Kaksosraskaus, sikiöiden liikkeet tuntuu jo rv15+?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Odotan siis kaksosia ja nyt on rv15 aluillaan ja mielestäni tunnen alavatsalla, häpykummun yläpuolella syvällä vatsanpeitteiden alla taajaan liikettä: hipaisuja, nykimisiä ja siis selällään ollessa ja kyljellään. Liekö tosiaan niin, että sikiöiden liikkeet tuntuvat jo? Edellisestä raskaudesta on jo vuosia ja silloin muistelen varmuudella tunteneeni liikkeet vasta joskus rv20-21 tienoilla sillonkin se oli sellaista nykimistä, mutta toki voimakkaanpaa kuin tämä tämänhetkinen.

Onko muilla kaksosraskauden läpikäyneillä kokemusta ja miksei toki yksösen saaneidenkin, olletteko jo tunteneet liikkeitä suhteellisen varhaisilla viikoilla? Tavanomainen tienoo tuntemusten alkamiselle lienee rv 17 eteenpäin..

Siis aivan ihana asiahan tämä, mutta mietin kyllä, että olenko tullut jotenkin raskaudesta höppänäksi. :-D Toisaalta kai tämä eritoten kaksosten kanssa voi hyvinkin olla mahdollista kun tokihan heillä kaksin on jo ahtaampaa kuin yksösellä vaikka pikkiriikkisiä vielä ovatkin.

Erittäin mahdollista ja todennäköstäkin. Itse tunsin nyt toisella kertaa (edellisestä melkein 2 vuoskymmentä) pikku hipasuja jo 11-12 viikoilla. Ensin oikeestaan näin pieniä väreilyjä vatsanahassa (oon melko hoikka) ja sitten pian aloin tunteekin.

Mä ainakin tunsin jo rv 14+5 ensimmäisessä raskaudessa. Sitten istukka alkoi nousta eteen ja liikkeiden tunteminen väheni (alkuun istukka alhaalla kohdunsuun lähellä, se nousee raskauden edetessä yleensä). Riippuu tuntemiset monesti siitä, onko istukka edessä vai ei.

Kuopuksesta tunsin hipaisuja rv 14. Kaksosraskautena alkoi, mutta tuossa vaiheessa majaili jo yksinään.

Esikoisesta ekat liikkeet vasta rv 21, istukka esti tuntemasta liikkeitä aiemmin.

Yhteistyössä