Kaksosraskaus jäänyt näkymättä varhaisultrassa?

Kertokaahan kokemuksianne, että onko ketään kenellä kaksosraskaus olisi jäänyt paljastumatta varhaisultrassa? Kävin nimittäin kovien alavatsakipujen vuoksi lääkärillä ja hän ei saanut näkymää (?) alakautta, joten ultrasi sitten aika nopsan oloisesti mahan päältä ja saikin näkyviin yhden viikkoja vastaavan vauvan alun. Totesi kuitenkin kohdun olevan viikkoihin nähden paljon suurempi ja sanoi vielä, ettei täydellä varmuudella tällä tutkimuksella pysty sulkemaan kaksosraskautta pois. Lueskelin tätä teidän monikkoihmisten palstaa ja ymmärsin, että useallekin olisi käynyt niin, että vasta esim. rakenneultrassa paljastuu kaksi vauvanalkua. Mutta onko silloin tehty esim. nt-ultraa vai onko ensimmäinen ultra ollut vasta tuo rakenneultra?
 
Kaksoset huomattiin viikolla 19 ja jotain rakenneultrassa. Mulla oli ennen tuota kaksi ultraa missä ei huomattu tai no itseasiassa olisi ollut kolmekin, mutta en mennyt siihen np-ultraan. Kyllähän se vähän yllätti vaikka terkkakin ihmetteli aiemmin suurta vatsaani. :whistle: monesti itsekkin mietin, että miten se maha niin nopeesti kasvoi :saint:
 
Me kävimme alkuraskauden ultrassa ja silloin oli muka yksi elävä alkio, joka vastasi viikkoja 7+1 ja toinen oli tuulimuna. Niskapoimu-ultrassa sitten olikin kaksi sikiötä, jotka olivat lähes saman kokoiset. Sen ymmärrän, jos alkuraskauden ultrassa ei löydy kuin yksi alkio, jos toinen on piilossa. Mutta sitä en ymmärrä, miten mulla oli muka toinen tuulimuna, eli näkyi vaan tyhjä pussi.
Mutta pääasia, että siellä ovat kummatkin ja kasvavat kovaa vauhtia. :heart:

SatuKa 24+4
 
Nyt vaan sitten odotellaan sitä niskapoimu-ultraa. Tuntui vaan sen tutkimuksen jälkeen siltä, että oliko se lääkäri liian kiireinen vai kokemattomampi ultraaja. Mutta ilmeisesti nykyäänkin vielä saattaa jotain jäädä salaisuudeksi. Toivon kuitenkin, että masussa olisi vain yksi vauveli, sillä edellinen raskaus oli riskiraskaus poikkeavien veriarvojen vuoksi ja tästä toisesta on tulossa ihan samanmoinen. Tsemppiä teille kaikille kaksosodottajat ja kaksosten äidit! :heart:
 
Meillä näkyi rv 12, mutta vähän niinkuin vahingossa huomattiin, kun lääkäri yritti vauvan mitattuaan vielä saada sitä vähän kääntymään mahaani heiluttelemalla, ja silloin vilahti ruudun reunassa toisenkin pikku käsi :heart: :heart:
 
MEillä minä sanoin viikolla 7+ mennessäni ultraan, että siellä on joko kaksi vauvaa tai ei yhtään. Ultraaja ihmetteli, mistä olen moisen keksinyt. Sanoin, että tuntuu siltä. No puolituntia se katteli ja kuvasi vauvaa ja oli jo lopettelemassa kun sit sanoi, että kun kerta puhuit kahdesta ja kun tarkemmin katsoo niin saattais tuolla toinenkin olla!!!! Ja viikon päästä kun mentiin uudestaan, niin selvästi siellä kaks oli!Ei ois kuulemma hoksannut, jos en ois sanonut epäilyäni.

Tirlittan ja pojat kohta 1v
 
Meillä meni niin että varhaisultrassa rv 7+ ei näkynyt kuin yksi. Rv 12+ neuvolan täti sanoi kohdun olevan suuri raskausviikkoihin nähden ja uskoi kuulevansa kahdet erilliset sydänäänet. Minä en uskonut - olinhan käynyt varhaisultrassa - mutta seuraavana päivänä np-ultrassa kaksi pikkuista teki kuperkeikkoja ultraruudulla. Yllätys oli suuri!
 

Yhteistyössä