Kaksostenrattaat

Hei!
Meillä on hankinnassa kaksostenrattaat kun mun pieni saa pikkusisaruksen keväällä. Ikäeroks tulee 1 v ja 8 kk. Surffasin eilen netissä katselemassa mitä kaupoissa on tarjolla, mutta se oli melkoinen viidakko, eri kaupat kerto erilaisia asioita eikä niitä pystyny vertailemaan. Nyt pyydänkin teiltä kaksostenrattaitten käyttäjiltä apua, joilla on (tai on ollu) rattaissa vauva ja sit se isompi sisarus.
Eli:

Minkä merkkiset rattaat teillä on?

Mahtuvatko hyvin ovista?

Ovatko ketterät?

Entä miten lapset mahtuvat talvitamineissaan rattaisiin?

Mitä puutteita oot huomannu?

Miksi päädyit juuri näihin rattaisiin? Vai sattuiko kohdalle vaan hyvät käytetyt?

- Jos ostit käytetyt, kauanko niitä oli käytetty ja paljonko
suunnilleen maksoit niistä vaursteineen?

Kiitos jos jaksat vastata! On tooosi iso apu meille!


:flower:
 
Meillä Emmaljungan twin cerox. Lapsilla vuos ikäeroa. Kuopuksella oli pehmeä kanto koppa aluksi käytössä ja nyt on lämpöpussina esikolla ja kuopis nukkuu makuu pussissa. Hyvin ovat toppa puvuissakin mahtuneet nukkumaan vaunuissa. Edellisessa kodissa, eli rivarissa, ei mahtuni ovestasisään, mutta nykyisessä talossa mahtuu. Kaikista kauppojen ja muiden julkisten tilojen ovista kyllä olen mahtunut. Tosin kaupungilla pörräämistä varten on junamalliset matkarattaat. Osin käytettynä. tai siis myyjä oli ostanu nuo vuanut 2 viikkoa aikaisemmin ja myi ne sit pois ku ei tykännyt väristä. Mä maksoin niistä rahteineen 100 euroa vähemmän kuin kaupassa olis uudet maksanu.
Noilla rattailla ollaan tässä vuoden verran päivittäin lenkkeilty säässä kuin säässä. Tosin kovilla paakasill aon vaan tehty ihan pikku happi hyppely. Leveät renkaat ja hangessakin pääsee hyvin eteenpäin. Kasattuna menee tosi malaksi, ja josviel poistaa renkaat niin viel pienemmäksi menee. Kuomusta saa myös taka osan irti, niin kesälläkin oli lasten hyvä nukkua lenkillä, kun ei ollut kuuma mutta aurinko suoja oli kuitenkin.
 
Minkä merkkiset rattaat teillä on?
Meillä on tyttöjen ikäerona 1 v 7 kk ja ostimme uutena Emmaljungan perus-tuplat. Niiden nimi vaihtui juuri silloin ja me saatiin vielä ne vanhalla nimellä kulkevat. Näissä on isot ilmakumi-renkaat, molemille omat selkä- ja jalkatuet, säädettävä työntöaisa (muttei työntösuunnan vaihtoa, se olisi ollut siinä seuraavassa kalliimmassa mallissa).

Mahtuvatko hyvin ovista?
Kyllä, olivat silloin sekä markkinoiden kevyimmät, että kapeimmat ns. kunnolliset kaksostenrattaat. Painoa 17 kg ja leveyttä muistaakseni noin 75 cm. Hyvin mahtuu tuonne meidän lähikauppaan näillä menemään.

Ovatko ketterät?
Miten sen ottaa. Kuinka ketterät sitä nyt vaunut voi olla, jos niiden yhteispaino liikkuu tuolla 40 kilon luokkaa. Kevyet on työntää vaikka ois vähän luntakin kadulla ja saa nämä kyllä mielestäni ihan tarpeeksi ketterästi kääntymään pihalla liikkuessa ja nousemaan rotvallinreunojen yli.

Entä miten lapset mahtuvat talvitamineissaan rattaisiin?
Tytöt on nyt 3 v (noin 13-14 kiloa) ja 1,4 v (noin 9 kiloa) ja hyvin mahtuvat vielä istumaan rattaissa. Nukuttamista en ole kokeillut enää aikoihin kun tuo isompikaan ei enää nuku päikkäreitä ja muutenkin yleensä nukkuvat ne sisällä. Luulen kyllä, että hätätapauksessa pystyisivät nukkumaan vielä noissa rattaissa.

Mitä puutteita oot huomannu?
Verkkokassia ei kaksostenrattaisiin saa ja mielestäni hoitolaukku on turhan järeä. Alakorin painoraja on vain 5 kiloa, mikä nyt ylittyy parista maitotölkistä ja makkarapaketista, isompiin shoppailuihin siis pitää olla reppu selässä. Sateella näihin tahtoo sataa sisälle ellei viritä jotain harsoa tms kuomun päälle, sadesuojat kun eivät myöskään peitä tätä aukkoa.

Miksi päädyit juuri näihin rattaisiin?
Olivat halvimmat "kunnnon rattaat", mitä silloin oli markkinoilla täällä lähiseudulla. Maksoivat siis noin 500 euroa. Tukevat ja hyvät ja kun oli merkkituote, niin varaosia olisi saanut helposti. Meiltä ei ole kyllä mikään rattaissa hajonnut, joten takuuta ei sitten ole tarvittu. Olivat myös kevyet ja noihin sai kunnolliset isot ilmakumirenkaat. Lisäksi nuo meni tarpeeksi pieneen tilaan, että mahtuivat meidän auton takaluukkuun.
 
Lapsilla ikäeroa 1v5kk ja käytössä olivat Brio Twinette tuplarattaat. Kapeat ja kevyt työntää, renkaat olivat kokokumia. Erilliset säädettävät selkänojat ja jalkatuet. Kankaat sai konepestä. Hyvä ja kestävä tavarakori. Ensimmäisen talven mahtuivat ihan hyvin talvivaatteiden kanssa istumaan vierekkäin. Nyt syksyllä myytiin tarpeettomana pois, kun esikoinen silloin 2,5 v. halusi aina jo kävellä ja seisontalauta käytössä rattaissa tarvittaessa.
 
Vieras2
Hei Vieras, Mahtuiko Twinetteihin vauvalle koppa? Siis esim. semmoinen pehmeä kantokassi? Meillä tulossa ikäeroksi 1v8kk ja vauva syntyy myöhään syksyllä, joten koppa olisi tarpeen. Entä kuinka suojaisat rattaat on muuten, onko kuomu hyvä? Kyselen siksi, että meillä on yhtenä vaihtoehtona myös nuo rattaat. :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.02.2006 klo 10:07 Vieras2 kirjoitti:
Hei Vieras, Mahtuiko Twinetteihin vauvalle koppa? Siis esim. semmoinen pehmeä kantokassi? Meillä tulossa ikäeroksi 1v8kk ja vauva syntyy myöhään syksyllä, joten koppa olisi tarpeen. Entä kuinka suojaisat rattaat on muuten, onko kuomu hyvä? Kyselen siksi, että meillä on yhtenä vaihtoehtona myös nuo rattaat. :)
meillä on nuo twinetet ja mahtuu vauvan koppa. sellainen pehmeä koppa meillä on. Brion oma koppa, mutta on niitä muitekin pehmeitä kantokasseja olemassa.
 

Minkä merkkiset rattaat teillä on?
Brio Twinette 2003

Mahtuvatko hyvin ovista?
leveys 74cm että mahtuu!!!

Ovatko ketterät?
täällä lumihangissa ku pukkaa niin mikään ei tunnu ketterältä mutta isot ilmakumit alla että hyvin pääsee minne tahtoo

Entä miten lapset mahtuvat talvitamineissaan rattaisiin?
ihan hyvin ainakin vielä. tiijä sitte ku vauvaki kasvaa miten käy...

Mitä puutteita oot huomannu?
Nää on vanhat eli työntöaisan korkeuden säätö puuttuu sekä heittoaisa jotka kyllä löytyy uusista Brion vaunuista (heittoaisaa ei twinette mallissa)

Miksi päädyit juuri näihin rattaisiin? Vai sattuiko kohdalle vaan hyvät käytetyt?
Nää oli halvat ja kaduttaa kyllä sinänsä et ois pitäny sitkeesti kerätä lisää rahaa ja ostaa uudet!!! nyt kovasti polttelee ne Brion uutuus keksostenvaunut....

- Jos ostit käytetyt, kauanko niitä oli käytetty ja paljonko
suunnilleen maksoit niistä vaursteineen?
reilu vuoden oli ollut käytössä ja maksoin 300euroa (kuitissa oli hinta 485 ja takuuta oli jälellä reilu puoli vuotta). varusteita ei ollu ku sadesuoja ja jalkapeite
 


Minkä merkkiset rattaat teillä on? abc twin air sisarusrattaat

Mahtuvatko hyvin ovista? kyllä mahtuu!

Ovatko ketterät? todella kevyet työntää, eikä puolla, meillä on ikäero lapsilla 1v5kk...kevyet työntää säässä ku säässä.

Entä miten lapset mahtuvat talvitamineissaan rattaisiin? hyvin mahtuu!

Mitä puutteita oot huomannu? eipä tule mitään mieleen, tosi tyytyväinen

Miksi päädyit juuri näihin rattaisiin? Vai sattuiko kohdalle vaan hyvät käytetyt? hinta ja halusin kolmipyöräset ja kevyet vaunut. uutena ostin ja maksoi 250e, nykyään maksaa 199e. noihin saa jalkapeitteen ostettua ja sit sadesuojan tietty.

oleppas hyvä! :D
 
BRIO Syskonclassic kaksostenrattaat vuosimallia 2004 + lämmin pehmeä kantokassi merkkiä Emma.
Meillä ikä ero 1v 5 kk. marraskuussa syntyi tuo nuorimmainen.

Osui Huutonetistä silmiin, siellä on muuten aika paljon tarjolla tuplia..

Yllättävän keveät työntää, kyllä penskat mahtuu talvitamineissa mutta ainahan saisi sisätilat olla leveämmät ja ulkomitat kapeammat. B)
Hyvin mahduttu ovista ja ihan näppärästi kääntyilee.

Vikoja: Hmm ei taskuja, olisi kiva jos olisi joku vetoketjullinen paikka esim avaimille ja puhelimelle...
 
Lisään vielä.. tuli vielä yksi vika mieleen Erilliset kuomut olisi kivat sais vauvan harson taakse nukkumaan ja isoveli saisi ihailla ohi kiitäviä maisemia häiriöttä, mutta eipä taida olla markkinoilla erillisellä kuomulla....
 
Minttu -70
Meillä myös Brio Twinette 2005. Lapsilla ikäeroa 1 v 2 kk. Suosittelen Brioa, koska mielestäni paras hinta/laatusuhde. Meillä myös yhdistelmät ovat Briot ja toimineet erittäin hyvin!
 
Minkä merkkiset rattaat teillä on?

Meillä oli emmaljungatn cornetet. Vuosmallia tais olla 2000 vaihteesta.

Mahtuvatko hyvin ovista?
Meillä mahtuvat aina hyvin ovista mutta olivat siitä huolimatta tilavat.

Ovatko ketterät?
olivat tykkäsin ja umpihankeen menivät todella hyvin.

Entä miten lapset mahtuvat talvitamineissaan rattaisiin?

Meillä mahtuvat todella hyvin, Toinen nukku makuupussissa ja vauva ensivn alkuun pehmeässä koapassa. Mutta siirsin kun tuli isommaksi makuupussiin ja sieilä nukkuvat erittäin hyvin.

Mitä puutteita oot huomannu?

noh aina jotankin on mutta ne oli ihan hyvät tähän käyttöön.

Miksi päädyit juuri näihin rattaisiin? Vai sattuiko kohdalle vaan hyvät käytetyt?

noh ostin käytetyt koska olivat hyvät ja se että ennestään itelläni on emmaljunga. ja uusia tuplia kun ei oo varaa ostaa ja brioa en huolinu koska makuutila oli aivan liian lyhyt. kun meillä änäm lapset on aina ollu pitkiä.

- Jos ostit käytetyt, kauanko niitä oli käytetty ja paljonko
suunnilleen maksoit niistä vaursteineen?

Noh ostin käytetyt ja maksnoin niistä sillon 300e ja varusteina tuli pehmeä kantokassi ja isommale tupladuo ja sadepussi sekä hyttyssuoja. Vaunut oli ollu aikasemmin yhdellä omistajalla ja olivat olleet käytössä sen vauva ajan vain erikokosilla sisaruksilla.

Vaunuissa kannattaa kiinnittää huomiota makuuosan pituuteen..:Jos se on alle 80cm niin ei sinne pikä vauva mahu pitkää. meillä kun nukku isompikin poika ulkona 2½v.
 
Intelitinteli
Heips! Haaveissa myös ns. kaksostenrattaat, muksuille tulee ikäeroa n.1v7kk ja syksy tulossa. Kumpi ratasmalli juna vai rinnakkainistutta-va on kätevämpi?Junamallissahan on luonnollisesti omat kuomut molemmille lapsille. Paljonko vievät tilaa esim. autossa? Kun on viisi muksua ja pari aikuista niin muutenkin saa kyllä käyttää kaiken luovuutensa et saa kaiken tarvittavan sopimaan esim. kylpylälomalle kun kulkuneuvona on 7-hengen MB, ainaskin vielä..!
Vinkkejä otetaan kiitollisena vastaan :hug: :flower: :flower: :flower: :flower: :hug:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.03.2006 klo 20:10 Intelitinteli kirjoitti:
Heips! Haaveissa myös ns. kaksostenrattaat, muksuille tulee ikäeroa n.1v7kk ja syksy tulossa. Kumpi ratasmalli juna vai rinnakkainistutta-va on kätevämpi?Junamallissahan on luonnollisesti omat kuomut molemmille lapsille. Paljonko vievät tilaa esim. autossa? Kun on viisi muksua ja pari aikuista niin muutenkin saa kyllä käyttää kaiken luovuutensa et saa kaiken tarvittavan sopimaan esim. kylpylälomalle kun kulkuneuvona on 7-hengen MB, ainaskin vielä..!
Vinkkejä otetaan kiitollisena vastaan :hug: :flower: :flower: :flower: :flower: :hug:
Juna malli menee kapeampaan tilaan, mutta usein jää korkeammaksi ja pidemmäksi. Meillä grakon juna tuplat. Ne jäävät paljon korkeammiksi ja vievät mun mielestä enemmän tilaa kuin emmaljungan twin ceroxit. Noista emmaljungista saa viel tarvitta essa pyörät irti. Niin kun kunnollisa juna mallisia en oo kyllä missään nähnyt.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.02.2006 klo 13:18 juuliska kirjoitti:
HEI!JOKU SANOI ETTEI MUKA SAA VERKKOKASSIA TUPLIIN..KYLLÄ SAA! AINAKIN MULLA OLLUT KAKSISSA TUPLISSA.
Verkkokasseja löytyy, mutta ei vuorillisina. Ompelin sitten itse vuorin verkkokassiin.

Meillä on myös Brio Twinetet, ja olen tyytyväinen. Isompaa moitteen sanaa en voi sanoa, ainoastaan tavarakori on huono. Ostoksia sinne ei paljon mahdu, joten esim. autottomalle perheelle ei ehkä hyvä vaihtoehto. Ja monella se tavarakori tippuu helposti, itse olen laittanut sen huomaamattomasti nippusiteillä runkoon kiinni.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.02.2006 klo 13:03 Miili kirjoitti:
Hei!
Meillä on hankinnassa kaksostenrattaat kun mun pieni saa pikkusisaruksen keväällä. Ikäeroks tulee 1 v ja 8 kk. Surffasin eilen netissä katselemassa mitä kaupoissa on tarjolla, mutta se oli melkoinen viidakko, eri kaupat kerto erilaisia asioita eikä niitä pystyny vertailemaan. Nyt pyydänkin teiltä kaksostenrattaitten käyttäjiltä apua, joilla on (tai on ollu) rattaissa vauva ja sit se isompi sisarus.
Eli:

Minkä merkkiset rattaat teillä on?

Mahtuvatko hyvin ovista?

Ovatko ketterät?

Entä miten lapset mahtuvat talvitamineissaan rattaisiin?

Mitä puutteita oot huomannu?

Miksi päädyit juuri näihin rattaisiin? Vai sattuiko kohdalle vaan hyvät käytetyt?

- Jos ostit käytetyt, kauanko niitä oli käytetty ja paljonko
suunnilleen maksoit niistä vaursteineen?

Kiitos jos jaksat vastata! On tooosi iso apu meille!


:flower:
meillä brion twinettet.
lapsilla ikäeroa 1v5kk mahtuvat hyvin kyytiin paitsi että vauvan pehmeä kantokoppa on melko ahdettuna.
plussana ehdottomasti valjaat, aisankorkeus säädettävä, kapeat eli menee hyvin ovista, melko ketterät liikkua, kurkistus ikkuna kuomu osassa, talvivaatteissakin mahtuu kyytiin, isot ilmakumi pyörät ja jarrut on tosi hyvät.

ostin ne viime syksynä kuukauden käytettyinä ja maksoin niistä 350e ja olen ollut kauppoihin erittäin tyytyväinen =)
 
Mistä ihmeestä te ostatte 300 - 400 euron tuplia? Vai onko ne ollu sit monta vuotta vanhoja? Mä oon kattonu täältä kirpparilta ja huutonetistä ja niistä pyydetään aina yli 400 euroo eikä sillä hinnalla vielä saa kun ne rattaat ja ehkä kärpäs- ja sadesuojan. Monella tuntuu olevan Brion Twinetet, mut eiks niissä oo ikäsuositus vasta vähän isommalle vauvalle? Siis ei vastasyntyneelle?
Mä tein jo kerran päätöksen et pärjätään sisaristuimella, jos sellasen meidän vaunuihin saa. Onko kellään semmosa käytössä? Nyt mun taas tekis mieli noita tuplia ... =)
 
aranka
No johan sattui,just kehuin Teutonioita tonne odotuspalstalle.Meillä ikäeroa tulee olemaan kaks ja puol vuotta ja rattaita tarvitaan maaseudulla kävelyyn melko epämääräisillä teillä.Aiempi ratashankinta on Teutonia ja onneksi löysin käytetyiltä markkinoilta tuplasellaiset.Halusin peräkkäiset paikat ja tilaa saattaa olla enemmän kuin vierekkäisissä.Kummankin rataskopan suunnan saa vaihdettua ja rustattua lisävarusteilla "vaunakopaksi".Mukana tulivat myös kesä-sekä talvimakuupussit.Lisänä vielä laukku,adapteri auton turvakaukaloa varten,hyttysverkot,sadesuojat sekä aurinkovarjo.Ainut miinus on työntöaisa,jota ei vielä vuoden 2000 mallissa voi säätää.Nykymalleissa sekin ehkä säädettävissä.Tuplia ei tunnu olevan yhtään sen raskaampi työntää kuin "yksösenkään"rattaita.Raideleveys on sama joten menee meillä vanhoja ramppeja pitkin terassille.
 
Omaa kokemusta ei ole, mutta haluan antaa vinkin, sillä olen kuullut että X-adventure Twincot olis tosi ketterät tuplarattaat! Tässä muutamia ominaisuuksia:

- leveys vain 72cm, mutta silti tilava sisältä
- erikseen säätyvät selkänojat (alas asti) ja väliseinämä erottamassa esim. vauvan ja isomman
- kolme pyörää, jotka isoja ilmapyöriä joten kulkee ketterästi sohjossakin
- kevyt käyttää mutkissa, kun ei tarvi nostaa rattaita; etupyörän saa myös lukittua
- sporttisen näköinen
- kurkistusluukku kuomussa
- edullinen!

Itseä miellyttää tuo kevyt työnnettävyys, sillä niskat on muutenkin tarpeeksi jumissa ja mielelläni ottaisin sellaiset, mitä ei tarvitse nostaa mutkissa

Kapeus on valttia liikkuessa julkisilla sekä säilytettävyyden kannalta
-> mahtuu hyvin ovista eikä vie paljon tilaa kasattunakaan. :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.03.2006 klo 18:12 Miili kirjoitti:
Mistä ihmeestä te ostatte 300 - 400 euron tuplia? Vai onko ne ollu sit monta vuotta vanhoja? Mä oon kattonu täältä kirpparilta ja huutonetistä ja niistä pyydetään aina yli 400 euroo eikä sillä hinnalla vielä saa kun ne rattaat ja ehkä kärpäs- ja sadesuojan. Monella tuntuu olevan Brion Twinetet, mut eiks niissä oo ikäsuositus vasta vähän isommalle vauvalle? Siis ei vastasyntyneelle?
Mä tein jo kerran päätöksen et pärjätään sisaristuimella, jos sellasen meidän vaunuihin saa. Onko kellään semmosa käytössä? Nyt mun taas tekis mieli noita tuplia ... =)
mä löysin kuopion lastentarvikeliikkestä omani! 1kk käytetyt 2005 vuosimallia ja maksoin niistä sen 350. merkki oli siis brion twinette.
kirjotin niistä tohon vähän ylemmäksikin.
 
[
Mä tein jo kerran päätöksen et pärjätään sisaristuimella, jos sellasen meidän vaunuihin saa. Onko kellään semmosa käytössä? Nyt mun taas tekis mieli noita tuplia ... =)
[/quote]

Sisaristuimet tekavät vaunut helposti kiikkeriksi ja siksi ne ovat lähes käytöstä poistuneet. Niin eikä niitä oikeen uusiin vaunuihin edes saa asennettua kun on heittoaisat. Niin ja sisar istuimessa on se päällä istuva lasi aika "suojaton".
 

Yhteistyössä