tynnyriä ja se oli jotenkin liikaa...

Mulla on kahdella helalla ja on kyllä melko painava. Kolmella helalla varmaan jo pää painuu :) Eli sinuna ottaisin kolme kiveä samaan. Voithan varmaan jossain liikkeessä käydä "sovittamassa" myös.

Mulla on ko. hela yhdellä tynnyrillä (hauska nimitys muuten!) ja ajattelin ottaa pikkukakkosenkin kiven samaan helaan. En edes ollut aiemmin ajatellut, että jokaiselle lapselle voisi ottaa oman... Mutta miksi tietysti ei. Musta vaan on jotenkin kaunis ajatus, et kaikkien lasten kivet on samassa korussa. :) Ja on se ehkä mukavamman tuntuistakin nukkuessa, jos on vain yksi tynnyri.

Ei kai niitä tynnyreitö nyt montaa osteta!? Mitäs jos on seitsemän lasta, pitäisikö kaikista ostaa sellainen roikkumaan kaulaan? No ei tietenkään..Sitä varten siinä korussa on monta kohtaa, johon saa kiven upotettua!

Kyllä jotkut korukauppiaan mukaan ostaa aina tynnyreitä lisää kun lapsia tulee lisää. Minulla yksi muksu ja siis yksi kivi tynnyrissä. Se kivi on aina piilossa, kun ei pysy oikeassa kohdassa, joten kaksi lisäkiveä olisi tosi kiva siihen joskus saada. Eli itse ottaisin ainakin ne lisäkivet, näyttää koru kauniimmalta.

No tottakai nyt koruKAUPPIAAN mukaan jokainen ottaa vaikka sata
lisäosaa koruihinsa, kamoon hei !

Kyllä siihen yhteen ne kivat kannattaa ottaa, sano kauppiaat mitä vaan.

No olihan minullakin oma järki mukana ja halusin kivet samaan. Toki kauppias sanoo, mutta ei hän sanonut että jokainen ottaa sata tynnyriä, vaan sanoi, kun kysyin, että jotkut ottaa kivet, toiset haluaa uuden korun. Vastasin vaan jonkun kysymykseen, että ei kai kukaan uusia koruja kokonaan osta..Sori!

Ap kysyi aloituksessaan myös, nukkuuko joku tällaisen korun kanssa. Hela on tosiaan painavahko ja paksuhko pallura, ja jos ottaa paksun ketjun, sekin painaa nukkuessa.

Itse kuulin vyöhyketerapeutilta, ettei nukkuessa kannattaisi käyttää yhtään minkäänlaisia koruja. Esim korvikset pitäisi aina yöksi ottaa pois... Korvien kautta vyöhyketerapeutti hoitaa niitä pisteitä, joten sen takia hän tuon sanoi; kysyi samalla, pidänkö öisin korvakoruja... minulla on molemmissa korvissa useita renkaita, enkä tosiaan riisu niitä yöksi pois, olisihan se melkoinen operaatio joka ilta ja aamu! Mutta kaulakoruja ja sormuksia en pidä yöllä, ne minuakin ahdistaa.

Minulle kultaseppä sanoi että kannattaa samaan helaan ottaa lisää kiviä kun kysyin tästä asiasta kakkosta odottaessani. Sanoin syyksi painon että on sitten liian painava ja ketju katkeaa helposti, sitten harmittaisi kalliin korun häviäminen. Minulla siis kultaisena, en tiedä onko paino eroa hopeiseen vai pätisikö sama siihen. Itsekkin kyllä mieluummin yhtä helaa pitäisin ja nyt onkin hela kalevala koruilla toisen kiven istutuksessa... saas nähdä mitä maksaa =(

Maksaa saman verran kuin muistaakseni se hela. Eli ketjuhan maksoi eniten koko korussa, eli PALJON. Itse kysyin silloin hintaa sille kivelle, ja minusta se oli jotain samaa luokkaa kuin olisi pelkkä hela yhdellä valmiilla kivellä. Hullua..

Mulle on ollut ihan yllätys, että siihen helaan saa lisäkiviä. Kaikilla kellä olen ko. korun nähnyt, ovat hommanneet aina oman helan per. muksu. Yhdelläkin äidillä oli kuusi helaa ja seitsemäs vissiin tulossa ;) Mä haaveilisin äitienpäivälahjaksi sellaisista Kalevalan tynnyriheloista, joka siis muuten samanlainen kuin lapsihela, mutta ilman kiviä. :)

Yhteistyössä