kalanmaksaöljyä

  • Viestiketjun aloittaja tai kapseleita?
  • Ensimmäinen viesti
tai kapseleita?
Syöttekö lisäravinteena kalanmaksaöljyä tai jotain omega-3 kapseleita tms? Vai saatteko jo ravinnosta nämä tärkeät rasvahapot. Itse olen vähän huolissani ku en syö lainkaan kalaa. Kannattaisko alkaa popsimaan jotain lisäravinnetta..? viikkoja nyt 9+3. Onko e-epat turvallisia?Niitä löytyisi ennestään kaapista..
Päivittäin otan 1-2 multitabs 2+.
 
sanna
No ite en ole syönyt muuta kuin rautaa raskausaikana. Muuten norm. ruokavalio. Harvoin syön kalaa. Kalanmaksaöljyä ei kaiketi kovin paljon suositella kun siinä on A-vitamiinia, mut kalaöljyä voi syödä jos tuntee tarpeelliseksi.
Kannattaa kysellä apteekista ja katsoa purkkien kyljistä et mitä ne sisältää ja kuinka paljon, jos on samoja aineita eri valmisteissa ettei tule ylilyöntejä.
 
Karpalo
Vinkki: Syökää koko raskausaikanne luontaistuotekaupasta saatavaa e-epaa(monipuolisin mahdollinen kalaöljy) ja maitohappobakteereita. E-Epa auttaa sikiön mm. hermoston kehittymisessä ja on sikiölle muutenkin erittäin tärkeä. Maitohappobakteerit myös. Molemmat esim. allergian ehkäisyyn!
 
alkup.
Kiitos teille vastauksista. Itsekin kävin just hakemassa e-epasta tietoa netistä. Harmittaa kun en ole aikaisemmin ymmärtänyt ja uskaltanut e-epaa syödä, sillä se on todellakin hyödyllinen ja turvallinen lisä myös raskauden aikana. Olen ennen raskautta ottanut melko säännöllisesti kapseleita. 'Varastoituuko' sitä elimistöön?
 

Yhteistyössä