"Kalavalheet" puhutaan totuutta hiukan muuntaen niin että jää kuva "paremmasta"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "silakka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"silakka"

Vieras
Mikä siinä on että toisilla on tapana puhua ja keskustella kuin no miten sen nyt sanoisin, kun kalavalheet :D

Eli jos puhuu että asutaan rannassa ja
minä poimin samaan aikaan raparperia kun lapset ui ja vahdin niitä toisella silmällä.

eikö tästä jää kuva että asutaan rannalla ?
Totuus kuitenkin toinen ja jos siitä menet sanomaan tämä suuttuu.

tai jos ihminen haukkuu valmis ruuat, ja kuitenkin itse niitä käyttää on aina selitys kuinka joku ne nyt kävi ostamassa enkä voinut vaikuttaa.

Ja jälleen totuus on toinen.

Ärsyttää ja "ärsyttää" eräs vastaavasti toimiva työkaveri :D
En tedä kuinka pitkään jaksaa moista leikkiä ja roolia vetää.

Kun hänelle huomauttaa tavastaan että kuinka jaksaa vetää roolia ja esittää jotakin jota ei ole ja valehdella kysyy hän silmät kirkkaina missä kohdin valehtelin?

Kun hänelle sanoo hän nauraa kuinka vain jätti jotakin kertomatta mutta ei mielestään "valehtele"

[QUOTE="vieras";26644892]No mikä sinua vaivaa, kun et voi antaa mennä toisesta korvasta ulos.[/QUOTE]

Varmaankin se että esittää parempaa ja totuuden tuon lisäksi tiedä minä.
Miksi tai mikä saa ihmisen pitämään moista imagoa yllää jos sitä ei valmis myös noudattamaan?

Minä en nyt oikein tajunnut. Siis jos joku sanoo asuvansa rannalla, niin tottakai siitä jää käsitys, että hän asuu rannalla. Miten sen voi edes ymmärtää toisella tavalla? Tottakai silloin voi kysyä, että kuka siellä rannalla siis asuu.

no mikä. toiveajattelu.
tai halu tehdä vaikutus muihin, ei kuule liene ainoa ihminen maailmassa joka haluaa olla muiden silmissä rikas ja mahtava.

Älä ota sitä vakavasti, älä ota sitä vakavasti...

[QUOTE="silakka";26644862]Mikä siinä on että toisilla on tapana puhua ja keskustella kuin no miten sen nyt sanoisin, kun kalavalheet :D

Eli jos puhuu että asutaan rannassa ja
minä poimin samaan aikaan raparperia kun lapset ui ja vahdin niitä toisella silmällä.

eikö tästä jää kuva että asutaan rannalla ?
Totuus kuitenkin toinen ja jos siitä menet sanomaan tämä suuttuu.

tai jos ihminen haukkuu valmis ruuat, ja kuitenkin itse niitä käyttää on aina selitys kuinka joku ne nyt kävi ostamassa enkä voinut vaikuttaa.

Ja jälleen totuus on toinen.

Ärsyttää ja "ärsyttää" eräs vastaavasti toimiva työkaveri :D
En tedä kuinka pitkään jaksaa moista leikkiä ja roolia vetää.

Kun hänelle huomauttaa tavastaan että kuinka jaksaa vetää roolia ja esittää jotakin jota ei ole ja valehdella kysyy hän silmät kirkkaina missä kohdin valehtelin?

Kun hänelle sanoo hän nauraa kuinka vain jätti jotakin kertomatta mutta ei mielestään "valehtele"[/QUOTE]

Tunnen ihmistyypin. Mä luulen että motiivina on kateus. Ehkä lapsuudesta asti ollut ja tällä tyylillä glamorisoidaan omaa elämää jotenkin.

Ystäväksi en huolisi, mut muuten niin ymmärrän kyl jonkin verran enkä hermostu. Ellei nyt joka päivä tarvitse kuunnella.

[QUOTE="vieras";26645073]Mulla on yksi työkaveri, joka on mm. synnyttänyt viisi päivää... (epäilemättä ollut suppareitakin siinä, mutta kuitenkin, pientä liioittelua :D).[/QUOTE]

Jotkut laskee synnytyksen alkaneeksi siitä kuin eka suppari tulee :D
Ja jos säännöllisistä suppareista puhutaan niin sitten minäkin voisin sanoa synnyttäneeni 4vrk kun minulla oli säännölliset supistukset (ensin 30min sitten vähemmän mutta 4vrk siinä meni)
Pyysin oksitoonitippaa ja käynnistystä mutta sairaalamme suosi sitä luonnollista tapaa,lopulta oli muutaman minuutin välein supparit ja se merkattiin vasta alkaneeksi synnytykseksi 13h
sitten kätilö ihmetteli kun nukahdin synnytyksen päätteeksi kun lapsi lopulta maailmassa ja en herännyt imettämään tulokasta :D :D

Mutta onhan se ny paljo makeempaa sanoo, että meidän takapihalla oli allaspartyt kuin, että mukula lutras puhallettavassa kahluualtaasaan sillä välin ku aikuiset grillas maggaraa /)

[QUOTE="Äitee";26645122]Mutta onhan se ny paljo makeempaa sanoo, että meidän takapihalla oli allaspartyt kuin, että mukula lutras puhallettavassa kahluualtaasaan sillä välin ku aikuiset grillas maggaraa /)[/QUOTE]

:laugh:

Tunsin aikoinaan hauskan "Tukiaisen" jolla oli hauskat roof terrace-jutut. Jonkin aikaa ne huvitti kunnes kääntyu säälin puolelle. ;)

Mulla on tuttu, joka harrastaa tuollaista.

Joskus myös tekee itsestään surkeamman kuin onkaan, kai siksi että haluaa esittää jotain arjen sankaria. Valittaa esim. siitä, että hoitaa kaksi pientä lastaan ihan täysin ja kokonaan itse, tukiverkkoja ei ole - mutta oikeasti lapsista jompikumpi on isovanhemmilla 3-4 päivänä viikossa (siis siten, että kotona on vain yksi lapsi), ja kerran viikossa myös toinen lapsi on hoidossa sukulaisilla (siis siten, että kumpikaan lapsi ei ole kotona), eli kyllähän siinä on jo superhyvät tukiverkot.

FB:ssä se selostaa että teki taas sitä ja tätä piirasta ja sellaista ja tällaista ruokaa (viiden ruokalajin päivälliset, yms) mutta satun tietämään että hänen leipomisensa on yhtä vähäistä kuin minun, eli olematonta. Ja ne viiden ruokalajin päivällisetkin koostuu usein valmislihapullista yms valmiista. Eikä siinä mitään, saa eineksiä käyttää, mutta kun asia ilmaistaan niin että hän heräisi aamuviideltä väsäämään gourmet-ateriaa perheelleen.

Ja FB:ssä se myös laihduttaa ja syö yyber-terveellisesti, IRL sen näkee aika usein kantavan pizzalaatikkoa tai mussuttavan suklaata. Suuttui ihan sikana, kun kerran kommentoin sen päivitykseen että "oliko se pizza koristeeksi vai?" :snotty: :D