kalaruokareseptejä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja puh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi pakastaa uudelleen, mutta omasta mielestäni kannattaa käyttää mieluummin tuoretta kalaa. Seitissä kun ei muutenkaan ole paljon niitä hyviä rasvoja yms. kuin esim. lohessa on.

Mä olen ostanut kalat tuoreena kalatiskiltä.Tässä yksi ohje:160g seitä/kirjolohta,700g perunaa,kourallinen kukkakaalia,vajaa desi maissia,pala purjoa,vettä n.1.5 l,(pippuria,tilliä).

Alkuperäinen kirjoittaja Iitu1:
Mä olen ostanut kalat tuoreena kalatiskiltä.Tässä yksi ohje:160g seitä/kirjolohta,700g perunaa,kourallinen kukkakaalia,vajaa desi maissia,pala purjoa,vettä n.1.5 l,(pippuria,tilliä).

Hei! Vielä tarkennusta minkä ikäiselle tuota voi antaa. Meillä tyttö 6kk ja kaipailinkin reseptejä liha ja kalaruoista. Laittakaa lisää, jos tiedätte. Kiitos =)

Mä kans aina ostan kalatiskiltä suolaamatonta lohta/kuhaa/ahventa ja keitän perunoiden, kukkakaalin/parsakaalin, kesäkurpitsan ja sipulin kanssa... Herkkua on mun vajaa 7 kk pojalle! Lisään mukaan vähän rypsiöljyä ja mustapippuria, tilliä ja persiljaa...

Tässä muutama meidän pojan suosikki:
*jauhelihakastike (keitän jauhelihan vedessä, johka lisätty sipulia, ja tuoreita tai kuivattuja yrttejä. Basilika ja timjami hyviä. Joskus lisään myös valkosipulia. Kun on kypsynyt, sauvasekoittimella vähän pienemmäksi, ja suurustan vehnäjauhoilla) Tosi hyvän kastikkeen saa myös kun lisää porkkanaraastetta ja tomaattimurskaa, tai keittää jauhelihan jo heti valmiiksi tomaattimehussa.

*Lohikastikkeen teen maidottomaan Go Green "kermaan" pojan maitoallergian takia. Keitän vaan lohen kuutioina vähässä vedessä, johka on lisätty tilliä ja mustaapippuria. Lopuksi lisään "kerman". Myös ruohosipuli pelaa hyvin tässä.

*Samaten teen lihakastikkeen possun ulkofileestä, keitetään pieninä kuutoina vedessä, joka maustettu esim. mustapippurilla. Tähän kastikkeeseen oon kanssa lisänny sipulia, herneitä tai porkkanakuutioita. Myös omena sopii possun lihan kanssa tosi hyvin, samoin luumu.

*Kanasta ja kalkkunasta saa hyviä kastikkeita, kun lisää niihin esim. päärynää, omenaa, paprikaa, maissia. Tai vaikka tomaattia ja basilikaa.

Yleensä teen isomman satsin peruskastiketta esim. kanasta, josta sitten vaikka puolesta teen tomaatti-basilika kanaa ja toisesta vaikka maissikanaa. Saa helpolla erilaisia sapuskoja.

Voi pakastaa uudelleen, mutta omasta mielestäni kannattaa käyttää mieluummin tuoretta kalaa. Seitissä kun ei muutenkaan ole paljon niitä hyviä rasvoja yms. kuin esim. lohessa on.

Siis hei haloooooo! Pakastettua tuotettai vaikka se olisi sulatettu/kuumenettu,,tai ihan mitä vaan, mutta kun se on otettu pakasteesta sitä takaisin ei sinne enää laiteta!!!!!!
Järki hoi elä jätä, mut sulla ystäväiseni ei taija sitä olla xpppp

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä