Kakunkoristeliat hoi!! Kaulintamassasta kysyttävää

  • Viestiketjun aloittaja vasta-alkaja
  • Ensimmäinen viesti
pursotan mielummin
Miten te teette ne kukat ja lehdet? Onko teillä vinyylihanskat tai jotkut käsissä kun muotoilette?

Mä en ikinä laittaisi kakun päälle mitään jota pitää näprätä käsillä ja josta siirtyy kaikkea siihen massaan, vaikka miten pesis käsiä.

ja semmosilla sormissa näprätyillä kukilla koristellut kakun syöminenkin on jotenkin yäkkkk
 
kakkutehtailija
Millaista massaa käytät?
Älä kauli massaa kuitenkaan liian ohueksi koska kivuessaan on tosi hauras ja halkeilee helposti.
Itse tein just lauantaina sokerimassasta ja himpun tuli osasta liian ohuita ja meinasi terälehdet murtua tai osittain murtu mut ei irronnut
 
haa
Miten te teette ne kukat ja lehdet? Onko teillä vinyylihanskat tai jotkut käsissä kun muotoilette?

Mä en ikinä laittaisi kakun päälle mitään jota pitää näprätä käsillä ja josta siirtyy kaikkea siihen massaan, vaikka miten pesis käsiä.

ja semmosilla sormissa näprätyillä kukilla koristellut kakun syöminenkin on jotenkin yäkkkk
Monta kertaa let ne kukat pistelly poskees kakusta? Ja mistä tiedät mten ne on tehty?
Olentko hygieenikko?
 
..
Täällä aloitteleva kakkutehtailija haluis tietää, että miten tuo sokerimassa tehdään ja miten eroaa marsipaanista.. kertokaa myös käytännön vinkkejä koristeiden tekemiseen, voiko sitä muovailla kuten muovailuvahaa, eli tehdä esim. pyöreitä palloja yms... vai voiko tehdä vain piparkakku tyylisiä ohuita kuvioita?
 

Yhteistyössä