kala uunissa, hjelp!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusavuton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyl sen huomaa ku valmis on, liha irtoo ruodosta hyvin niin ready on, mut jos kokonainen hauki? niin varmaan about puol tuntii, paitsi et ite en ole noin pienel lämmöllä antanu olla..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyl sen huomaa ku valmis on, liha irtoo ruodosta hyvin niin ready on, mut jos kokonainen hauki? niin varmaan about puol tuntii, paitsi et ite en ole noin pienel lämmöllä antanu olla..

Oonko vähän väsy, mutta miten toi hauki tähän juttuun liittyy..?

oli oikein pakko tarkistaa,eli siis 370g lohi,annoin olla 50min ja otin pois ihan hyvältä näyttää mutta ku laitoin päälle tuorejuustoa ja kermaa ni paha sanoo päällepäin,kai tuo riittää..mulla on jäänyt jostain päähän että 175astetta ja n.50min..

Lohi kypsyy suht nopeasti. Ei ole hyvää, jos liian kauan pidät uunissa ja menee kuivaksi. Jo itse suolaus (jos sitä laitoit) alkaa ns. kypsentämään lohta. Itse yleensä otan parilapannulla loheen pinnan ja sitten kypsennän uunissa max. puoli tuntia.
Jos pelkästään uunikalana, niin riippuu lohen koosta. Ei kuitenkaan yli tuntia kannata uunissa pitää.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
oli oikein pakko tarkistaa,eli siis 370g lohi,annoin olla 50min ja otin pois ihan hyvältä näyttää mutta ku laitoin päälle tuorejuustoa ja kermaa ni paha sanoo päällepäin,kai tuo riittää..mulla on jäänyt jostain päähän että 175astetta ja n.50min..

Kyllä hyvinkin riittää kun noin pieni lohi. :)
(Ite kyllä paistan 200 asteessa)

Oonko vähän väsy, mutta miten toi hauki tähän juttuun liittyy..?

:D Jaajuu, mitähän mun päässä liikkui :D no perskeles kala kun kala :D

Yhteistyössä