kaksosraskaus!

=) Heippa kaikki kaksosten odottajat.
Kyllä on mullakin kysymyksiä pää täynnä synnytyksestä, että miten se lähtee menemään ja milloin.
Olisi tarkoitus vielä matkalle lähteä mutta uskallankohan kun viikkoja on jo 28.
Kuinka moni on pääkaupunkiseudulta ja menossa synnyttämään naistenklinikalle joulukuussa? Mulle tuli täytenä yllätyksenä nama kaksoset, koska suvussamme ei tiettävästi heitä ole, iloinen olen synnyttäessäni ensimmäiset ainakin pitkästä aikaa :heart:
Mutta kertokaahan kuulumisia tänne miten teillä muilla menee.
Itse olen päässyt aika pienillä kolotuksilla ainakin tähän asti, lopusta ajasta kun ei voi tietää vielä.

No vastaan nyt tähän vaikka olen jo kaksoseni synnyttänyt ajat sitten. Sitähän ei nyt tiedä, että milloin se alkaa ja miten, mutta omasta kokemuksestani voin sanoa jotain. Synnytys alkoi vesien menolla viikolla 36+5. Koko raskaus oli mulle helppo ja mitään erikoista ei ollut voinnissa ja synnytyskin meni ihan hyvin. Hyviä vointeja sinulle loppu odotukseesi =)

minäkin olen kakosos pojat huhtikuussa synnyttänyt 07, mutta ajattelin vastata myös :)

Mulla ei ollu juuri minkäänlaisia kolotuksia/kipuja koko raskausaikana, aamupahoinvointia oli ihan alussa, mutta sekin meni pian ohi. Ainut oli, että pohkeita pakotti rv24-> johon söin magneesiumia ja se kyllä auttokin. Meillä pojat leikattiin tasan rv38, koska toinen oli poikittain ja A vauvalta olis tullu lonkat edellä jos alakautta olisin ne synnyttänyt (ja sektion olisin halunnu muutenkin, synnytyspelon vuksi). Sektio meni loistavasti, en tuntenu edes epiduraalin laittoa kipiämpää otti tipanlaitto. Joten kaikin puolin hieno odotus ja synnyts.

Mielelläni vastaan jos sulla on jotain kysyttävää, niin omia kokemuskia :hug:

pikkumurut07
Meilläkin pojat syntyny 04/07 eli terkkuja vaan kuukausikaimoille B) Minkä kokoisia pojat oli syntyessään? Entäs nyt?

Ruusu74
Odotusaika meni ilman ihan mahdottomia harmeja. Loppuraskaudesta viimeset 2 kk oli hankalaa aikaa. Sekin vain siksi, että kotona päivät mun kanssa ennestään 06/06 syntyny, jonka kantaminen ja nostaminen kaiken aikaa meinas olla melko hankalaa sen "pienen" :LOL: vatsan kanssa.

Mulla kans melko helppo synnytys. Käynnistettiin minun toiveesta 36+4. N. klo 11 laitettiin tippa ja supistuksia toki tuli mut ei mitenkään erityisen kipeitä. Illalla seiskan aikoihin olin edelleen sen "kahdelle sormelle" auki, mitä olin ollu viimeset kaks kuukautta ennen synnytystä. Kätilöä yritin varotella siinä päivän aikana et sit ku meillä tapahtuu ni tapahtuu melko nopeeta :whistle: (edellinen synnytys 06/06, jolloin ponnistin pojan vajaassa minuutissa maailmaan, auki olin silloin vasta 7 senttiä) Ei vissiin ottanu ihan vakavissaan ku meinas sillon seiskan mais et ei tänään enää mitään tapahdu, laitetaan yöks tippa tauolle ja jatketaan aamulla.

Siinä sitten avautuminen alkoi melko vauhdilla ja vaikka etukäteen oli kerrottu, että salissa tulee "olemaan väkeä ku pipoa" ni paikalle kerkes meidän oman kätilön lisäks toinen kätilö ja lääkäri, joka oli tulos arvioimaan mun kivunlievityksen tilannetta... Tunnissa oli avautumisvaihe valmis ja kun a:lta puhkaistiin kalvot, ni poika tuli yhdellä ponnistuksella alusastiaan. Kukaan ei kerinny reppanaa edes kiinni ottamaan :p sitten lääkäri katsoi ultralla kuinka päin b on ja kun oli pysyny oikein päin ni 9 min a:n syntymän jälkeen toinen ponnistus ja b oli maailmassa. Molemmille pojille siis ponnistusajaksi merkitty minuutti niin kun edellisessäkin synnytyksessä. Kone ei kuulema hyväksy pienempää lukemaa... :p minuuttiahan en oikeesti kenenkään aikana ponnistanu :LOL: :LOL: Kipeä olin oikeestaan n. 4 tuntia kaikkineen.

Toki synnytyksethän yleensä helpottuu kerta kerralta... kaksoset oli meillä 4:s ja 5:s

Täällä kaksoset tulossa tammikuussa. :D Kiva lukea toisten kokemuksia raskaudesta ja varsinkin tosta synnytyksestä kun mietityttää jo miten omalla kohdalla käy ja meneekö kaikki hyvin. :|
Raskausaika on ollut kyllä aika raskas ja sairaalareissuiltakaan ei vältytty :( Esikoisen raskaus oli niin helppo ja aika meni tuosta vaan, tässä raskaudessa pelko mukana koko ajan... Aika näyttää miten kaikki menee...

Minulla raskaus oli tuskaa edelliseen verrattuna. Pahoinvointi alko ennenkuin testi näytti plussaa ja kesti neljä-viisi kuukautta. Maha kasvoi aika vauhdilla ja remontti kesken . Lisäksi yksi 2v. Synnytys alkoi itsestään rv 38 tasan ja eka syntyi perinteisellä menetelmällä ja toka jouduttiin leikkaamaan tunnin kääntelyiden jälkeen. Väkeä todella oli paikalla reilusti (2 kätilöä, 2 lastenlääkäriä, 2 synnytyslääkäriä, lastenhoitajaa ja ties ketä) naurettiin miehen kanssa et huomaiskohan ne jos me lähdettäis. Illalla tapasin toisen lapsen ensimmäisen kerran kun heräämöstä pääsin (siis ekan olin tavannut jo ennen leikkausta) Se oli mahtavaa!!! Ja on vieläkin....

Yhteistyössä