Kala-allergikko raskaana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja salmon
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

salmon

Vieras
Olen juuri raskautunut. Raskauden ajan ruokavaliossa pitäisi olla reilusti kalaa, mutta koska olen allerginen, en voi sitä syödä. Onko kenellekkään muulle neuvottu lääkärien toimesta miten pitäisi toimia? Voinko korvata kalan jotenkin muuten saamalla samoja hyödyllisiä rasvoja? Kala kun olis tärkeää esim näkökyvyn kehitykselle... harmittaa.

Mä en ainakaan oo syönny mitään erikoista raskauksien aikana vaikka kala onkin ollut poissa ruokavaliosta. Eikä kyl neuvolassakaan oo asiasta mitään puhuttu....

Syön kyllä erillistä foolihappoa, ja olen syönyt jo parin kuukauden ajan ennen raskautumista niinkuin lääkäri suositteli. Vitamiineja en ole vielä miettinyt, mutta eihän niistä ole tuohon kalavajeeseen apua, joka siis koskee rasvoja. Eikö kenellekkään ole lääkärillä ollut antaa vaihtoehtoja kalalle?

Jos meinaat noita omega-juttuja, niin niistä löytyy myös tyrni- ja mustaherukkaöljykapseleita. Sit luontaistuotekaupoissa myydään ihan öljyjä, esim. hamppuöljyä, joka on kuulema terveellistä. Kannattaa joka tap. tsekata ensin valmistusaineet ja varmistaa ettei niissä ole mitään kiellettyä.

Yhteistyössä