Kaksosten äitejä?

  • Viestiketjun aloittaja Gekko
  • Ensimmäinen viesti
Gekko
Nyt olisi kaikki vinkit tervetulleita! Kaksoseni ovat 10kk ja nykyään nukkuminen on ISO ongelma. Luulen että sen takia ei meillä oikeen muutkaan rutiinit enää suju. Kaksoset nukkuvat kahdet päikkärit 1/2h -1h. Yöt on tosi katkonaisia! Ja tästä on tullut kai jonkinlainen kierre. Minkälaisia päivärutiineja teillä on? Mites illat ja nukutus? Olen jo aika väsynyt ja hulina vaan pahenee!
 
Minulla ei ole kaksosten isänä oikein antaa vinkkejä koska meillä olivat "hyviä" nukkumaan. Tyttö alkoi nukkumaan n. kolme kuisena yöt läpeensä, pojalta lopetettiin yösyötöt siinä viiden kuun iässä. "Nukutus" meni aina niin että omiin sänkyihin ja hyvää yötä. Tuossa iässä oli parit päikkärit ja ja muutenhan se meni suurin piirtein syödessä! :LOL:
 
2+1
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Minulla ei ole kaksosten isänä oikein antaa vinkkejä koska meillä olivat "hyviä" nukkumaan. Tyttö alkoi nukkumaan n. kolme kuisena yöt läpeensä, pojalta lopetettiin yösyötöt siinä viiden kuun iässä. "Nukutus" meni aina niin että omiin sänkyihin ja hyvää yötä. Tuossa iässä oli parit päikkärit ja ja muutenhan se meni suurin piirtein syödessä! :LOL:
tämänhän ap varmaan halusikin kuulla...
 
minun kaksoset 1,5v ovet kyllä nukkuneet alusta asti aika hyvin mutta tässä meidän päivärytmi

06-08 herätys (riippuu päivästä)
08 aamupala
ulos leikkimään tms.
11 lounas
12-14 päiväunet
14 välipala
taas ulos leikkimään tms.
17 illallinen
18 maito ja nukkumaan

laitan lapset illalla sänkyyn maitopullon kanssa, ne juovat pullot tyhjiksi ja yleensä nukahtaa, ei tosin aina mutta annan sitten niiden olla sängyissä kunnes nukahtaa.
meillä kaksoset nuukkuu omassa huoneessa eri sängyissä. pidän tiukasti kiinni rutiineista ja yritän keksiä paljon tekemistä kun lapset ovat hereillä että ne väsyy.
 
kävellään, mennään "metsään" kastomaan keppejä, lehtiä käpyja tai ihan mitä vaan. leikkipuisoissa on aika paljon juttuja, hiekkalaatikko on kivaa, kaksoset tykkää rikkoo mun tekemät hiekkakakut :LOL: joskus ne vaan katsoo kun isommat lapset leikkii.
 
Gekko
Yritin yksille paikkareille mutta siitä tuli vaan 2h väsykiukkuhuutoa ja päikkärit kesti 1h. Sitten taas huudettiin ilta kun niin vasyneita. Ehkä pitäis vaan sinnikkäästi jatkaa?
 
Voi, kun muistasin miten meillä meni tuossa iässä tuplien kanssa. Mutta mä myös ehdottaisin kokeilemaan yksiä päikkäreitä. Meillä nukkuvat 3kk iästä lähtien hyvät unet, mutta nuorimman lapseni kohdalla huomasin, että suunnilleen tuossa iässä oli levottomampia öitä, kun oppi uusia taitoja. Meni kyllä sitten ohi ajan kanssa. Jaksamisia :hug:
 
Gekko
Kaksosten vanhemmat vissiin jossain muualla, joten kiitän näistä vastauksista ja jatkan pähkäilyä! Perskutti kun osaa olla visainen pulma. Esikoisen hoidosta ei ole tähän tilanteeseen paljon apua. Sen kanssa pysty välillä joustamaan, mutta näiden kanssa jos alkaa joustamaan niin on suossa. Näemmä :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gekko:
Kaksosten vanhemmat vissiin jossain muualla, joten kiitän näistä vastauksista ja jatkan pähkäilyä! Perskutti kun osaa olla visainen pulma. Esikoisen hoidosta ei ole tähän tilanteeseen paljon apua. Sen kanssa pysty välillä joustamaan, mutta näiden kanssa jos alkaa joustamaan niin on suossa. Näemmä :)
Jep, vaikea sanoa oikein mitään kun tuosta on aikaa jo reilut kaksi vuotta (onneksi!). Ehkä sitä on tahallaan unohtanut vaikka yhtä hullunmyllyä se on edelleen! :LOL: Mutta koittakaa pärjätä, ei se siitä helpotu, muuttaa vaan muotoaan. :D
 
Harmi, kun en itsekkään osaa antaa vinkkejä. :ashamed: Mun tuplat täyttää 6v n. viikon päästä niin ei meinaa enää muistaa kaikkea. Mutta tais olla siinä vuoden iässä niin, että päikkärit piti nukuttaa eri huoneissa, kun keskenään vaan toisilleen "höpöttelivät" ja silloin unista ei tullu mitään.
 

Yhteistyössä