kaksosten nimet..mitä mieltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Pikku Myy"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No on ehkä siinä suhteessa "liian erilaiset" mutta ei se haittaa, ihan hyvin voi antaa :) meillä toisella on "muotinimi", toisella harvinainen, vaikka vanhoja nimiä molemmat, toinen vaan ei koskaan ole ollut yleinen, toinen kokenut "uuden tulemisen".

• Tykkää
Reactions: soja
Meillä asustaa jo Alina ja syntyvän vauvan nimeksi haluan Elsan. :heart: Että siinä mielessä hyvät valinnat ainakin toiselle tytölle :) Metasta en itse kauheasti tykkää, mutta kun itse tykkäät niin ei minusta ole liian erilaiset.

Kiitos vastauksista, yllättävän positiivisia :) itekin vielä maistellaan tuota nettaa, toisaalta haluisi antaa vähän harvinaisemmat nimet. Harmi, että kaikki omat lempparit on just nimilistojen kärjessä (kuten justiinsa esim. elsa, aino, aada ja sofia)..

[QUOTE="Pikku Myy";26300856]Kiitos vastauksista, yllättävän positiivisia :) itekin vielä maistellaan tuota nettaa, toisaalta haluisi antaa vähän harvinaisemmat nimet. Harmi, että kaikki omat lempparit on just nimilistojen kärjessä (kuten justiinsa esim. elsa, aino, aada ja sofia)..[/QUOTE]

Onko Elsa nykyään joku muotinimi? Voi ei! Toivottavasti ei muuttuisi ainakaan yhtä suosituksi kuin esim. Aino.

Elsa ja Aino sopisi kyllä paremmin yhteen :) Ja olisi nätit nimet!

Mä en tiedä yhtään pikku tyttöjä joilla olisi jompikumpi noista nimistä... että en tiedä tuosta nimilistojen kärjesä olosta.

Kyllä mä antaisin sen nimen mikä kuullostaa hyvältä olisitten harvinainen tai yleinen...
Itse en ollut edes näynyt mitään yleisimpien nimien listaa kun keksin toiselle lapselle nimeä, lapsesta tuli Eetu joka oli ollut vissiin ollut vuosia ja vuosia ykkösenä. Tästä huolimatta kertaakaan ei ole ollut pojan tarha ryhmässä eikä koululuokassa yhtäkään saman nimistä...

Mutta tuo Netta on kyllä vähän outo, vaihtaisin sen johonkin muuhun...

[QUOTE="vieras";26300904]Elsa ja Nette on just hyvät nimet.[/QUOTE]
Siis Elsa ja Netta. Ihmettelinkin, että mites ne nimet oli noin, kun mielestäni ne päättyivät samaan kirjaimeen ja sen takia sointuvat yhteen paremmin kuin esim Elsi ja Netta.

[QUOTE="Maatushka";26300865]Onko Elsa nykyään joku muotinimi? Voi ei! Toivottavasti ei muuttuisi ainakaan yhtä suosituksi kuin esim. Aino.[/QUOTE]

Ei ole vielä yhtä yleinen kun esim. aino, mutta siellä top-20 nimen joukossa kuitenkin. Aino olisi hyvä vaihtoehto ja sopisi hyvin elsan kanssa (jopa liian samanlainen??), mutta on niin yleinene, että ei sitä :)

En osaa sanoa uudesta ja vanhasta, mutta itse en pidä Nettaa edes nimenä, ellen nyt sitten koiralle. Ei millään pahalla, kukin tykkää mistä tykkää.
Mielestäni on hyvä jos kaksosten nimet poikkeavat toisistaan sopivasti eli siltä osin peukut teidän nimivalinnoille. :)

[QUOTE="vieras";26300985]Elsa Janette -- tuolta se kuulostaa, kun sanot lasten nimet ja-sanan kanssa.
Mutta ei kai se mitään haittaa.[/QUOTE]

No se on edelleenkin Netta vaikka kuinka väännätte sitä Neteksi.
Ja voihan ne olla Netta ja Elsa.
Noin päin siis.

Ovat liian erilaiset, lasten kannalta jos miettii. Teini-iässä viimeistään tulee vaihe, jolloin miettivät mm. tota nimiasiaa ja jos on ihan eri tyyliset nimet, saa helpommalla aiheen vetää herneen nenuun.

[QUOTE="vieras";26301163]Ovat liian erilaiset, lasten kannalta jos miettii. Teini-iässä viimeistään tulee vaihe, jolloin miettivät mm. tota nimiasiaa ja jos on ihan eri tyyliset nimet, saa helpommalla aiheen vetää herneen nenuun.[/QUOTE]
Höpsis. Jos lapset kasvattaa samanlaisiksi joka asiassa, niin siinä tapauksessa nimestäkin voi tulla ongelma, mutta ei muuten. Meillä kaksoset halusivat jo pienenä olla erilaisia ja tehdä eri valintoja. Jos toinen söi banaanijugurttua, niin toinen halusi jotain muuta.

Itse asiassa Netta-nimisiäkin on ollut jo todella kauan sitten, 1800-luvulta alkaen. Netta vaan aina ollut paaaljon harvinaisempi nimi kuin Elsa. Mielestäni voi hyvin antaa ja sopivat hyvin yhteen.

Meidän tytöllä on nimet niin, että etunimi on uudenaikainen (Isla) ja toinen nimi tosi perinteinen, vaikkei yleinen sekään (Selina) eikä kukaan ole ihmetellyt mitään.

Mä tykkään kans tosi paljon tosta elsa nimestä. Jos itse saisin kaksostytön niistä tulis Elsa ja Selma. Mieheltä kun en kysyis mitään. ;D
Netta on vähän niin ja näin ... toki jos itse tykkäät niin ei nuo nimet hullummat ole. :)

Yhteistyössä