Kakun täytteet!

  • Viestiketjun aloittaja muutosta kiitos!
  • Ensimmäinen viesti
muutosta kiitos!
Kertokaas nyt joku hyvä seos mitä voi laittaa kakun väliin? En halua sitä ainaista mansikkahillo-banaani sotkua...

Vaniljakreemistä luin netistä mutta saako sitä valmiina kaupasta?? Koska aika on rajallinen niin en kerkeä kreemiä ruveta väsäämään.
 
en tiiä onko hyvää, mutta mä teen seuraavilla kinuskissan täyteohjeilla lauantaiksi kaakun..

suklaa:
2 - 2 ½ dl Flora Vispiä tai vispikermaa
100 g vaniljatuorejuustoa (Sunnuntai)
130 g suklaata

ja mansikka
250 g mansikoita
2 ½ dl mansikkakermaa (Valio)
½ prk rahkaa tai appelsiinituorejuustoa
½ dl vaniljakreemijauhetta
(2 rkl sokeria)


vaniljakreemijauhetta saa ainakin prismoista
 
no
Mä en laita IKINÄ banaania kakun väliin. Niin kauheeta yöks. Erilaiset mousset, ohjeita on netti täynnä, tai ihan vaan mansikkahilloa ja sitten kermavaahtoa, johon on lisätty sulatettua valkosuklaata.
 
neitiperho
Mulla tuntuu olevan aina myös sama täyte, mutta tässä se myös sulle ;)

Eli itselläni yleensä itsetehtyä mansikkahilloa/mansikkasurvosta pakkasessa. Tämän sulatan ja valutan nesteet siivilän läpi pois. Neste hyvä kostutukseen sellaisenaan.
Vatkaa Flora-vispi 2,5dl, sekaan 1 prk rahkaa ja mansikkasurvos. Jos haluat varmistaa ettei täyte levähdä niin sekoita mukaan vielä pari liivatelehteä.

Täytetty kakku pariksi tunniksi jääkaappiin niin pysyy hienosti koossa ja helppo koristella sen jälkeen. Toki jos et liivatelehteä käytä, niin ei myös pakko laittaa jääkaappiin. Itselläni tapana täyttää kakku edellellisenä päivänä ja varsinaisena päivänä laittaa päälliset.

Tämä nyt yksi siis perustäytteistä ja toimii jos et muuta keksi.
 
http://www.kinuskikissa.fi/?cat=16

Tuolta kinuskikissalta minäkin käyn vinkit aina hakemassa =)
Herkuimpia yhdistelmiä meillä olleet lakua yhteen väliin ja kevyttä sitruunatäytettä toiseen, tykätty on myös vadelma-mascarpone-täytteistä sekä kinuski-puolukasta. Myöskin vanilja-sitruunakiisseli kakku oli hyvää jnejne... :p
 

Yhteistyössä