kala ja raskaus.. apua :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mirjami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mirjami

Vieras
Apua, tuntuu niiiiin paskalta.

:(

olen nyt 25. raskausviikolla ja tajusin että kaikessa kiireessä ja typeryydessäni ja se etten ole vain tottunut kovin NIIN EN OLE SÖNYT KAI KOVINKAAN KALAA, mitään kalaa, en kai ollenkaan, ehkä 1 tai 2 kertaa! :(

Kertokaa siis onko kirjolohi, siika ja silakka hyviä, niin olen lukenut?

Mitkä kapselit olisi parhaita, hyviä ostaa ja mistä??

Mulla on tosi paha mieli, tuntuu NIIN kauhealta kun en ole tajunnut.. :( ja on tuo pieni lapsi toinen jota hoidan niin moni asia jää vaan :(

Jos aloitan nyt syömään kalaa ja kapseleita, niin monta kertaa silloin olisi mun hyvä syödä viikossa kalaa?

OONKO MÄ IHAN LIIAN MYÖHÄSSÄ NYT KUN OON JO 25. rv?? :(

no mie en ole koskaan syöny paljoa kalaa ja 2 tervettä lasta on...
Jos kapseleita alat syömään niin katso et sopii raskaana olevalle ettei oo a-vitamiinia esim. tuotteessa. Kyllä ne apteekissa osaa neuvoa =)

pari kertaa viikossa kalaa olisi ihan hyvä aina ja kaikille, ette syö lapsenkaan kanssa koskaan kalaa? Lohta, seitiä, kirjolohta, siikaa tms. silakkaa ei suositella eikä itämeren kaloja. tai sit niitä kapseleita, saa apteekista ja marketeista.

mä taas olen lukenut että kirjolohi ja siika ja silakka olisi hyvät. ai olen väärässä.. :(

lapsi syö vielä pilttejä niin saa kyllä kalaa pari kertaa viikossa.

mutta siis.. miten saan tän paskan tunteen nyt pois?`auttakaa mua :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mä taas olen lukenut että kirjolohi ja siika ja silakka olisi hyvät. ai olen väärässä.. :(

siis kirjolohi ja siika on ihan jees, silakka ei. ei teille neuvolassa ole kerrottu mitään?

Mä en syönyt kummankaan raskauden aikana varmaan kuin 2 kertaa lohta, mies on erittäin allerginen kalalle joten kotona ei koskaan voi laittaa/syödä. Kyllä nuo lapset silti näyttää terveitä olevan. Eikä edelleenkään syödä kalaa kun lapset koulussa ja minä joskus töissä.

mutta niin hirveästi kun joissain kirjoituksissa on, että ne lapset on älykkäämpiä ja parempi havainnoimiskyky jne. joiden äiti on raskaana ollessaan syönyt kalaa.

Siis.. jos mä nyt alan syödä ja hankin niitä kapseleita, tarviiko tässä olla ihan surullisena kun tuntuu että oon ihan paska äiti tuolle maha-asukille? :(

Saat sen pahan mielen sillä pois, että mietit ettei "ennen vanhaan" kukaan sanellut äideille, mitä he saavat ja eivät saa syödä. Itse asiassa ei tuosta vanhasta hyvästä ajasta kovinkaan kauan ole...

mutta niin hirveästi kun joissain kirjoituksissa on, että ne lapset on älykkäämpiä ja parempi havainnoimiskyky jne. joiden äiti on raskaana ollessaan syönyt kalaa.

Siis.. jos mä nyt alan syödä ja hankin niitä kapseleita, tarviiko tässä olla ihan surullisena kun tuntuu että oon ihan paska äiti tuolle maha-asukille? :(

Ei se nyt ihan noinkaan mene. Älä masennu. Mä oon huono syömään kalaa, vaikka tykkäänkin siitä, mutta meillä kotona ei syöty kalaa ja en vaan sit oo hirveen hyvä laittamaan kalaruokia. Nykyisin teen vähän useemmin, ainakin et ois pari kertaa kuussa, yritän kyllä joka viikko tehdä. Siis kotona. Koulussa ja päiväkodissa lapset saa toki myös.

Kun odotin esikoista niin söin oikeesti tosi vähän kalaa ja eipä tuo nyt tyhmältä vaikuta. On nyt ekalla. Oppi lukemaan 4-vuotiaana ja teki jo syksyllä kevään lisätehtäviä matikassa. Noin esimerkiksi.

Yhteistyössä