kaksosraskaudesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tellu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tellu

Jäsen
13.06.2004
62
0
6
Te, jotka olette odottaneet kaksosia, niin miten raskaus on eronnut yksi sikiöisesta raskaudesta? Kuinka pian olette saaneet tietää odottavanne kaksosia? Onko suvussasi ennestään kaksosia? Minkä tekijöiden luulette vaikuttaneen siihen, että olet alkanut odottaa kaksosia?

Heippa.
minulla nyt 8v kaksostytöt ja ne ovat ensiimäiset lapseni.
Joten en edes osannut epäillä odottavani kaksosia muutakun se ihmetytti että pitääkö masun muka kasvaa näin kamalaa vauhtia kun housut jäi pieneksi alt aika yksikön :D

Silloin ei ollut niskapoimu ultraa vaan eka ultra oli rakenne ultra n. rv 20
ja siellä sitten tuli se YLLÄRI!
Meillä oli tuleva mummi mukana ultrassa ja hän meni ihan sekaisin (onnesta) ;)

koko raskau aika meni suht hyvin supistuksia oli aika aiakisessa vaiheessa ja kävinkin sitten hakemassa raskauden loppu puolella kortisooni piikkejä että pienten keuhkot olisivat valmiita kun näytti että eivät viihdy massussa loppun asti.

Viikoilla 34 minulta lähti limatulppa ja minut määrättiin makuutus hoitoon sairaalaan. viikon levon jälkeen pääsin kotiin ja siittä meni tasan 7 päivää kun lapsivedet tulivat ilalla (klo 22.00) ja siittä sairaalaan olin 6 cm auki joten synnytys oli hyvässä vauhdissa
:D
Sitten huomattiin että eka tulokas olikin perätilassa joten hätä sektio edessä. klo 0.23 ja 0.24 oli pikku prinsessamme maailmassa :heart:

Jatkuu....

eli meillä on suvussamme kaksosia mutta muilla lähisuvussa ei ole tätä onnea suotu olen siis ainoa tähän menessä (mummollani oli kasos-siskot)

Nyt olen kokenut myös yksös odotuksen/ normaalin synnytyksen ja se oli täysiaikainen odotus ja iso poju tulikin ja oli jotenkin vaikeampi odotus vai tuntuiko vaan siltä tiedä häntä (eikö se niin ole että tieto lisää tuskaa) :D Mutta supistuksia oli tässäkin koko odotuksen ajan ja vaavi aikaisin kiinnittynyt ja vaikeutti liikkumista mutta aina on yhtä ihana loppu tulos

:hug:

Yhteistyössä