Kalanmaksaöljykapselit??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vilttitossu-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse olen antanut meidän tytölle yhden päivässä joskus enemmän. Meinaan ne ovat meidän neidin suosikkeja ja hän pyytää niitä lisää. Tyttö nyt 2v 8kk ja on syönyt Nappulaa jo reilun vuoden.

Kiitos kun vastasit. Oletko huomannut niistä mitään hyötyä? ensimmäistä kertaa kokeilen. Vasta päivä syöty :) , olemme kyllä syöneet multitabseja aiemmin. Mutta tämä kalanmaksaöljy juttu on ihan uusi asia.. Saakohan sen kanssa syödä samaan aikaan multitabseja? siis tämän nappulan.

Hei,
minä myös olisin kiinnostunut, että minkä vuoksi annatte noita kapseleita? Itse olen niitä joskus harkinnut, mutta kun kysyin neuvolasta niin sain vastauksen, että lapsi ei tarvitse mitään ylimääräisiä vitamiineja ja lisiä jos syö normaalia ruokaa. Niinpä jätin ne kaupan hyllylle mutta pitäiskö kuitenkin....? Onko niistä mitään haittaa?

En minä ainakaan niitä vilkkauden takia anna. Kyllä sitäkin täältä löytyy mutta se ei ole ollut tarkoitus. :) meillä syödään todella todella vähän kalaa ja kalastahan saa kaikenlaista hyödyllistä. Sen takia minä niitä olen nyt antanut. Itsekkin ja miehenikin on niitä pienenä saanut. Mulla vain jäänyt päähän että jotenki terveellistä olisi:).. Siksi kysyin että onko syömisestä ollut hyötyä kun en itsekkään koskaan ole ollut perehtynyt juuri näihin nappulan kapseleihin. Vähän niinkuin d-vitamiininsta esim kynnet voi olla paremmassa kunnossa niin olen miettinyt voiko tässä olla jotain samanlaista tyyliä? :)

Minä olen ainakin kokoajan puhunut pelkistä kalaöljykapseleista.. ja jos oikein ajattelee niin eiköhän kalanmaksaöljyssä ja kapseleissa ole ihan samat ainesosat..ne nyt vain ovat eri muodoissa..kapseli ja neste..tai siis öljy. Mutta ei ollut mikään tarkoitus että täällä tulisi asiasta riitaa.. mielipiteeni on että tuskin niistä haittaa on. Hyväksihän vitamiinit ym ovat. Ja meillä syödään niitä sen kalan vähyyden takia. Kiitos kuitenkin kaikille kommenteista asiaan =)

mä ostin just likalle kans kun hankkii syödä huonosti kalaa....vaikka sitä koitankin tehdä usein.. ja käsittääkseni niissä olis paljonkin hyviä ominaisuuksia. kannattaa ehkä googlettaa niin saa infoa?

Meillä syödään kalaöljyä koko perhe, koska ei muuten syödä kalaa. Ainakin tytön iho on parempi ja on tainnut tuohon vilkkauteenkin vaikuttaa. Meillä nestemäisenä, koska tyttö juo kalaöljyn piimän seassa.

Tiedän et on terveellistä, syönhän niitä kapseleita itsekkin :saint:
poika syö kyllä kalaa mutta ei varmasti tarpeeksi :ashamed: ja kun tuota vilkkautta löytyy ja jostain luin et sillä voisi olla vaikutusta....
ihan sillä kyselen ja kiitän vastauksista!

No mulle atoopikkona lääkäri suositteliöljyä, eli jos taipumusta iho-ongelmiin niin hyvä ja helppo kotihoito:) Tai helppo ja helppo 3,5 vuotiaalle.. en ole keksinyt miten lapseni niitä suosiolla ottaisi :/

Vinkkejä? Isohkoa kapselia ei niele sitte mitenkään ja kun nesteen sisältä puristaa ruokaan tai juomaan, se vaa on pahaa. piste.

Meillä ei syö tyttö kohta 4 vee mitään epäilyttävää, maistoi noita kalaöljykapseleita, mutta yökkäsi ne heti pois. Mielelläni antaisin niitä, kun itsekin syön niitä, koska aika vähän syömme kalaa. Terveellisiä ovat varmasti kaikille. Jogurttiin jos sotkee avatun kapselin, niin heti maistaa eikä syö !

noi mitä meillä on, näytti ihan sellasilta sileiltä nieltäviltä vaikka lukee et voi pureskella TAI niellä... meillä ei niele mitään tollasia.. ja ilm oli pahaa.onko ne nappulat enemmän sellasia "jauhomaisia"? taidan hakea niitäkans..

Alkuperäinen kirjoittaja RokkiAusten:
No mulle atoopikkona lääkäri suositteliöljyä, eli jos taipumusta iho-ongelmiin niin hyvä ja helppo kotihoito:) Tai helppo ja helppo 3,5 vuotiaalle.. en ole keksinyt miten lapseni niitä suosiolla ottaisi :/

Vinkkejä? Isohkoa kapselia ei niele sitte mitenkään ja kun nesteen sisältä puristaa ruokaan tai juomaan, se vaa on pahaa. piste.

Minä annan lusikalla Lysin nestemäistä, sitruunanmakuista kalaöljyä. Lapset ottavat ihan suosiolla.

Yhteistyössä