Kalaruokaa krantuille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "fisu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

"fisu"

Vieras
Olisko mitään mietoja kalaruoan ohjeita, joilla voisi yrittää opettaa perheen syömään kalaa? Meillä kelpaa vain seikeitto ja savulohi muusilla. Kh-tuella ei vaan paljon savulohta ostella, jos aikoo syödä muuta kuin kaurapuuroa loppukuun. Mikään "kalaa tomaatti-fenkolihauteessa" ei mene läpi.

[QUOTE="fisu";23111002]Mitä siihen voisi laittaa?[/QUOTE]

helpolla pääsee kun laittaa peruna-sipulisekoitusta ja haluamaansa kalaa kerroksittain vuokaan, päälle ruokakermaa. mausteeksi suolaa, tilliä ja valkopippuria:)

Mä itse asiassa ajattelin, että voisi usuttaa miestä viemään poikaa kalalle kesällä. Jos vaikka kävisi niin, että lapselle kelpaisi itse saalistettu kala paremmin. Isänsä saa sitten tyytyä syömään malliksi samaa ;) Luulisi tuolta sen verran ahventa irtoavan, että makuun päästään, jos vaan kalastus itsessään maittaa :)

Helppo kalakiusaus on esim. et ostat lohta + peruna suikaleita (ilman sipulia jos sipulista ei tykätä), nakkaat vuokaan (kala kannattaa suolata etukäteen) kermaa, suolaa ja pippuria.

Helppo silakkalaatikko: ladot silakat vuokan pohjalle, päälle päälle suolaa, perunasuikaleet ja purkki kermaa.

Maistuuko voissa paistetut muikut?

Kiitos, laitan ketjun suosikeihin. Voissa paistettuja muikkuja en ole itsekään päässyt koskaan maistamaan, lapsi ei myöskään tiedä sellaisia olevankaan. Lähin Hese on turvallisen etäisyyden päässä. Hamppareihin ei tule sorruttua, kun matkaa yhteen suuntaan on 90km...

Ostat muikkuja.. ja.. laitat kirkkaaseen muovipussiin ruisjauhoja + suolaa ja hölskyttelet muikkuja siellä pussissa (voit laittaa pienen satsin sinne kerralla), voita pannulle ja muikut pannulle paistumaan!! Pieniä neulamuikkuja ei tartte perata, isomat järvimuikut perataan... 3v:tä tyttöä lainatakseni "hännästä kiinni ja suuhun" :D muikut on meillä lasten herkku ruokaa, samoten silakat.

Myös silakkapihvit on voissa pannulla paistettuna maistamisen arvoisia (samoten ku lohi suikaleet).

Voit savustaa kalan itsekkin uuniin käyvällä kalan savustuspussilla http://www.savu.fi/suomeksi/Savustuspussit/SAVU_Uunipussi.iw3http://www.savu.fi/suomeksi/Savustuspussit/SAVU_Uunipussi.iw3

Yhteistyössä