Kaksosten äidit/odottajat!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sprmama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sprmama

Vieras
Oletteko tunteneet kuinka aikaisin liikkeet? Ja te joilla jo ennestään lapsi/lapsia, tunsitteko kaksoisraskaudessa liikkeet aikaisemmin kuin yksöisraskaudessa? Itte oon vähän kummissaan, kun rv14 ja ihan taatusti tunnen jo liikkeitä, en voi omasta mielestäni erehtyä, kun useampi raskaus jo takana... nyt siis tuplat tulossa. Ja viikot on aika varmasti oikein, niin monet kerrat mittailtu ultrassa. Muissa raskauksissa liikkeet on tuntuneet rv16-19.

itsellä ei ole ollu kaksoisraskautta, mutta kuopusta odottaessani tunsin jo rv15 pieniä töytäisyjä. kukaanhan ei mua ees uskonut, kun ei kuulema voi millään tuntua silloin viellä. mutta tuntu ne :)

Minä tunsin vanhimmasta muistaakseni viikolla 17 ja kaksosista viikolla 13. Kyllähän se liikkeiden tunteminen usein aikaistuu toisen raskauden myötä. Ja kun kaksi on häsläämässä niin ehkäpä ne tuntee vielä helpommin.

No multa ainakin kyseltiin neuvolassa rv15 et oonko tuntenut liikkeitä, ku monet alkaa tuntemaan jo noilla viikoilla jos on usemapi raskaus takana.. Et ihan mahdollista on.

Sain kaksoseni kun esikoinen oli reilun kolmen vuoden ikäinen. Tiesin odottavani kaksosia jo ennenkuin pääsin ultraan (tai vahvasti epäilin), sellainen sutina siellä oli verrattuna ensimmäiseen raskauteen. Onnea ja tsemppiä!

Ja yleensäkin, voiko liikkeitä tunteä näin aikaisin, oli kyseessä sitten yksöis- tai nelosraskaus? Lääkäri meinas, että ei voi....

No onhan se kohtu paljon täydempi ja isompi kun mitä yksösraskaudessa.. ja enemmän melskaavia raajoja. :D
Minä tunsin ekat liikkeet rv13+ jotain kaksosista.
Seuraavasta raskaudesta missä odotin vaan yhtä tunsin vasta rv16.

Onnea. :)

Kiitos, onnitteluista ja vastauksista. Aloin jo epäillä itteäniki ku lääkäri oli niin varma mielipiteessään.. vaikka eipä se niitä liikkuja oo tuntemassa. Mutta ihana, pitkästä aikaa, maailman ihaninta tuntea, että joku/jotkut elää mun sisällä! <3

• Tykkää
Reactions: trolli

Yhteistyössä