Kaksosrattaat - leveydellä merkitystä arjessa?

  • Viestiketjun aloittaja Tuplaonni
  • Ensimmäinen viesti
Tuplaonni
Minkä levyisillä vaunuilla sitä oikein mahtuu liikkumaan esim. kaupan kassalla yms? Kaksosrattaiden leveydet vaihtelevat 74 - 80 cm. Onko tuo 6 cm ero merkityksellinen arjessa (esim. mahtuuko kassojen välistä..?).

Olen ajatellut Ora Land vaunuja. Myös Hartan tuplarattaat kiinnostaisivat, mutta niissä on melko pienet etupyörät, joten miten mahtavat toimia talvikeleissä?

Meille on tulossa kaksoset, syntyvät talvella.
mietiskelen, että millaiset kaksosrattaat sitä hankkisi?
Ajattelin ostaa uutena, joten saisivat sitten palvella ihan vastasyntyneestä tuonne 2-3 v ikään. Jotenkin haluaisin vierekkäin istuttavat, omilla selkänojilla. Muutoinkin rattaiden tulee olla tukevat ja vankat (matkarattaita en halua).


 
kaksosten äiti
meillä on käytössä nuo oran land rattaat. olen ollut todella tyytyväinen niihin, ainakin nyt näin muutaman kuukauden perustella mitä ollaan niillä liikuttu. mahtuu hyvin ovista ja kaupan turvaporteista yms. vaikka ovat hieman painavemmat kuin osa tuplarattaista niin silti minä ainakin olen jaksanut niitä työnnellä ihan kepoisasti. talvikeleistä ei tosin vielä ole kokemusta, mutta uskoisin että kulkee hyvin talvellakin kun on isot ja hyvät renkaat alla:)
meillä ostopäätökseen vaikutti juuri tuo rattaiden leveys.
 
Mikaela06
Mul on Oran 2004 malliset kaksosten vaunut ja kyl oon mahtunu viel ainaki menee joka paikkaan. Ja muutenki oon ollu tyytyväinen. Kaksosia ei oo mut sisarusten ikäero 1,5v.
 
-Tumpula-
Mä liputan myös noiden Ora Landien puolesta. Meillä tosin on Ora Jovi Landit, muuten samat mutta halvemmat kankaat. :) Hyvän oloiset rattaat on, ulkomitoiltaan kapeat (74 cm) mutta sisämitoilta esimerkiksi Emmaljunga Twin Ceroxeja leveämmät. =)
 
ei väliä
Meillä nyt kokeilussa kolmnnet tuplarattaat (tämä äiti kärsii rattaiden liiallisesta vaihdosta ;)) eikä ne muutama cm tunnu missään. nyt meillä on 76cm leveät/kapeat rattaat, eikä silti mahduta mistään kapeammasta kuin 80cm rattailla... ainakaan ihan perusasioilla, voihan olla että on jokin muutama paikka mihin näillä pääsisin, ja edellisillä en.
Pankkiini en mahdu näilläkään, kolmen lähikaupan kassoilta en mahdu,paitsi siitä yhdestä välistä, mistä edellisilläkin. ja V%&¤#u kun nämäkään ei mahdu omaan vaunuvarastoon ovesta..
 
Mun mielestä leveydellä on väliä! Meilläkin kolmannet tuplat nyt menossa ja enää ei kyllä tartte vaihtaa merkkiä. Nyt siis X-Adventuret ja niillä on päästy yhtä ovea lukuunottamatta kaikkiin hissiin ja ovista ja pirteista missä vaan on liikuttukkin. Näiden leveys 72cm! Just viikonloppuna oltiin vieraassa kaupungissa ja siellä mentiin parkkihalliin, josta ei sitten mahduttu ulos ilman et kasattiin rattaat ja kannettiin ovesta ulos :(
Mutkan meillä kävi Emmaljungan Twin Ceroxit ja ne ei mahtunu yhestäkään kotimme ovesta ulos!!! Ois joka kerta pitäny kasattuna kantaa pihalle :headwall: :headwall: :headwall: Että lähtivät kyllä samantien kauppaan takas.
Brion Twinetet oli kans kapeat 74cm ja niillä kans muuten hyvin päästiin mut olivat niin raskaat pukata ja kääntää et myin ne pois sen takia (selkävika).
Että tämmynen mun mielipide :D
 
zen
Hei!

Itellä on 78cm leveät sisarusrattaat ja vaan yhessä kaupassa en mahtunu ulos kassan kautta, joten kiersin takas mistä tulinki. Sisääntulo portista väärinpäin. Muuten oon mahtunu joka paikkaan.. Välillä tiukkaa tekee..
 
kyllä sillä leveydellä on väliä ei tosiaan tahdo mahtua kassoilta ulos tai nykyään käymään edes kauppoissa kun nuo hälytinporttien väli on kassoilla aika kapea ja kauppojen hyllyjen välit on nykyisin ihmeen kapeita hoida siinä sitten asioita kun ei tuota lapsen vahtiakaan ole joka menolle saatavissa
 
Mä liputan myös 72 senttiä leveiden X-Adventure Twincojen puolesta. Joihin aidattuihin leikkipuistoihin ei olisi ilman noita rattaita päästy sisälle. Kauppojen kassat ovat ahtaita, senttipeliä se välillä on Twincoillakin.
 
kaverilla on tuplat ja osti niille emmaljungan tuplarattaat. niillä ei pääse täällä meilläpäin kun citymarkettiin ja s markettiin.niissä on niin leveät pyörät et minnekää et pääse ja painaa kauheasti. itse en ainakaa ikinä ostais emmaljungan tuplia jos tuplille tulis tarve. onhan ne laadukkaat ja muuten hyvät mut ihan surkeat leveyden puolesta. ja täälä myyjä vielä kehtas kehua et näillä mahtuu kaikkislle. eipä mahdu... :/
 

Yhteistyössä