Kakun tekijät!! Paavo Pesusieni kakku...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei osaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei osaa

Vieras
Juu sellanen pitäis tehdä. Katoin ohjeita netistä ja totesin että marsipaanista en lähe tekee..enkä vaahtokarkkimassasta.
Jos mä onnistuisin tekemään kakun kermasta niin millanen se pursotin pitää olla? Kun on tollasta pientä kukkaa millä se kuviointi on tehty`?
Ja onko mustaa väriä kans kun sitä näkyy olevan joissain kuvissa..siis kermaan sekotettavaa..

sellaista kukkaa tehdään "tähtipäisellä" tyllalla. En tiedä onko sille joku oikeampi nimikin. Ei kannata mitään isoa ostaa, vain sellainen pieni, tulee siistimpää jälkeä. Tai jos ostat jonkun pursotinpakkauksen ihan taviskaupasta esim. Prismasta, niissä on varmaan just passeli pää mukana.

Mustaa väriä on myös olemassa. Usein kannattaa värjätä ensin esim. kaakaolla ja sitten vasta lopuksi lisätä musta väri. Näin väriä ei kulu niin paljoa. Ja mieluummin maistuu kaakaolle, kuin tuolle värille.

noita tylliä saa tosiaan ihan tavis kaupoista mut http://www.ullanunelma.fi/ tuolta voi tilata myös tarvikkeita mm. sitä mustaa väriä ja voi saada kivojakin ideoita. mulla kun kerran tuli kakun kanssa kiire eikä mulla ollut mustaa väriä niin ostin salmiakkiströsseliä ja sitä liuotin pieneen tilkkaan vettä, väri irtos, värjäs hyvin ja anto salmiakin maun.. :)

Miksi ei marsipaani tai sokerimassa?

Sillä vain mietin, että tuntuisi helpompi tapa tehdä (ja aikaa säästävämpi =) ) kuin tuo pursottelu.

Tylla millä tehdään se tähtikuvio on tällainen
_0023_16_m.jpg

Yhteistyössä