Kalevala Korun lapsikorusta tuli mieleeni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Siis siitä mötikästä eli helasta jossa on vaalean punainen tai sininen kivi riippuen siitä onko tyttö vai poika. Kuinka moni tietää, että siihen helaan saa niitä kiviä istutettua vielä 2 lisää? Kun näyttää olevan tapana ostaa aina uuden lapsen syntyessä uusi hela... Yhtenä päivänä näin naisen, jolla oli 5 niitä heloja kaulaketjussa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siis siitä mötikästä eli helasta jossa on vaalean punainen tai sininen kivi riippuen siitä onko tyttö vai poika. Kuinka moni tietää, että siihen helaan saa niitä kiviä istutettua vielä 2 lisää? Kun näyttää olevan tapana ostaa aina uuden lapsen syntyessä uusi hela... Yhtenä päivänä näin naisen, jolla oli 5 niitä heloja kaulaketjussa.
Ainakin Kalevala Korun sivuilla on tästä jotain.

Alkuperäinen kirjoittaja neiti-tossavainen:
:laugh: ompa ihmiset tyhmiä. Sinähän on niitä tyhjiä "kolojokin" mihi saa aina uuden kiven laitettua. Ja muistaakseni siihen sai enemmänkin kuin kolme kiveä.

No miten se on sinulta pois jos joku haluaa hankkia uuden helan jokaisesta lapsesta eikä istuttaa samaan helaan kiviä??
Saattaa esim. haluta antaa aikanaan jokaiselle lapselle aikuisena oman helan muistoksi.
En nyt tosiaan ketään tyhmäksi ilkkuisi tuon perusteella!

Onneks me fiksut ollaa tajuttu toi :D :p Tosin ne kyllä ainaki täällä kertoi tuosta ominaisuudesta kun kultaisen osti. Ja itse henk.koht tykkään enemmän pitää vain yhtä helaa kuin useampaa.

Mulla on samassa helassa molemmat kivet, kun sain kaksoset. Olin etukäteen miehelle sitä ääneen puhunut että on vähän hassun näköistä jos niitä heloja on kaksi (meidän lapsiluku jää tähän kahteen).

Erikseen tilaamalla sai siis sellaisen missä on sekä vaaleanpunainen etät sininen kivi. Lapset tykkää sylissä istuessa aina kertoa mulle mikä on kenenkin kivi tuossa korussa. Suloista!

Alkuperäinen kirjoittaja kysyn vaan:
Ovatko nämä arvostelijat täällä kenties kateellisia siitä että toisilla on varaa ostaa joka lapselle oma hela vai mikä ihme tässä ärsyttää?

Varmaankin. Ärsyttäähän se, kun oma karvapylly on ollut baarissa viime yön ja nyt makaa sohvalla ja naapurin mamma saa oman helan joka muksusta. Oma kun ei muista mitenkään;)

Alkuperäinen kirjoittaja Minerva McGarmiwa:
Jos meille toinen lapsi kaikesta huolimatta ilmestyisi niin haluaisin toisen helan. Voisi ne antaa sitten lapsille et laitattavat oman lapsen syntymästä seuraavan kiven. Sais aika monta sukupolvea yhteen helaan.

Tämä mullakin on ajatuksena, molemmille lapsille on oma hela. En tiennyt että tällaisestakin voi joku huvittua :D

http://www.kalevalakoru.fi/korut/kuvasto/helat/1629/KIVI

Ei, kyse ei nyt ollut kateudesta. Saahan sitä ihmetellä :p

Tulipa muuten mieleen että pelkkä toisen kiven upottaminen kultaiseen helaan maksaan enemmän kuin uusi hopeinen hela kivellä...

Alkuperäinen kirjoittaja kysyn vaan:
Ovatko nämä arvostelijat täällä kenties kateellisia siitä että toisilla on varaa ostaa joka lapselle oma hela vai mikä ihme tässä ärsyttää?

Jotkut haluaa useamman helan ja jotkut yhden. Hyvä tietää että on olemassa sekin vaihtoehto että niitä kiviä saa useamman yhteen helaan?

Alkuperäinen kirjoittaja :P:

Tulipa muuten mieleen että pelkkä toisen kiven upottaminen kultaiseen helaan maksaan enemmän kuin uusi hopeinen hela kivellä...

So? Jotkut haluaa yhden helan ja toiset useita. Onko se niin vaikeaa? Ei ne helat edes ole kalliita jos on raaskinut ostaa sen verkkoketjun (mistä minä en tykänny yhtään).

Toisaalta siitä näkee helposti ja nopeasti että ko. ihmisellä on 5 lasta, jos sen haluaa siis kaulakorulla kertoa.

Minä olen miettinyt aina joskus että ajatteleekohan ihmiset että mulla on vain yksi lapsi, kun halusin molemmat kivet samaan helaan. Minusta koru on vain nätimpi niin että heloja on yksi eikä kaksi kappaletta.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja :P:

So? Jotkut haluaa yhden helan ja toiset useita. Onko se niin vaikeaa? Ei ne helat edes ole kalliita jos on raaskinut ostaa sen verkkoketjun (mistä minä en tykänny yhtään).

No ei nyt tarvii alkaa kiukutteleen kunhan totesin =) Kai mie oon pihi kun mulla on samassa helassa molemmat, kultaisessa tosin, mut mie tykkään silleen. Ja verkkoketjua en oo koskaan nähnykkää vaan mul on kultaisessa papuketjussa mun hela. Mut kyl siin siltiki on tullu helalle hintaa :D

Alkuperäinen kirjoittaja Mn:
Höh, ällöttää tollaiset "voitonmerkit" kuten tuo helakin on. Yöks, samaan kastiin Suomi leijona -korun kanssa.

Miten niin se on voitonmerkki? En tätä oikeen käsitä? Koru siinä kuin joku toinenkin, tuossa nyt on vain se idea että kivillä voi kertoa lasten sukupuolen/sukupuolet.

Mun kaverini sai lasten syntyessä sormuksen, onko se nyt sitten parempi lahja jos mies haluaa jollain korulla lasten syntyessä muistaa? Vai onko huomenlahjat ja lahjat lasten syntyessä pelkkää pröystäilyä?

Hopeinen ketju helalla ei edes maksa kovin paljon, joten ei tässä mistään statussymbolista voi kyse olla.