kakuista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mama-83 vaasasta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mama-83 vaasasta

Vieras
elikkäs ois edessä(13.8)pikkuprinsessamme ristiäiset..suunnittelin että tekisin itse kinuskikakun ja sen lisäksi jonku kermakakun..kinuskikakun reunoille haluisin pursottaa kermaa,mutta millä?missä myydään pursottimia ja minkä hintaisia ne on?ja sit tosta kermakakusta..onko kellään hyviä,suloisia ohjeita tyttövauvan kakkuun?itse ajattelin keskelle kolmea vaal.pun.syötävää ruusua ja reunoille ananas-ja kiwiviipaleista väsätä kukkia..mut en sit tiedä miltä näyttäs..tai sit jos laittas vaan ne ruusut ja reunoille raastettua suklaata,mut kuinka sit täyte,tuleeko tarpeeks maukas jos väliin laittaa banaanimössöä ja mansikkahilloa..?kertokaa hyviä vinkkejä..en ole mikään ammattilainen näissä hommissa,mut silti haluan yrittää tehdä kaiken itse.. Onhan edessä aivan ihana ja ikimuistoinen tapahtuma! :)

pursottimiahan nyt on varmaan isoimmissa marketeissa,halpahalleissa.
ruusut on nättejä ja jos kinuskikakun teet niin ei kai siihen muuta sitte tarvi ruusujen lisäksi.tietty sitte se haikara tai joku muu vastaava koriste.reunoille voi laittaa sitten vaikka mantelirouhetta jos vain tykkää =)

mielestäni kinuskikakun täytteeksi sopii parhaiten lakka-tai aprikoosihillo. Omenahillo vois myös olla hyvä vaihtoehto! Eli jokin näistä hilloista ja reilusti kermavaahtoa, niin hyvää tulee...
Ruusut ois varmaan nätin näköiset siinä päällä, joko keskellä tai reunoilla, muita koristeita en itse enää laittaisi.
Jos teet kinuskikakun, niin lisäksi sopisi hyvin esim. jokin marjaisa hyytelökakku. Ne on aika helppoja tehdä ja mukavan "raikas", makean kinuskikakun kaveriksi. Pursotinpusseja myydään marketeissa.

Kermakakkuun sopii hyvin täytteeksi vauvojen mangosose. Käytän tätä itse yleensä aina täytekakun täytteenä, kun en välitä kovin paljon makeista hilloista, ja mieskin on diabeetikko.

Yhteistyössä