Kakun täytteestä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ei mitään mielessä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ei mitään mielessä

Vieras
nyt tosissaan tartteisin kakun täyttämiseen apuja.. Miehellä synttärit ja laittasin mansikoita kakun päälle, mut mitä väliin? Onko kukaan kokeillut sunnuntai- tuorejuuston tapaista kasvirasvavalmistetta? vaniljan makuisena.. Oli mulle aivan uusi löytö kaupan hyllyltä. Mielikuvitus ei juokse nyt lainkaan.. Apuja!

voit laittaa esim. niitä valmiskastikkeita joihin lisätään vaan maitoa. Esim. vanhan ajan vaniljakastiketta ja lisäks jotain marjahilloa. On tosi hyvää! Ja ohjeen mukaan kun maitoa laitetaan yhteen pussiin 4dl niin laita maitoa vähän vähemmän, vaikka 3dl niin kastike on vähän paksumpaa. Myös valkosuklaamoussevaahto on hyvää, siihenkin vain maitoa lisätään.

tuorejuustotäyte on kuulemma hyvää kakussa..mut kai siihen jotain muutakin kannattaisi laittaa. Itselläkin täytyisi alkaa kakun tekoon ja vähän samaa ongelmaa.. tuorejuustoa tekisi mieli kokeilla..

Alkuperäinen kirjoittaja evph-äiti:
Mie tein mansikkakakun jonka välii laitoin vaa kuohukermarahkaa johon olin sulattanut valkosuklaata! Ja meni kuin kuumille kiville!!!

Oi tuohan kuulostaa herkulliselta :p Mun mies on hulluna valkosuklaaseen, niin tuota on kyl pakko kokeilla. Kerrotko tarkemmin ohjeen ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Myräkkä:
Mie tein mansikkakakun jonka välii laitoin vaa kuohukermarahkaa johon olin sulattanut valkosuklaata! Ja meni kuin kuumille kiville!!!

Oi tuohan kuulostaa herkulliselta :p Mun mies on hulluna valkosuklaaseen, niin tuota on kyl pakko kokeilla. Kerrotko tarkemmin ohjeen ;)

Sulatat vaan suklaan mikrossa tai vesihauteessa ja lisäät jäähtyneenä vaahdotetun kerman sekaan. ON muuten hyvää tosiaan! :p

Itse valmistin joku aika sitten ihan tavallisen kerma-rahkatäytteen, johon lisäsin mansikoiden lisäks Marianne-rakeita (löytyy kaupan maustehyllyltä ).
Kakku meni kuin kuumille kiville ja hyväähän se omastakin mielestä oli ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:

Sulatat vaan suklaan mikrossa tai vesihauteessa ja lisäät jäähtyneenä vaahdotetun kerman sekaan. ON muuten hyvää tosiaan! :p

Ja mie laitoin purkin maitorahkaa!!! Meidän mies ainakin rakasti sitä.... :p Ja oli nimittäin aikuiseen makuun et ei ollu mitää äklömakeaa....

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:

Paljonko sitä suklaata pitäs olla? Tahi kuohukermaa ja rahkaa? 1 vee synttärit lähestyy ja tässä just pitäs suunnitella mitä sitä tekis sinne..

Yhteistyössä