kalamiesten akat hoi!

Kyselisin vaan, että kuinka usein päästätte miehenne kalaan? Meillä on lapsia ja tuntuu että nyt on menny monta iltaa yksin kotona ku toisen on ihan PAKKO lähteä kalastaan.Minusta pari kertaa viikossa ois ehkä tässä elämäntilanteessa sopivaa, koska päivät menee lastenhoidossa ja sitte ku ois illalla sitä yhteistäaikaa niin toinen lähtee..keskusteltu on asiasta ja mieheni mielestä vaadin liikoja.Vaadinko siis liikoja?

ooo
meillä isäntä käy kalalla epäsäännöllisen säännöllisesti, toistaisex ei mitään ongelmaa ole ollut... viikonloppuna sit mennään koko porukalla jonnekin joelle tms. - lapsille paljon evästä ja muutakin tekemistä, yleensä olemme lasten kanssa jossain "tulipaikalla" ja isäntä käy kauempana.. toki on sanottava että mies on osannut mukauttaa kalareissunsa hyvin perheen vaatimuksiin.
ihan eri asia on sit nää "poiken kalareissut", no niitäkin tietysti tehdään silloin tällöin

Jasso
Meillä mies käy n. 3-5kertaa viikossa kalassa. Joskus tuo kyrsii ja silloin asiasta mainitsen miehelleni ja asiasta myös puhutaan. Onhan tuota jo tänä keväänä/kesänä tullut hänelle huudettuakin, että "pistä prkl teltta pystyyn sinne kosken reunalle ja käyt vaan aina välillä kotona väsäämässä pari perhoa ja meet takasin" :whistle: :LOL:
Nyt viikonloppuna hän on lähdössä yön yli reissuun kaverinsa kanssa kalastamaan, mutta onneksi myös minä saan ns. vapaa aikaa itselleni.
Mä en itse viitsi mieheltäni kalastusta kieltää/käskeä vahvasti vähentämään, koska se on hänen tyylinsä lepuuttaa hermojaan ja ennemmin katselen häntä hyvän tuulisena kalasta tulleena, kuin "#&%£$!* ammuttuna karhuna", joka ei pääse kalaan. Ja mielummin mun mielestä harrastaa tuota vaikka kuinka ja paljon, kun esimerkiksi kaljan juomista yhtä usein ;)

Vinkiksi sanoisin että laita reppu valmiiksi itelle ja lapsille ja sano että tullaan mukaan!!!
Minua kun rupes risomaan asia lähdin mukaan ja mukavaa oli koko poppoolla! Aika pienetkin voi ottaa mukaan matkaan, kun valitsee paikan hyvin!
Nykyään olen ihan iloinen kun lähtee..on sen jälkeen rentoutunut ja iloisella mielellä!!!
Kaikki tarvitsevat aikaa itelle, ja on varmaan sinullakin mahdollisuus lähteä johonkin..turha toisten harrastuksia kadehtia..ite vaan mukaan taikka omat harrastukset! Perheen onnen kannalta parempi kun lähtee ite mukaan!!!!

Kalaonnea!!1

Clavinova
Meillä mies käy myös paljon kalassa. Tosin on hiukan vähennellytkin, ns."huippuajoista". Mulla meni jossain vaiheessa hermot siihen jatkuvaan kalssa olemiseen ja kun kyselin että koskas mä' pääsen jonnekin ilman mukuloita. Nykyisin käy vaihtelevassa määrin kalalla, toisinaan paljonkin, mutta olempa minäkin saanut pikkuisen omaakin aikaa. Useamman päivän reissuihin saa lähteä sillä edellytyksellä että auto jää mulle. =) Ja nykyään myös on noi lapsetkin, varsinkin tuo esikoinen ollut paljon mukana. Lähtee jopa Inarin reissulle viikoksi mukaan ens kuussa.

Meillä minun oma harrastus vie aikaa viikossa 2-4 iltaa, joten eipä ole aihetta huomautella jos mies menee kalaan. Se hyvä puoli asiassa on, että toinen pojistamme, 6-v, on ahkerampi kalastaja, joten hän on aina isän mukana ja yleensä poika on se, joka pyytää mukaan. 4-vuotiasta en ole vielä päästänyt, että voivat rauhassa heitellä uistinta. Mutta välillä sitten koko poppoo mukaan ja suunnistamme saareen paistamaan makkaraa. Ja koirat myös mukaan liivien kera ja ne saavat juosta saaressa vapaana. Mukaan vaan, yhdessä se on kivaa!

Riittääkö teidän miehille vain kalastaminen? Mun ex kävi kalassa, mutta se kalastaminen oli vain sivuseikka, mukana oli aina viinapullo. Kalareissut kesti aina yön yli ja siinähän sitä viinaa kului. Kyllä hän kalastikin, mutta eipä juuri ilman sitä viinaa. Harvemmin tuli kalaa...

Meillä kyllä käydään ihan puhtaasti kalassa ja mies nauttii itseasiassa just kalastamisesta ja järvellä olosta. Yleensä on mieluummin koko perheen kanssa kuin yksin. Kaljat juodaan yhdessä sitten saunassa.

Jasso
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.06.2005 klo 18:03 lissu kirjoitti:
Riittääkö teidän miehille vain kalastaminen? Mun ex kävi kalassa, mutta se kalastaminen oli vain sivuseikka, mukana oli aina viinapullo. Kalareissut kesti aina yön yli ja siinähän sitä viinaa kului. Kyllä hän kalastikin, mutta eipä juuri ilman sitä viinaa. Harvemmin tuli kalaa...
Hyvin harvoin (n. 3kertaa vuodessa) mun ukko käy yönyli kalareissuilla ja sillon on aina oluet mukana ja tietty pieni "saalispullo"...eli se mistä otetaan hömpsyt jos/kun kala saadaan, mutta ei muuten ja sitten iltanuotiolla saattaa ottaa sitä olutta enemmänkin, mutta pääasia reissuilla on aina kalastaminen.

yökkö
Omasta puolestani voin sanoa että onneksi oma mieheni inhoaa kalastamista, koska olen tota touhua seurannut oman veljeni perheen kohdalla ja kyllähän se hermoja raastaa kun äiti on aina viikonloput yksin lasten kanssa. Hieno harrastus, mutta pitäisi kyllä ottaa perhekin huomioon.

Sama kait mikä harrastus se nillä on kun kuitenkin jonkun keksivät että pääsevät pois arjen rutiineista. Kalalla ollessa ovat ainakin ulkona raittiissa ilmassa ja eivät seuraavana päivänä örise krapulassa.

Kirsi -74
Ukko käy kalassa sillon kun jaksaa ja ehtii ja ilma on suotuinen. "Rakastaa" kyllä kalastamista melkein kaikissa muodoissa... jos miehet nyt "rakastaa" harrastuksiaan. Töiden vuoksi kalastaminen ajottuu yleensä viikonloppuihin, joskus viikollakin illalla. Kesällä hieman useemmin kuin talvella, on kyllä sellasta kausiluonteista. Ilman viinaa!

Kylläpä tuli sekalainen vastaus, kun yritin huomioida kaikkea mahdollista mitä muutkin olivat kommentoineet... sorry...

Yhteistyössä