Kalaöljykapselit raskaana???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä syön siis ihan tavallista multivitaa, niin kuin sanoinkin tuolla aikaisemminja siinä ei a-vitamiinia ole ja siitäkin on puhuttu neuvolassa ja sieltä sain myös purkin rautaa ja suosituksen syödä minisunia vielä lisäksi.
Mun jutun pointti oli vaan se, että siellä tuli puhuttua myös noista luonnontuotteista ja mä syön itse jättihelokkiöljykapseleita, eikä neuvolan täti sitä kieltänyt.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja Multitabs familyssa on a-vitamiinia. Mutta hei, ei täällä sitten ilmeisesti saa sellaisia sanoa ääneen, ettei joku vedä hernettä nenään :whistle:

Meidän Multitabs Familyssa ei ole a-vitamiinia. On vissiin muutettu noita vitamiineja ja määriä, kun meidän purkissa ei ole d-vitamiiniakaan kuin 7,5 ja tossa uudessa näyttää olevan 10.

Olen syönyt perinteistä multivitaa, missä ei A-vitamiinia ole. Lisänä vapaa kierto kalaöljykapseleita, kun niissä on kaikki omega3 rasvahapot edullisesti ja laadukkaana. Tekee hyvää sikiön hermostolle, näölle jne ja äitikin voi paremmin. A-vitamiinia ei vapaa kierron kalaöljykapseleissa ole, eikä se ole mitään kalanmaksaöljy-sotkua.
Googletin äsken, että tuonne vapaa kiertoon on näemmä lisätty nyt sitten tuo D-vitamiinikin. :)

Lisäksi olen yhden raskauden aikana syönyt lisänä rautaa, kun oli tarvetta

Multi-tabs Family Uusi, koostumukseltaan ajankohtainen Multi-tabs Family sopii koko perheelle. Se sisältää D-vitamiinia viimeisten saantisuositusten mukaan. Sokerittomuus varmistaa soveltuvuuden myös diabeetikoille. Yksi pieni ja helposti nieltävä tabletti päivässä riittää! Pakkauskoot: 30, 100 ja 200 tablettia. Päiväannos 1 tabletti A-vitamiini 360 ug D3-vitamiini 10 µg B1-vitamiini 5 mg B2-vitamiini 5 mg Niasiini (B3) 25 mg B6-vitamiini 2 mg Pantoteenihappo (B5) 4,5 mg Foolihappo 100 µg B12-vitamiini 3 µg C-vitamiini 75 mg E-vitamiini 6,7 mg Sinkki 15 mg Seleeni 50 µg Kromi 50 µg Magnesium 25 mg Mangaani 2 mg Jodi 100 µg Ravintolisävalmiste

Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Muualla maailmassa raskaana olevia kehoitetaan ottamaan myös A-vitamiinia. Toi A-vitamiini juttu on semmoinen, että (niin kun kaikki muutkin) sitä tarvitaan, mutta liika on pahasta.

lisä a-vitamiini on ihan todistetusti pahaksi, koska se aiheuttaa epämuodostumia sikiölle!!

ei aiheuta muutoin kuin yliannostuksena. Yliannoksen voi käytännössä saada vain sillä että syö runsaasti margariinia, a-vitamiinivalmistetta, kalanmaksaöljyä ja maksaruokia samanaikaisesti