Kaleva Tampereella

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja heebo, joka muuttoa pohtii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihan ok, jos haluaa asua lyhyen matkan päässä keskustassa, kerrostalossa. Lapsille siellä on ihan yhtä paljon tekemistä kuin missään muuallakin. On tampereella leikkikenttiä ja puistoja ihan kaikkialla. Kalevasta on lyhyt matka Kauppiin, siellä on uimahalli, iso urheiluhalli (tosin en usko että lasten ryhmillä on tuolla paljon vuoroja), liikennepuisto, jne.

No mutta tuohan kuulostaa hyvältä. Olemme sellainen erikoisperhe, että haluaisimme jättää omakotielon taaksemme ja muuttaa maalta kaupunkiin nimenomaan noiden palvelujen kävelymatkan päähän. Luopua autosta ja keventää elämää. Että ei kun Etuoveen. Onko jotain suosikkikatua tms.?

Kalevassa vaan on ne talot toooosi vanhoja (ja huoneet pieniä koppeja). Isot tiet kulkevat ristiin rastiin joka puolella. Mistään viihtyisästä alueesta ei mun mielestä ole kyse. Ainoa plussa on keskustan läheisyys. Mut parempiakin alueita löytyy ihan yhtä läheltä (esim Tammela, Järvensivu, Hatanpää, Amuri, Pyynikki). Mä en Kalevaan muuttaisi sinkkunakaan mistään hinnasta, saatika sitten lapsiperheenä.

Kalevassa vaan on ne talot toooosi vanhoja (ja huoneet pieniä koppeja). Isot tiet kulkevat ristiin rastiin joka puolella. Mistään viihtyisästä alueesta ei mun mielestä ole kyse. Ainoa plussa on keskustan läheisyys. Mut parempiakin alueita löytyy ihan yhtä läheltä (esim Tammela, Järvensivu, Hatanpää, Amuri, Pyynikki). Mä en Kalevaan muuttaisi sinkkunakaan mistään hinnasta, saatika sitten lapsiperheenä.

On siellä uusiakin, ihan viiden vuoden sisään rakennettuja taloja. :) Pellervonkadulla ja siinä Kaupinkadun lähellä (enpä muista kadun nimeä :D).

Kalevassa oli ihan kätsyä asua opiskelijana. En haluis itse perheellisenä sinne muuttaa, mutta ap:n tekstin perusteella me halutaankin eri asioita. Kyllä mä sinänsä Kalevassakin viihdyin. Ei liian keskustassa, mutta kuitenkin tosi lähellä. Busseja menee hyvin ja fillarillakin pääsee.

[QUOTE="hei";26437547]On siellä uusiakin, ihan viiden vuoden sisään rakennettuja taloja. :) Pellervonkadulla ja siinä Kaupinkadun lähellä (enpä muista kadun nimeä :D).

Kalevassa oli ihan kätsyä asua opiskelijana. En haluis itse perheellisenä sinne muuttaa, mutta ap:n tekstin perusteella me halutaankin eri asioita. Kyllä mä sinänsä Kalevassakin viihdyin. Ei liian keskustassa, mutta kuitenkin tosi lähellä. Busseja menee hyvin ja fillarillakin pääsee.[/QUOTE]

Ja vielä lisään tuohon huonekokoonkin, että vanhoissa taloissa ei mun kokemukseni mukaan ole huoneet pieniä. Eikä ollut siinäkään talossa, jossa itse asuin ja/tai kaveri asui. Makkari varsinkin jätti-iso.

Yhteistyössä