Kaksosista, jo kaksoset saaneille..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miettii..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miettii..

Vieras
Muistaako jo kaksoset saaneet tunsitteko te ovulaatiokipua plussakierrossa vain yhdellä vai kahdella puolella vatsaa? Mietin et oisko nuo kaksoset tulossa kun muistan kun olen yhtä lasta alkanut odottamaan olen tuntenut ovulaatiokivut niissä kierroissa vain toisella puolella vatsaa. Nyt taas kun plussasin niin siinä kierrossa kivut tuntuivat molemmilla puolilla. Hankala selittää mutta toivottavasti joku ymmärsi :) Eli kokemuksia kaipailisin. Muuten odotus on ollut ihan yhtä helppo kuin aiemmatkin odotukset eli sen puoleen en kaksosia epäile tulevaksi. Nuo kivut vaan jäi mietityttämään :)

Mulla ei kaksosia ole ja olen myös kummaltakin lapselta tuntenut kummalta puolelta munasolu irtoaa. Kiertoa ennen kun tyttö tärppäsi, tunsin että kipua molemmilta puolilta joten epäilen että silloin irtosi kaksi munasolua. Joten saattaapi olla teoriassa mahdollista.

Minä en olisi tiennyt mistään edes odottavani kaksosia jos ei ultraa olisi olemassa. Edes raskausaika ei eronnut mitenkään edellisistä yhden lapsen raskauksista saatikka joku ovulaatiokipu... oikeestiko meinaatte että munasolun irtoamisen voi tuntea? Tsiisus!!!

Siskolla erimunaiset kaksoset. Noissa kierroissa oli pidempi kierto, kun irtosi kaksi munasolua. Näin hän mulle asiaa selitti, eli pidempiä ja lyhyempiä kiertoja.

en minäkään ole tuntenut ovulaatiokipua, koskaan. en osaa kuvitella, miten ehditte "kokea" tuollaista. ei minulla ole aikaa miettiä jokaista mahatuntemusta.
kai tuo periaatteessa on mahdollista.
minulla myös helppo kaksosraskaus, jopa helpompi kuin yhtä odottaessa. samoin synnytys.

Minä tunnen joka helkkarin kierrossa sen ovulaation. Ja sitten tiedän että parin päivän sisään alkaa turvotus ja sitten reilun viikon päästä menkat. Mulla on epäsäännölliset kuukautiset mutta silti pystyn ne ennakoimaan tästä syystä. Ärsyttävää, miks mun hormonikierukka ei ole lopettanut tätä savottaa, en ole enää lisääntymässä.

Jep. Vaikee tuota on olla tuntematta jos pidemmän aikaa tuntuu vihlontaa aina jommallakummalla puolella munasarjoja ja aina kierron keskivaiheilla. Ja tosiaan ku vanhemmat lapset ovat jo todistaneet että tämän täytyy johtua ovulaatiosta kun kerta tuntiessani sen ja lasta halutessa olen raskaaksi tullut. :)

Jep. Vaikee tuota on olla tuntematta jos pidemmän aikaa tuntuu vihlontaa aina jommallakummalla puolella munasarjoja ja aina kierron keskivaiheilla. Ja tosiaan ku vanhemmat lapset ovat jo todistaneet että tämän täytyy johtua ovulaatiosta kun kerta tuntiessani sen ja lasta halutessa olen raskaaksi tullut. :)

Mutta jos joku muu ei siihen kiinnitä huomiota/tunne/hoksaa sitä niin eihän sitä oikeasti tapahdu ;)

En tuntenut mitään erikoista ja erimunaisia kaksosia odotan (t&p). Heti raskautumisen jälkeen oli omituinen olo kun oireet olivat niin vahvat (pahoinvointi, väsymys, turvotus, tissit kipeät) ja raskaustesti näytti positiivista jo viikkoa ennenkuin menkkojen olisi pitänyt alkaa.

Mulla on tosi kovat ovulaatiokivut jotka kestää viitisen päivää. :O

Raskauksia useampi ja viimeisin kaksosraskaus, josta tosin syntyi yksi. Olisivat olleet identtiset. Ovulaatiokipu oli vain toisella puolella ja tosi kovana monta päivää aaltoilevasti.

Raskaus sen sijaan oli tosi helppo alkuun monta viikkoa. Ei pahoinvointia kuin muutaman kerran jotain pientä äklötystä. Epäilin jo etten olekaan raskaana ja kesken on mennyt itsekseen? Toinen sitten meni kesken rv 7+ ja tämä näkyi verenvuotona. Plussan sain jo rv 3+3 mitä itsekin ihmettelin alkuun, mutta syynä just toi kaksosraskaus.

Mulla ovulaatio on kipeämpi kokemus kuin kuukautiset. Ennen oli toisinpäin, lasten jälkeen kääntyi näinpäin ja ihan varmasti voin sanoa kummalta puolen umpitunneliin päätyvä munasolu irtoaa.

en minäkään ole tuntenut ovulaatiokipua, koskaan. en osaa kuvitella, miten ehditte "kokea" tuollaista. ei minulla ole aikaa miettiä jokaista mahatuntemusta.
kai tuo periaatteessa on mahdollista.
minulla myös helppo kaksosraskaus, jopa helpompi kuin yhtä odottaessa. samoin synnytys.
hyvin ehtii kun on niin tuskaista että taju meinaa lähtee. Ei se ole tuntemus. Se on KIPUA.

En ole koskaan ehtinyt ovulaatiokipuja/tuntemuksia huomioimaan. Kaksosraskauksien aikana pahoinvointi on alkanut ennen kuin menkojen olisi ollut määrä alkaa ja raskaustesti on näyttänyt välittömästi positiivistä. Takana on kolme kaksosraskautta.

Yhteistyössä