Kalakeittoasiaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap.

Vieras
Ootteko tehny lapselle kalakeittoa valmiista pakastekalakuutioista? Siis sellasista, jotka pitää kiehauttaa? Kalat pyydetty jostain tyyneltämereltä. Mä teen vaan ne kalat ja pakastan jääpalakuutioihin. Saako seitiä antaa? Pakkasessa siis lohi sekä seitikuutioita. Nyt auttakaa...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis MITÄ??? Teet ne kalat? Siis pyydät itse?

Olen antanut seitiä ja lohta lapsille.

Siis täh? Ei, vaan pakkasessa on lohta ja seitiä. En kuule itse ole niitä pyytäny :D Mä vaan kysyin että miten ne pitää käsitellä.

Siis täh? Miksei seitiä voisi antaa? Ja kyllä, olen tehnyt kalakeittoa myös niistä valmiista Tyyneltämereltä tms. pyydetyistä kaloista, pakastekuutioista (sekä lohi että seiti). Mieluiten toki teemme kalakeiton tuoreesta kalasta, mutta nuo kuutiot ovat kovin helppoja ja edullisia.

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis MITÄ??? Teet ne kalat? Siis pyydät itse?

Olen antanut seitiä ja lohta lapsille.

Siis täh? Ei, vaan pakkasessa on lohta ja seitiä. En kuule itse ole niitä pyytäny :D Mä vaan kysyin että miten ne pitää käsitellä.

Niin, siis en ymmärtänyt nyt pointtia, kuinka vaan teet kalat?? Ja siis mitä kysyit? Kyllähän niitä saa antaa lapsille, joille kala käy. Meillä ei ainakaan ole täällä talvisin juuri muita kalavaihtoehtoja olemassakaan.

Teen kalakeiton aina pakaste seistä. Perunoita kattilaan, vettä sen verran että juuri ja juuri perunat peittyy, sekaan sipulia ja maustepippureita ja seit siihen päälle sulana!
Kalat kypsyy siinä samalla kun perunatkin. Sitten vaan suurin osa vedestä pois (jätän ehkä pari desiä) ja sitten maitoa reilusti ja suolaa. Lämmitys ja avot! :p

niin niin. pointti olikin, että saako niitä antaa :) Esikoinen katsokaas kyseessä niin eihän sitä voi tietää. Paitsi palstamammojen mielestähän kaikkien pitäs tietää kaikki aina ;) Ja siltikin se on väärin! :D Ja tuonne "Mä teen vaan ne kalat ja pakastan jääpalakuutioihin." Sinne ois pitäny tulla kysymysmerkki. :D

Alkuperäinen kirjoittaja SattumanSanelema:
Porukka tarttui tuohon sun kirjoittamaan:
Mä teen vaan ne kalat ja pakastan jääpalakuutioihin
Siksi siis ihmetyksiä ;)

Niin niin. Eli saan antaa seitiä :) Ennen ollaan tutustuttu vain loheen! Ja ikää on meijän lapsella nyt vähän alle vuosi.

niin niin. pointti olikin, että saako niitä antaa :) Esikoinen katsokaas kyseessä niin eihän sitä voi tietää. Paitsi palstamammojen mielestähän kaikkien pitäs tietää kaikki aina ;) Ja siltikin se on väärin! :D Ja tuonne "Mä teen vaan ne kalat ja pakastan jääpalakuutioihin." Sinne ois pitäny tulla kysymysmerkki. :D

Ei tartte tietää kaikkea, en mä ainakaan tiedä, mutta silti musta näin esikoisen äitinäkin "saako seitiä antaa" on aika hassu kysymys. Sori. Seitiähän niissä lasten valmisruoissakin taitaa enimmäkseen (lohen ohella) olla. :) Minkäikäinen lapsi sulla muuten on?

Teen kalakeiton aina pakaste seistä. Perunoita kattilaan, vettä sen verran että juuri ja juuri perunat peittyy, sekaan sipulia ja maustepippureita ja seit siihen päälle sulana!
Kalat kypsyy siinä samalla kun perunatkin. Sitten vaan suurin osa vedestä pois (jätän ehkä pari desiä) ja sitten maitoa reilusti ja suolaa. Lämmitys ja avot! :p
Eikö ne kalat mene jo aivan mujuksi tällä reseptillä?

Itse teen kalakeiton aina tuoreesta ja kokonaisesta lohesta tai kirjolohesta. Ja ne kalat heitän soppaan vasta kun kaikki muu on kypsää ja kiehautan enää minuutin pari.

Meillä sei on kissojen ruokaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:

Ei tartte tietää kaikkea, en mä ainakaan tiedä, mutta silti musta näin esikoisen äitinäkin "saako seitiä antaa" on aika hassu kysymys. Sori. Seitiähän niissä lasten valmisruoissakin taitaa enimmäkseen (lohen ohella) olla. :) Minkäikäinen lapsi sulla muuten on?

En mä kysynyt että saako antaa kalaa, ollaan me annettukki, vaan tarkotin lähinnä että saako sitä seitiä antaa. Ikinä ei oo kyllä lasten valmisruuissa tavannut seitiä, ainakaan meidän kaupoissa. Tosin meidän kylällä onki vaan kaks kauppaa ja tosi huonot ruokavalikoimat, siks alanki tekeen ite. Ja nyt kysyin että saako seitiä antaa. Onko se muka hassu kysymys. Jos oli, niin sori.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Eikö ne kalat mene jo aivan mujuksi tällä reseptillä?

Itse teen kalakeiton aina tuoreesta ja kokonaisesta lohesta tai kirjolohesta. Ja ne kalat heitän soppaan vasta kun kaikki muu on kypsää ja kiehautan enää minuutin pari.

Meillä sei on kissojen ruokaa.

Mujuksi?
Perunat on aika pieninä palasina joten niissä ei mene kauaa kun ne on kypsiä. Siinä samassa ajassa seit kypsyy juuri sopiviksi.

Yhteistyössä